m/s Annina, puuta ei oo ku hytissä ja omistajan...

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
manteli
Viestit: 596
Liittynyt: 10.03.2004 9:51
Paikkakunta: Täl pual jokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manteli » 17.10.2008 15:28

Kuva

Siellähän ne roikkuu Apfelzinen sisarukset taaveteissa ja viel museoaluksessa...kyl mää olen ny ylppiä...ja maanantain mul o laastari naamas..;o)

Ps. jos kauheast kiinnosta ni sielt shipspotting sivuilt pistä hakusanaks Stettin ni löytyy pal kuvi "mun" venest, mä ole vieläki ylppiä...etten kaatuis vaa jo töist lährettäes.

tervessi vaa
Viimeksi muokannut manteli, 10.11.2008 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

manteli
Viestit: 596
Liittynyt: 10.03.2004 9:51
Paikkakunta: Täl pual jokke
Viesti:

Taas on veneilyt veneilty

Viesti Kirjoittaja manteli » 20.10.2008 14:49

tältä vuodelta ja Apfelzine nostettu ylös, hankin sille uuden talvikämpän mallia Hong Kong, saa nähä kestääkö ens kevääseen vai ei.
Helppo oli pystyttää vaiks ohjeet olikin toisella kotimaisella ja muutenkin ihan sieltä syvältä, niinkuin näissä yleensäkin on.
Ai niin hinnalla se ei ollu pilattu (139€) senpä takia mä epäilenkin näkeeköhän tuo kevättä ehjänä.


t. Jaakko
Viimeksi muokannut manteli, 31.05.2010 13:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Arnie
Viestit: 210
Liittynyt: 22.08.2007 16:17
Paikkakunta: Oulu

Re: Taas on veneilyt veneilty

Viesti Kirjoittaja Arnie » 20.10.2008 15:06

manteli kirjoitti: mä epäilenkin näkeeköhän tuo kevättä ehjänä
jännityksen pienentämiseksi voin kertoa että ei kestä ;) Ostin ihan samanlaisen mutta valkoisen ja ekana talvena katto venyi pusseille ja keräsi vettä ja lunta minkä takia alkoi tihkua läpi, kattoputkista 3 katkesi lumikuorman (YHTENÄ päivänä jäi putsaamatta) ja tuulen yhteisvaikutuksesta, tuuli repi kiinnitysrakseja purjerenkaineen, keväällä kiinnitysnarut sai käsin vedettyä poikki....

Laita ehdottomasti maahan kiinni ainakin kulmaköysillä ettei pääse huojumaan ja nitkuttamaan putkia poikki ja yritä pingottaa katto kireämmälle ettei ala pussittaa. Ja sitten ensi kesänä viimeistään laitat vanerikolmioista tai vastaavista tuet kaikkiin kulmiin ja muutaman vinotuen....

Tämä ei ole haukkumista, onpahan jälkiviisautta omaan mokaan perustuen, ja nopealla toiminnalla estät (ehkä) vahingot.

manteli
Viestit: 596
Liittynyt: 10.03.2004 9:51
Paikkakunta: Täl pual jokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manteli » 20.10.2008 15:48

Teillä sielä Oulussa taitaa vaan olla enenmpi tota lunta veikkaan, mut kiitos vinkeistä, täytynee vielä modifioida häkkyrää ja vahvistaa jotenkin ;o)
Niinhän mä vähän ostaessani epäilin, et näkeekö kevättä ja missä muodossa, taitaa olla niin ettei näitä sais ulos pystyttää ollenkaan, vaan ainoastaan sisähalleihin... hehehehe.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Ei kestä kesääkään

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 09.11.2008 11:59

Hong Kong tuote. Minulla oli samanlainen valkoinen toissa kesänä Donnan päällä. Keräsi vettä putkien väliin ja kun kangas venyi, keräsi vielä enemmän, vaikka laitoin puolet lisää katonhelmaan purjerenkaita, josta veto narulla maahan. Sitten kesti kesän jotenkuten. Tänä keväänä
se katos oli minulla Haminassa Koitto -veneeni päällä, kun tein sille vähän kansiremonttia. Onneksi ehdin tehdä sen, kun seuraavalla viikolla se oli
tuulen voimasta kaatunut kyljelleen, kun sivuttaisnarut olivat tulleet muovista läpi. Kehikko kestää ainakin kevät ja kesäsäät, talvesta ei ole
vielä kokemuksia, mutta katsotaan nyt tuleva talvi. Meinasin laudoilla ja rimoilla vahvistaa kattoa siten, ettei sinne pääse syntymään pusseja.
Laitan laudat kulkemaan vinottain ylänurkasta ala-nurkkaa kohti ja samansuuntaisesti välit täyttäen harvakseltaan, ettei pressuun pääse syntymään 20 l pusseja suurempia kokonaisuuksia. Kiinnitän jalat kakkosnelos kehään (suorakaide) ja vedän suoraan kehikosta " sivuttais- ja päätyreivit" maahan raudoitusraudoin, jokunen vinoreivikin varmasti on paikallaan pystytolpissa. Teen näin, jos saan aikaiseksi.
Donna 28

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Re: Taas on veneilyt veneilty

Viesti Kirjoittaja Jude » 09.11.2008 17:28

manteli kirjoitti:tältä vuodelta ja Apfelzine nostettu ylös, hankin sille uuden talvikämpän mallia Hong Kong, saa nähä kestääkö ens kevääseen vai ei.
Tossa alla olis kuva häkkyrästä, ai niin hinnalla se ei ollu pilattu (139€) senpä takia mä epäilenkin näkeeköhän tuo kevättä ehjänä.

Kuva

t. Jaakko
Ostin aivan samanlaisen kuin sinulla. Varoitukset lumikuormasta oli pressussa. Venettä en teltan sisällä aio pitää. Laitan sinne muuta joutilasta tavaraa talvisäilöön.

Tuo sinun on se järeämpi 3 x 6 m:n malli. Pienemmässä 2,5 x 5 m:n mallissa näkyi olevan ohuempaa putkea ja kulmatuet.

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Jaakolle

Viesti Kirjoittaja Jude » 10.11.2008 8:05

Olen ihmetettyt, että miksi liittämäsi kuvat ei näy suoraan ilman klikkausta.

Syy siihen selvisi, kun lainasin kirjoitustasi. Olet kirjoittanut välilyöntejä hakasulun ja kuvan osoitteen väliin. Poistin välilyönnit. Nyt kuva näkyy suoraan.

manteli
Viestit: 596
Liittynyt: 10.03.2004 9:51
Paikkakunta: Täl pual jokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manteli » 10.11.2008 10:44

Kiitos huomiostasi, oon itekin joskus miettiny kuvan näkymättömyyttä mut en oo saanu aikaseks selvittää syytä moiseen, mut hyvä näin, sekin selvis. ;o)
Piti oikeen muutkin kuvat laittaa näkyvään muotoon kun Jude hyvät ohjeet anto, minkähän takia oon sitä välilyöntinäppäintä sekaan sotkenu, mene ja tiedä.
Samalla tuli tehtyä huomio toimimattomista kuvalinkeistä niille edellisille sivuille jotka ei enää oo käytössä, pitäis varmaan linkittää ne tekstiin liittyvät kuvat uusille sivuille, jaksais ja ehtis vaan.

manteli
Viestit: 596
Liittynyt: 10.03.2004 9:51
Paikkakunta: Täl pual jokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manteli » 12.02.2009 15:17

Kyllä sen pressukatoksen tuuletus olis tärkeää myös "plastic" veneiden kanssa...
Mut kun en oikeen luota ton malli king gonkin kestävyyteen, jos sen olis jättäny alhaalta puolmetriä auki, luultavasti syssyn tuuloset olis vieny koko pytingin.
No, oon pakkasella harjannu ne hileet mitkä tosta alapressusta varisee veneeseen, ja heittäny yli laidan.
Eikä se kosteus o niin nuukaa näis muaviveneis, piste muaville ;O)
se o laiskan miähen materiaali.

t. Jaakko
Viimeksi muokannut manteli, 01.09.2011 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 12.02.2009 17:50

"Pelastusveneilijä..." ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

manteli
Viestit: 596
Liittynyt: 10.03.2004 9:51
Paikkakunta: Täl pual jokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manteli » 13.02.2009 10:10

Kiitos V-M, tässähän tuntee ittensä ihan hengenmieheks...;o)
Töissä harrastan "ruumiinkulttuuria" ja kesälomalla olen hengenmies. heh heh heh.

manteli
Viestit: 596
Liittynyt: 10.03.2004 9:51
Paikkakunta: Täl pual jokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manteli » 13.03.2009 12:50

;o)
Viimeksi muokannut manteli, 13.03.2009 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

manteli
Viestit: 596
Liittynyt: 10.03.2004 9:51
Paikkakunta: Täl pual jokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manteli » 13.03.2009 12:52

No nythän on niin, et mää osti vaimon toivomuksest uure paati...

http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/21665543

munst tuli "muavitukikeppiveneilijä"


Kuva

toi tanko o sitä varte et vaimo esittä iltasi enne nukkuma meno eroottisluonteisi tanssei ;o)

tervessi vaa

suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26.07.2006 13:09
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 13.03.2009 15:06

Moi,

kyllä kaatteeksi käy.

Onko toi monark muuten jotain sukua tuolle finnark veneelle.

Ostin finnark F75:sen viiem vuonna ja sehän perustuu myös tollaseen moottoripursi meninkiin.

-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.

manteli
Viestit: 596
Liittynyt: 10.03.2004 9:51
Paikkakunta: Täl pual jokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manteli » 13.03.2009 16:00

Kiitos vaa, ei sitä kadehtii kannata, kyl se Finnark on hieno lajissaan sekin, hilkulla ollu aikanaan semmosen osto mullakin.
Eri pajoistahan noi tulee, Monarkin alkuperäinen malli kun on limisaumainen ja peräisin ruotsin pohjanmerenpuoleiselta rannalta.
Alkuperäinen runko josta monarkkia on lähdetty leipomaan on 1800 luvun alkupuolelta, tiesi myyjä kertoa.
Finnarkin runko taas muistaakseni on sileä kuin... no.
Tukholman murteen taitajille olis tossa vähän infoa,

http://www.skoogh.nu/monark690/index.htm

http://www.youtube.com/watch?v=DaFTcwlrXak" onclick="window.open(this.href);return false;

ja voihan niitä selailla vaikkei ruattia osaiskaan.
Must on tainnu tulla piilo svedu ku kolmesta veneestä jo kaks on ruotsinmaalta ja käyttöautokin on sielä tehty (se merkki jolla menee huonommin) velimies jo Håkaniksi nimittelee.
Mut eiköhän se tästä.
Viimeksi muokannut manteli, 17.01.2011 16:22. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Vastaa Viestiin