Tulipa elämäni ensimmäinen mahonkivene hommattua. Kuulemma olisi kråkö kabin, veistetty kuulemma joskus 70 luvulla kenties. Täällä kuvia: http://venetehtailua.blogspot.com/2018/ ... kabin.html
Sisäpohja on joskus maalattu jollain punaisella, liekö lyijymaalilla? Se on kuitenkin hilseillyt runsaasti, ja mietinkin, mitä maalia siihen kannattaisi laittaa?
Ja iänikuinen kysymys, mitä kyllästeeksi? Pellavaöljy, sinkkinaftenaattiseostako? Myös hyviä lakkoja saanee suositella!
Kaikki vinkit ja tieto otetaan vastaan ilomielin!
Kråkö kabin kunnostusprojekti
-
Re: Kråkö kabin kunnostusprojekti
Onko projekti edennyt? Itse ostin tuossa alkukesästä täysin samanlaisen projektin. Olen siihen nyt perän uusinut kokonaan, kabiinin purin, poistin lakan ja nyt alkaa olemaan taas kasassa, kannen olen uusinut laittamalla uuden 9mm vanerin, mutta pitäisi keksiä mistä materiaalista teen uuden pinnoitteen vanha kun oli sellainen muvimaton tyylinen.
Seuraavaksi pitäisi siis tehdä kansi valmiiksi ja alkaa hiomaan ja poistamaan lakkaa ulkoapäin.
Perän tein lehtikuusesta kun sitä oli tullut omasta metsästä kaadettua:)
Seuraavaksi pitäisi siis tehdä kansi valmiiksi ja alkaa hiomaan ja poistamaan lakkaa ulkoapäin.
Perän tein lehtikuusesta kun sitä oli tullut omasta metsästä kaadettua:)