Japen projektit

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Vastaa Viestiin
Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 23.01.2007 0:05

töissä oli illalla aikkaa miettiä ja se samanlaisella tuulilasilla oleva vene on pauke nimisellä kaverilla. ja aikasemmin muistelin väärin,tais olla turun veneveistämön vene.

Avatar
Virva
Viestit: 135
Liittynyt: 10.08.2006 22:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virva » 23.01.2007 21:24

Moro,

Heinlahden veneveistämö näytti käyttäneen samanlaista tuulilasia.
Sivusarjat kuiteski erilaiset, mutta ompahan jokin lähtökohta.

Nettiveneessä 256471,

http://www.nettivene.com/256471

terv. Juha
Jokaisen menestyvän miehen takana on hämmästynyt vaimo ..........

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 23.01.2007 21:31

Näyttäisi tuossa heinlahtelaisessa olavana jonkin verran suorempi tuo ikkuna, mut yhtenäinen kylläkin.

Vene on nyt hallissa sulamassa ja torstaina olis arviointitilaisuus että kannattaako rueta laittamaan vai ei, kyllähän tuossa muutamaksi illaksi puuhastelua riittäisi.
Joitain kuvia alkutilanteesta tuolla---> http://www.puuvenekorjaamo.net/projektit/mahonkitl.htm

Avatar
Virva
Viestit: 135
Liittynyt: 10.08.2006 22:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virva » 23.01.2007 21:36

Jokaisen menestyvän miehen takana on hämmästynyt vaimo ..........

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 23.01.2007 21:49

No siinä on jo monta samanlaista kohtaa, näyttää melkovarmasti saman tallin vehkeiltä, vuosimalli ehkä erona ja kannen pinnoitus.
Eli se voi olla se Finmar pemar, josta jansixi jo mainihti.
Nii, ja lyhensin vähän noita linkkejä että mahtuu ruudulle. Toimii noinkin

toeevo
Viestit: 52
Liittynyt: 12.01.2005 19:47
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja toeevo » 24.01.2007 14:37

Anteeksi OT, mutta olikohan tuossa Virvan jälkimmäisessä paatissa moottorin tehot ja tahdit oikein.
75 heppaa kuullostaa aika isolta koneen ulkomittoihin nähden, ainakin nelitahtiseksi :)
Ei vesi ol hyvä gom paati al.

Avatar
Viinamäenmiäs
Viestit: 257
Liittynyt: 30.12.2005 15:29
Paikkakunta: Sysmä - Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 24.01.2007 20:33

Virva kirjoitti:Entäs tämä Paimiolainen

http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=241979
Jape kirjoitti:No siinä on jo monta samanlaista kohtaa, näyttää melkovarmasti saman tallin vehkeiltä, vuosimalli ehkä erona ja kannen pinnoitus.
Eli se voi olla se Finmar pemar, josta jansixi jo mainihti.
Kunhan viisastelen: toisella kotimaisella Paimio = Pemar, eli vahvistusta epäilyksille.
Viinamäenmiäs

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 24.01.2007 23:50

se on 2tahti v4 evikka jasiinä ilmotuksessa on käyny jollakin moka. tuohon aikaan isoin 4-tahti kone oli 55hv homelite.

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 25.01.2007 22:09

Viinamäenmiäs kirjoitti:
Kunhan viisastelen: toisella kotimaisella Paimio = Pemar, eli vahvistusta epäilyksille.
Joo, kyllä se aika varmaa on että se on se pemari.
Tänään sitten omistajan kanssa vähän tutkiskeltiin venettä ja tuomio oli se että laitetaan kuntoon. No minähän pistin veneen samantien osiksi ja tein sille ihan näkyvän sivun tuonne projektien joukkoon.

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 25.01.2007 23:32

Joo, yllättävän hyvin. Vedätin sitä koko sulamisen ajan ja lopulta se oli jo toiseen suuntaan kierteellä. Sitten kun otin liinat pois ja se kuivui niin se jäi suoraksi.
On kyllä semmonen rojekti että jo ihteenikin vähän mietitytti että kannattaako korjata kun pitää melkein kaikki uusia, mutta kyllähän siihen vanhaa jää vielä kansihelat ja tuulilasi. ;)

kms
Viestit: 605
Liittynyt: 16.07.2003 10:57
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kms » 26.01.2007 10:36

No sen jälkeen kun sä kerran korjasit sen vanerilaudoista tehdyn HT-veneen, niin toi ei oo enää mitään:-)

-k

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 26.01.2007 17:59

No, no, Japekki - vai meinasi usko loppua...

Tuohan on ainoastaan mielenkiintoinen ja haastava homma kun on tekniikka ja rovin muoto tiedossa.

Ajatteleppas jos olis vain pakoputken pää tai rovin etuosa olemassa ja siitä pitäisi vääntää mahdollisimman alkuperäinen vene...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 26.01.2007 21:11

Ei se kuulkees oo uskon asia ollenkaan, kysehän on vain siitä että onko se asiakkalle kannattavaa laitattaa tuommonen kuntoon. Mut kaipa se on.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 27.01.2007 20:54

Sitäpä minäkin ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 02.02.2007 22:04

Pitkästä aikaa päivitin sivuja ja laitoin sinne yhen uuden kuvan. Vaihoin tänään vaneriveneeseen kaaret ja seuraavaks ois tarkoitus tehdä sama homma siihen Finmar mahonkiveneeseen.

Vastaa Viestiin