Matin venesivut

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Vastaa Viestiin
matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Matin venesivut

Viesti Kirjoittaja matti » 13.08.2006 22:02

Lisäsin jo talvella pari vanhaa kuvaa tuonne.

http://www.freewebs.com/maryii/

Pitäs vaan saada siirrettyä loputkin ja voishan sitä vaikka ottaa uusia sillä vaimon syntymäpäivälahjalla.

Matti

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Viesti Kirjoittaja matti » 04.02.2007 10:30

Rojekti nytkähtelee eteenpäin hitaasti, mutta kuitenkin. Alkais kaarten tasaus, ei näytä järinkään pahalta, jätin viistouden tarkoituksella vajaaksi koska tuntuu järkevämmältä ottaa lisää pois kuin lisätä jo poistetun tilalle, tosin olisihan se ollut paljon nopeampaa tehdä täsmällinen viiste irtokaareen kun säätää paikoillaan.

Pari uutta kuvaa lisätty.

Matti

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Hienot tilat

Viesti Kirjoittaja Jude » 04.02.2007 11:08

Työskentelyolosuhteet näkyy olevan kunnolliset. Mistä sellaisen paikan löysit?
http://www.freewebs.com/maryii/pystytys%20001.jpg

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Viesti Kirjoittaja matti » 06.02.2007 13:44

70-luvulla tehty "maataloustaksvärkki" tuottaa sittenkin jotain.
Isäpappa teki entisen palaneen (rälläkkäkipinä) tr-tallin tilalle 90-l kunnollisen konehallin, olisikohan ajatellut, että sit kun.... Yritin silloin kysellä-onko mitään järkeä-ikää jo silloin, nyt liki 80.
Olen yrittänyt itse pitää mielessä sen rajallisen ajan ja tehdä eikä meinata. :)

Matti

PS Vois olla kaupan jollekin "Japelle" jolla virtaa riittää,eikä vierastais asua syrjäkylillä, tosin suomenlahti näkyy ikkunasta kun vesi on korkealla. Samalla pitäis ostaa koko maatilan rakennuskanta, 5 muuta rakennusta, mm 140 neliöinen talo. Katon alle mahtuis ainakin 5 kpl 8-10 m venettä ja ainakin samanverran pienempiä. Tais mennä vähän väärään osioon:)

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Syrjässä?

Viesti Kirjoittaja Jude » 06.02.2007 15:21

matti kirjoitti: PS Vois olla kaupan jollekin "Japelle" jolla virtaa riittää,eikä vierastais asua syrjäkylillä, tosin suomenlahti näkyy ikkunasta kun vesi on korkealla. Samalla pitäis ostaa koko maatilan rakennuskanta, 5 muuta rakennusta, mm 140 neliöinen talo. Katon alle mahtuis ainakin 5 kpl 8-10 m venettä ja ainakin samanverran pienempiä. Tais mennä vähän väärään osioon:)
Ei se kovin syrjässä voi olla, jos Suomenlahti näkyy nousuvedellä ikkunasta.

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Viesti Kirjoittaja matti » 08.06.2007 15:16

Otin pari kuvaa kuvat-sivulle Mary II raudoista, joista oli joskus reilu vuos sitten puhetta jossain scatratopikissa .

Matti

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Viesti Kirjoittaja matti » 24.02.2008 20:08

Hieman edistystä vaikkei ole oikeasti kuin puoltoista kättä kun satutin ton olkapään syksyllä kompastumisen seurauksena-kiertäjäkalvo on revennyt.
Puranaa huuleen, niin menee puolpäivää.
Älkää ottako mallia tellingeistä-jakkara sirkkelipöydällä.
Keelsonille;kyl se ekan parraslista taipuu-luulen :)

Matti

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Viesti Kirjoittaja matti » 26.04.2008 9:25

Uutta työintoa;
Pauli on saanut laskettua vesille ja luovuttanut omistajilleen rojektin (desing 109) "pikkusiskon"-tai ainakin pikkuserkun

ks gartsideboats.com- ILA- projekti-kuvasarja

Matti

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Matin venesivut

Viesti Kirjoittaja matti » 04.01.2010 21:06

Vuosipäivän kunniaksi nostetaan ylös.

Köli tuli nostettua pystyyn 4.1.2007
Etenee kaiken aikaa, välillä ollut pitkiäkin aikoja pysähdyksissä kun on pitänyt hoidella sitä finanssipuolta ja onhan sitä kaikenmoista oheistoimintaakin, esim tänä aamupv meni lumia kolaillessa kuudella pihalla (onneksi oli kevyttä pakkalunta).(sääennusteessa lisää huomiseksi)
On se tautisen hidasta tuo sisustaminen kun tulee jatkuvasti jämähdettyä funtsailemaan, teenkö näin vai noin- ja se ahaa tulee liian myöhään, kyökkiä väsätessä ei löytynyt oikein laatikoston paikkaa ja karttapöydän jalkaan tein aukollisen lokeron piirustusten mukaan sitten kotimatkalla äkkäsin, että siihenhän olis voinut tehdä sen laatikoston. :P
Sisustus tulee olemaan ruuvattu -ei liimattu paikoilleen, joten helppo ottaa uusiksi. :-)


Matti

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Matin venesivut

Viesti Kirjoittaja matti » 17.01.2011 18:28

Niin se aika menee, ettei vuosipäiviäkään ehdi muistella.
Viime vuonna haaveilin, että jos ehtis syksymmällä kokeileen keskeneräisenä, mutta kävi kuten monelle muullekin on käynyt; syksy tuli jne.
Tänä vuonna lienee realistista ajatella kölin kastelua? 8-|

Matti

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Matin venesivut

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 17.01.2011 23:02

En minä kyllä Suomen Lahtea nähnyt, mutta hyvät tilat kuitenkin. Jos taas olen oikeassa Matissa, niin ei siitä hallista pitkälti ole lahdelle eikä toisellekaan. Nostin silloin hattua, kun kävin siellä ja nostan sitä vieläkin. Jahti on sellainen, johon purjehtija tähtää tai ainakin mielessään haaveilee ellei ole kilpapurjehtija. Samanlaista malliltaan, jos etsii, tulee mieleen
porvoolaisten tekemä "retro" pakettijahdista, joka oli viime talvena pintakiveen ajon vuoksi
Suomenlinnan telakalla korjattavana. Sinun "laivasi" on vähän pienempi, mutta huima yhdenmiehen työnsaavutus !!! Sinuna en olisi huolestunut kölin kastelusta tai mistään muustakaan vrt. vaikkapa minun projektiini. 8o ;-) Sinä olet sen tehnyt alusta. Se vastaa mielestäni 2 - 3 omakotitalon rakentamista, jos ei vieläkin suuremman määrän !!! Ja olethan sinä tehnyt kaikenlaista muutakin siinä sivussa, olipa sitten mistä tahansa finanssiasiasta puhe tai ei. Katsoin kuvasarjan ja totesin, sama Mattihan hän on !!!
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Matin venesivut

Viesti Kirjoittaja matti » 09.02.2011 20:03

Piti jo edellisellä kerralla kirjoittaa, mutta kun tuo ajatus karkailee (onneksi ei virtsa);
iltalukemisena ollut Virolahden historia, sieltä löytynee mahdollinen syy tälle tarpeelle tehdä venettä:
1840-l alkoi Eerik Hietula tehdä laivoja kun oli ensin katsonut mallia toisten tekemisestä.
35 vuodessa teki 150 erikokoista alusta.
Poikansa Taneli teki 30 laivaa, suurin 1878 tehty kolmimastoinen parkkilaiva SALO pit. 42,47m, lev. 9,5m, syv. 4,9m.
Niin se syy, Taneli oli minun isoäidin isoisä. 8|
Laivavarvi oli reilun kilometrin päässä nykyiseltä verstaalta.

Matti

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Matin venesivut

Viesti Kirjoittaja Jape » 14.02.2011 14:59

Ei voi kun ihmetellä miten siihen aikaan on saatu aikaiseksi tuollaisia määriä veneitä ja laivoja sen aikasilla menetelmillä. Nykysin on koneet ja kaikki ja pelkästään yhden veneen korjaamiseenkin saa kulumaan jo monta vuotta

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Matin venesivut

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 14.02.2011 18:43

Niimpä...mutta niillä ei olekkaan ollut internettiä mistä hakea neuvoja ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Matin venesivut

Viesti Kirjoittaja matti » 14.02.2011 20:36

Joo, tuo aiemmin kirjoittamani on suora lainaus historiankirjasta-siis teki, kyllähän siellä laivavarvilla on ollut melkoinen määrä miehiä töissä, Eerikki ja Taneli ovat olleet "päällysmiehiä". Kyllä ne on tarvineet paljon puuta, siitä maininta kirjassa, että puuta piti ostaa Miehikkälää myöten.
Vrt ostin rojektia varten 9m3 tyvitukkeja, eikä niistä sahattua puutavaraa ole paljoakaan jäljellä-hukka% on valtava, vaikken montaakaan lautaa tehnyt uusiksi-parissa löytyi halkeama.
Eerik oli ensimmäinen täällä joka sahasi laudat, että tukista sai useamman laudan kuin kirveellä halkaisemalla tehdyt kaksi.
Vanhusten kanssa asiasta puhetta; vielä ilm 1950- 60-l oli Hietulan talon vintillä kasoittain puolimalleja-ei ole enää!
Muistan, että pikkupoikana kävin-luvan kysyttyäni- katsomassa aitassa laivan, liekö ollut Salon pienoismallia- missähän lienee nykyään?- oli tosi hieno!

Matti

Vastaa Viestiin