jannen vene ja moottorisivut

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Avatar
Masa
Viestit: 459
Liittynyt: 22.01.2004 3:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masa » 10.06.2007 18:43

Kuvia ja video kattiveneen vesillelaskusta.
http://mira-julia.mundomain.com/katti
"Elämä on laho puuvene, mutta se on minun ikioma laho puuvene..."

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 10.06.2007 22:00

joo kiitos vaan kaikkille jotka vaivautu paikalle aamu kuudelta ja masalle videosta. myöhemmin saadaan kuvaa veneen sisältä kun kaveri istu kyydissä ja kuvas. tuonne satamaan päin ajaessa vauhti ois vaan kasvanu kun oli ihan tyyntä mutta oli pakko löysätä kun tila loppu. eikä aaltoa ollu kyllä paljon merälläkään mutta poltin aina trimmistä sulakkeen kun hain parempaa asentoa koneelle(rajakatkasin puuttuu ääriasennosta) tuo loikkiminen oli välillä aika hurjaa, mutta parilla viimesellä vedolla sai koneen suurin piirtein oikeaan asentoon ja kone kiersi n. 8000rmp ja sillon vene tuntu tosi hyvältä. tunne oli semmonen että ei ollu enään kuin potkurin lavat vedessä. pensana oli kisa pensa ja nos oktaani puusteri

Kinde
Viestit: 793
Liittynyt: 25.11.2003 14:43

Viesti Kirjoittaja Kinde » 12.06.2007 21:45

Onneksi olkoon. Siitä se lähtee.

Tuo pomppiminen on ikävä ilmiö, mutta yleensä rauhottuu kun trimmikulmat oppii kohilleen ja uskaltaa painaa kaasua :) Videolta näyttää että sulla on pikkusen negatiivisella trimmikulma. Ilmaa pitää saaada tunneliin, mutt a ei liikaa. VARO. Toi peli on se ajan vehkeitä että se ei varota kun se lähtee yläkautta ympäri.

Tutki pakettia ja tuumaile mutta seuraavaa ehdotan.

Nyt kun paketti on kasassa ei tietty kauheesti jaksais ruuvata, mutta turvallisuutta ajettavuutta ja pomppimisen hallintaa auttaa jos konetta siirtää taaksepäin, eli rakentaa semmosen 20 cm telineen perälautaan jolla kone siirtyy. Vaihtoehtoisesti voi pohjaan rakentaa noin 3-5 cm portaan, eli lyhentää vesilinjaa.

Jotain tästä kirjoittelin sulle jo aikaisemmin talvella, muistaakseni?

T Kinde

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 13.06.2007 0:12

homma selvis eilen kun kerkesin tutkia trimmiä, puuttu 2dl öljyä ja se aiheutti tuon sulakkeen palamisen, kohta käydään testaan uudestaan kun saan rusetin puolelta laurilta pari potkuria kokeilatavaksi.

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 02.09.2007 22:58

sivuja päivitetty mercury 900 tigerin osalta, uudet tarrat puuttuu vielä. mculloch/scott poveri on kunnostettu, kuvat valmiista koneesta puuttu vielä. tähän kuuluvasta sinisestä tl-veneestä muutama kuva. sitten on uusi formula catti f4 joka on ens talven pääprojekti.

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 22.10.2007 15:48

kun ei osaa sanoa ei niin eilen tuli ajettua 850km ja haettua uusi puu(vene) projekti. taisi sitte tästä tulla se ens talven pääprojekti. kuvia laitan kun kerkeen.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 25.10.2007 6:54

Muuten varmaan kelpaisi Jannelle mutta ainakin 100 mustangia puuttuu laumasta ;-)
Hemmetin nätti Kiekhaeffer!
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 25.10.2007 23:10

joo, nätti on, yksi tuommonen on tallissa ja joskus sen vielä kunnostan. mutta se on kaverin kone. ja mulle vähän tosiaan pieni.

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 27.10.2007 11:32

hevosvoimista puheen olen ostin seuraavaan projetiin mercury 3.4l veekuus 275:hv coswort ofshoren. jota toivottavasti pääsee kokeileen ens kesänä tuossa uudessa puuvene projektissa.

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 25.12.2007 23:08

no nyt on kuvia tuosta uudesta vaneri katista kotisivulla. otsikko on väärä se on se valko punanen katti.

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Onko lasikuitua?

Viesti Kirjoittaja Jude » 26.12.2007 8:52

jansix kirjoitti:no nyt on kuvia tuosta uudesta vaneri katista kotisivulla. otsikko on väärä se on se valko punanen katti.
Näyttää minun silmään lasikuituveneeltä. Onko se lasikuitua?
Kuva

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Katti se on!

Viesti Kirjoittaja Jude » 26.12.2007 8:56

jansix kirjoitti:se on se valko punanen katti.
Kuva

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 26.12.2007 12:11

kyllä se on vaneria, ponttoonit ja ohjaamo mahonkivaneria ja pohjalevy mäntyvaneria.

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 26.12.2007 14:37

niin sen verran tarkkenusta että vesiraja(punainenosa) ja perälauta on uutena kuidutettu. ja tuulilasin alaosan vaihdoin alumiini levyn johon tein ohjaukselle huoltoluukun samalla kun tein uuden vaijeriohjauksen ja rattiakselin sekä kojetaulun. jalkakaasun rakensin myös sekä perään asensin hissin. tuulilasin vaihdoin ja kesällä on tarkoitus muuttaa sitä niin että taivutan sen sivulle n. 30cm. trimmin käyttö napit laitan ohjauspyörään tai jalalla käytettäväksi, riippuen siitä laitanko sähköhydrauliset trimmilevyt molemminpuolin takaponttooneihin. nyt vaan ootan kevättä että pääsee asentaan nää sysdeemit ja koneen paikalleen.

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 02.02.2008 14:59

nyt on ktisivulla kuvia uudesta mark 78a projektista.

Vastaa Viestiin