m/s Annina, puuta ei oo ku hytissä ja omistajan...
-
- Viestit: 596
- Liittynyt: 10.03.2004 9:51
- Paikkakunta: Täl pual jokke
- Viesti:
Sirocco
Veneen siirtoa odotellessa löysin tällaisen..
erään osittain romahtaneen pressukatoksen alta, arviolta 11 metriä mahonkikaunotarta.
Jälleen kerran joltain unelmoijalta kesken jäänyt urakka, metallikaaria näkyy ainakin olevan useampia, laidan paksuus...en tiedä voiko olla edes totta, mut ainaskin partaassa 2", kahdella koneella, polttoainesäiliöt kuparia, salongin katolla olevassa romukasassa näkyi ainakin myrskyikkuna moottoreineen, kolme hyttiä ja avo-ohjaamo pressukatolla ja mitkä muodot voi veneessä ollakkaan, voi kiesus... ja siellä se menee pilalle.
VIHAKS PISTÄÄ (#¤%#¤) ku olisin kakskyt vuotta nuorempi ja poikamies ni sit...ehkä :o(
Jotenkin tuli sellainen pysähtynyt olo koko alueesta, kuormuri kuskikin kyseli et onks tää joku telakka vai mikä unohtuneiden unelmien kaatopaikka, oli muuten hyvin sanottu alueesta.
Kuvat poistettu tilanpuutteen takia :o(
erään osittain romahtaneen pressukatoksen alta, arviolta 11 metriä mahonkikaunotarta.
Jälleen kerran joltain unelmoijalta kesken jäänyt urakka, metallikaaria näkyy ainakin olevan useampia, laidan paksuus...en tiedä voiko olla edes totta, mut ainaskin partaassa 2", kahdella koneella, polttoainesäiliöt kuparia, salongin katolla olevassa romukasassa näkyi ainakin myrskyikkuna moottoreineen, kolme hyttiä ja avo-ohjaamo pressukatolla ja mitkä muodot voi veneessä ollakkaan, voi kiesus... ja siellä se menee pilalle.
VIHAKS PISTÄÄ (#¤%#¤) ku olisin kakskyt vuotta nuorempi ja poikamies ni sit...ehkä :o(
Jotenkin tuli sellainen pysähtynyt olo koko alueesta, kuormuri kuskikin kyseli et onks tää joku telakka vai mikä unohtuneiden unelmien kaatopaikka, oli muuten hyvin sanottu alueesta.
Kuvat poistettu tilanpuutteen takia :o(
Viimeksi muokannut manteli, 01.09.2011 14:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Jarmo Niinimäki
- Viestit: 701
- Liittynyt: 28.09.2005 12:55
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Kyllä tuosta vielä veneen tekisi...
Toivottavasti joku ottaa pelastoimen hoitoonsa, autolla ei oo mitään väliä - niitä on maailma liiankin täynnä.
Toivottavasti joku ottaa pelastoimen hoitoonsa, autolla ei oo mitään väliä - niitä on maailma liiankin täynnä.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Jape
- Viestit: 1628
- Liittynyt: 02.07.2003 8:56
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 596
- Liittynyt: 10.03.2004 9:51
- Paikkakunta: Täl pual jokke
- Viesti:
Kaikki rahakkaat ja innokkaat kunnostajat nyt Naantalin Luonnonmaalle ja sielä Sorosuon telakalle, sielä se unelmien työmaa odottaa.
En tosin tiedä onko vene edes myynnissä mut luulisin et nykyinen omistaja vois olla helpottunut ostajaehdokkaista.
Yllätyksiähän noissa aina löytyy, mut ryhdikkäältä se kyllä näytti ja olihan siinä niitä metallikaariakin aikas runsaasti.
Aikanaan veneen varustaminen sit maksaakin maltaita, tupla koneet ym.
t. Jaakko
tossa olis yhteystiedot, luulisin et Jari tietää veneestä enemmän.
http://www.suomenyritykset.fi/T:MI%20JA ... /11247072/
En tosin tiedä onko vene edes myynnissä mut luulisin et nykyinen omistaja vois olla helpottunut ostajaehdokkaista.
Yllätyksiähän noissa aina löytyy, mut ryhdikkäältä se kyllä näytti ja olihan siinä niitä metallikaariakin aikas runsaasti.
Aikanaan veneen varustaminen sit maksaakin maltaita, tupla koneet ym.
t. Jaakko
tossa olis yhteystiedot, luulisin et Jari tietää veneestä enemmän.
http://www.suomenyritykset.fi/T:MI%20JA ... /11247072/
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: 14.04.2007 14:11
- Paikkakunta: Mänttä
-
- Viestit: 596
- Liittynyt: 10.03.2004 9:51
- Paikkakunta: Täl pual jokke
- Viesti:
Eipä tietenkään tullut laskeuduttua konetilaan tarkistamaan asiaa, mikä näin jälkikäteen harmittaa, olis samalla tullut kuvattua vähän tarkemmin venettä ja etenkin sisältä hyteistä. :o(
Toisaalta kuvia tarkemmin katseltuani, olettaisin et koneen lyhyydestä vois päätellä niiden olevan V-8... tosin pakoletkuja lähtee vain yks sieltä pressun alta ?
Laitan vielä yhden kuvan alueella makaavista sammaloituneista kapistuksista.
Tietenkin toi nettisivu tökkii taas, mut sielä se kuva on kansion ekana kuvana vaik piti viimeiseksi saada. Jäkäläpinta oli aikas vakuuttava eli ei oo ollu käytössä vähään aikaan.
t. Jaakko
Toisaalta kuvia tarkemmin katseltuani, olettaisin et koneen lyhyydestä vois päätellä niiden olevan V-8... tosin pakoletkuja lähtee vain yks sieltä pressun alta ?
Laitan vielä yhden kuvan alueella makaavista sammaloituneista kapistuksista.
Tietenkin toi nettisivu tökkii taas, mut sielä se kuva on kansion ekana kuvana vaik piti viimeiseksi saada. Jäkäläpinta oli aikas vakuuttava eli ei oo ollu käytössä vähään aikaan.
t. Jaakko
- Jarmo Niinimäki
- Viestit: 701
- Liittynyt: 28.09.2005 12:55
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Nyt en ihan pysynyt kyydissä... Onko siis tiedossa, että ko. vene on Jorman veistämä? Oli miten oli, mutta muistatko missä lehdessä (numerossa) tuo juttu Jorma Seppälästä oli?saynamik kirjoitti:Sattu silmään vanhasta Venelehdestä juttu Jorma Seppälästä. Tähän projektiin sitten kai tarvitaankin viisi ihmistä korjaamaan, jos viisi insinööriä on sen valmistukseen osallistunut
Jarmo Niinimäki
m/s Summanmutikka
m/s Summanmutikka
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 02.02.2006 18:31
- Paikkakunta: Helsinki
- Jarmo Niinimäki
- Viestit: 701
- Liittynyt: 28.09.2005 12:55
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Kiitos tiedosta. Täytyypä yrittää kaivaa jostakin esille tuo lehti, jos siellä vaikka olisi jotain Myrskylinnustammekin, joka on Jorma Seppälän aikanaan itselleen veistämä Hai.saynamik kirjoitti:Vene 08/1995.
Vene lehdessä on siis juttu Jorma Seppälästä jonka veistämä tämä Sirocco ilmeisesti on. Kyseinen juttu käsittelee lähinnä veistäjää ja Hai-veneitä, mutta tämä Sirocco mainitaan veistäjän haasteellisemmaksi työksi.
Edit:
Juttu löytyi Vene-lehden netti-arkistoista. Ihan mukavaa luettavaa, mutta olisikohan tämä kuitenkaa sama Sirocco?
Jarmo Niinimäki
m/s Summanmutikka
m/s Summanmutikka
-
- Viestit: 596
- Liittynyt: 10.03.2004 9:51
- Paikkakunta: Täl pual jokke
- Viesti:
Re: m/s Annina, puuta ei oo ku hytissä ja omistajan...
Laitoin muutaman kuvan kesän ajeluista, vielä nimettömällä Monarkilla.
Koneen suhteen saatiin taas pettyä, kahtena päivänä tehtiin huoltokaverin kanssa henkiinherätys töitä ja saatiinhan se tulille vaikkakin huonosti.
Kolmospytyssä vettä, hehkuista yks täysin kuollu ja kaks muuta huonossa hapessa, suodattimien vaihto, siinä ne isommat.
Edellinen omistaja oli niitä "insinöörismiehiä" eli käytännön huoltohommat ei tainnu oikeen luonnistua kuten ei sähköhommatkaan, ollu naurussa pitelemistä kaikkia virityksiään kun olen purkanut.
15 tunnin ajon jälkeen öljynmäärä koneessa lisääntynyt mittatikun mukaan 1,5 senttiä ja vaihteessa kolme senttiä. Lämmönvaihdin ilmeisesti osittain tukkeessa, ilmenee kierroksia lisättäessä kumisen vesiletkun turpoamisena. Kierrokset kun pitää 2200 ni turvotus laskee ja eihän se vene suuremmillakierroksilla muuta kuin nostaa nenuaan.
Huvittavaa asiassa on se, että uuden samankokoisen koneen osto ja asennus ei tuu paljoa kalliimmaksi kuin tän vanhan "ovlovin, vihreän pirun" avaus ja täydellinen huolto.
Myyjän mukaan kone oli alle tuhat tuntia ajettu, huoltomies ehdotti kakkosta eteen.
Taidan uskoa omia silmiäni ja huoltomiestä.
No tällaista on elämä ja etenkin käytettyjen veneiden kauppa, mut vene itessään on ollut mukava yllätys.
Kuvat löytyy taas tuolta...
http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/21665543" onclick="window.open(this.href);return false;
Koneen suhteen saatiin taas pettyä, kahtena päivänä tehtiin huoltokaverin kanssa henkiinherätys töitä ja saatiinhan se tulille vaikkakin huonosti.
Kolmospytyssä vettä, hehkuista yks täysin kuollu ja kaks muuta huonossa hapessa, suodattimien vaihto, siinä ne isommat.
Edellinen omistaja oli niitä "insinöörismiehiä" eli käytännön huoltohommat ei tainnu oikeen luonnistua kuten ei sähköhommatkaan, ollu naurussa pitelemistä kaikkia virityksiään kun olen purkanut.
15 tunnin ajon jälkeen öljynmäärä koneessa lisääntynyt mittatikun mukaan 1,5 senttiä ja vaihteessa kolme senttiä. Lämmönvaihdin ilmeisesti osittain tukkeessa, ilmenee kierroksia lisättäessä kumisen vesiletkun turpoamisena. Kierrokset kun pitää 2200 ni turvotus laskee ja eihän se vene suuremmillakierroksilla muuta kuin nostaa nenuaan.
Huvittavaa asiassa on se, että uuden samankokoisen koneen osto ja asennus ei tuu paljoa kalliimmaksi kuin tän vanhan "ovlovin, vihreän pirun" avaus ja täydellinen huolto.
Myyjän mukaan kone oli alle tuhat tuntia ajettu, huoltomies ehdotti kakkosta eteen.
Taidan uskoa omia silmiäni ja huoltomiestä.
No tällaista on elämä ja etenkin käytettyjen veneiden kauppa, mut vene itessään on ollut mukava yllätys.
Kuvat löytyy taas tuolta...
http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/21665543" onclick="window.open(this.href);return false;
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Re: m/s Annina, puuta ei oo ku hytissä ja omistajan...
Hienot maisemat retkeillä varsinkin kun on alla vene joka miellyttää.
Manteli näkyy ottavan turvallisuuden ihan vimosen päälle kun porukalla on kahviankkurissakin liivit päällä...
Manteli näkyy ottavan turvallisuuden ihan vimosen päälle kun porukalla on kahviankkurissakin liivit päällä...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 596
- Liittynyt: 10.03.2004 9:51
- Paikkakunta: Täl pual jokke
- Viesti:
Re: m/s Annina, puuta ei oo ku hytissä ja omistajan...
Joo, mä oon patologianlaitoksella töissä ja joudun kuvaamaan niitä lionneita liivittömiä turhan usein kesäisin ja etenkin ne keväiset aurajokilöydöt saa "aistit herkäks"
Tosiasiana mainittakoon, suurin osa hukkumisista tapahtuu oloissa joissa ei luulis niiden tapahtuvan. Viimekesänäkin hukkui keski-ikäinen mies veneensä viereen meidän omassa marinassa, kolautti päänsä veneeseen menessään, taju kankaalle, siitä mereen ja huonolle hapelle...sellaista on elämä.
Laiskuuttahan se on myös, ei niitä aina jaksa riisua ja taas pukea päälleen joten tää on meidän tapa ;o)
t. Jaakko
Tosiasiana mainittakoon, suurin osa hukkumisista tapahtuu oloissa joissa ei luulis niiden tapahtuvan. Viimekesänäkin hukkui keski-ikäinen mies veneensä viereen meidän omassa marinassa, kolautti päänsä veneeseen menessään, taju kankaalle, siitä mereen ja huonolle hapelle...sellaista on elämä.
Laiskuuttahan se on myös, ei niitä aina jaksa riisua ja taas pukea päälleen joten tää on meidän tapa ;o)
t. Jaakko