Esittelyssä Katjuska

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Vastaa Viestiin
Avatar
jtp
Viestit: 78
Liittynyt: 31.08.2006 11:28
Paikkakunta: Tampere

Esittelyssä Katjuska

Viesti Kirjoittaja jtp » 04.11.2011 18:03

No niin, oikeastaan tää on ihan teidän täällä kirjoittavien herrojen vika, kun kattelee mitä te ootte tehneet ja teette ja puhutte ja kehutte niin eihän tää puuveneily tauti voi olla tarttumatta.

Niinpä siinä sitten kävi että tuli elokuussa hankittua itsellekin vene siitä ainoasta oikeasta materiaalista.
Vene on tehty Ruotisissa Orustin saarella Göteborgin liepeillä vuonna 1968, runko on tammea. Kansirakenteet on kuulemma uusittu joskus v. 1978 tienoilla. Ja voimanlähteenä (yllättäen) Volvon mylly eli tehdasmarinoitu Amazonin kone MB 18 F v:lta 1965.
Rouvan strategiset mitat on 7,6 m x 2,9 m ja syväys n. 0,8 m

Vene on tuotu Suomeen 11/2009 ja seilannut Rauman ympäristössä ja siirtyi siis Tampereelle elokuussa.

Kuvia löytyy täältä: http://kuvablogi.com/nayta/3334594/

Tämän paatin tienoilta tulen varmastikin kyselemään kaikenlaista ja paljonhan tässä on tullut vuosien varrella täältä luettua ja toivottavasti jotain opittuakin ;-)

-Jukka-

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Esittelyssä Katjuska

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 04.11.2011 18:43

Täytyy sanoa että on erittäin hieno paatti! :)

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Esittelyssä Katjuska

Viesti Kirjoittaja Northling » 04.11.2011 21:16

Moro

No jo on söpö Snipa!

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 23.03.2007 0:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: Esittelyssä Katjuska

Viesti Kirjoittaja Simon » 04.11.2011 21:28

Sanoisinko, sanon kumminkin. Hankkimasi vene on helmi ja hyvä sellainen 8]
Niin, noista kysymyksistä? Olettaisin niitä tulevan sinulle päin: miten löysit kaunottaren? Miksi valitsit juuri tuon tyyppisen? Miksi tammi on hyvä materiaali? Miksi volvo on hyvä kone?
Kateellisen vilpittömät onnittelu hankinnallesi :))

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Esittelyssä Katjuska

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 04.11.2011 22:24

Fru Snipa Katjuska näyttää todella hyvältä. Kuten Kaskisten miäs Simon sanoi, tammi on hyvä materiaali, Volvosta en tiedä, ei ole kokemuksia. Ostoksessasi on samaa, johon kuvien perusteella viime vuona näihin aikoihin ihastuin - Poresaippuaan. Vieläkin harmittaa että se oli niin kehnossa kunnossa, toisin kuin silloin kuvat antoivat ymmärtää.
Vuosia yhteiselle taivalluksellenne.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
jtp
Viestit: 78
Liittynyt: 31.08.2006 11:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Esittelyssä Katjuska

Viesti Kirjoittaja jtp » 04.11.2011 22:26

Kiitokset kommenteista!

Ja Simolle vastauksia:
- vene löytyi ihan Nettiveneestä, ja kilpajuoksussa jonkun toisen ostajaehdokkaan kanssa osui voittoarpa minulle.
- ja tuo tyypin valinta oli ihan sattumaa, haeskelin jotain sopivaa retkivenettä ja tuo osui silmiini ja se oli rakkautta ensi silmäyksellä, jotenkin sopusuhtainen minun mielestäni ja kun kunto on hyvä niin se oli sitten menoa.
- materiaalina tammesta ei ole sen parempaa tieto atai kokemusta mutta sitä (kai) pidetään aika kestävänä ja veneisiin sopivana, mahonki/mänty joku muu puukin olisi minulle passannut, pääasia että on puuta.
- ja minusta olisi ollut yllätys jos hurrien veneessä olis ollu joku muu kone kuin volvo, ehkä Albin olis ollu toinen arvaus. No katotaan nyt kauanko tuo merivesijäähdytteinen kone suostuu yhteistyöhön minun kanssa. Ei tolla koneellakaan mulle mitään "pakkosaada" fiilistä ollut, hiukan jopa epäilytti yhdistelmä vanha/merivesijäähdytys/bensakone mutta tuntui loppukesän ajojen perusteella toimivan ihan ok.

Ja Simo, jos oot tulossa 19.-20.11 Murikkaan ja sunnuntaina on aikaa niin käydään katsomassa paattia lähempää, olis potkurigurulle kysymyksiä ;-)

-Jukka-

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 23.03.2007 0:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: Esittelyssä Katjuska

Viesti Kirjoittaja Simon » 05.11.2011 0:29

Sinnehän ollan tulossa, pistäppä Yv:lä vähän tarkempia tietoja niin kattellaan.

Avatar
jtp
Viestit: 78
Liittynyt: 31.08.2006 11:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Esittelyssä Katjuska

Viesti Kirjoittaja jtp » 05.11.2011 21:11

Simolle lähti yv.

Juu, tosiaan ihan mielelläni otan ammattilaisten ja kokeneiden (ja vähemmänkin kokeneiden) harrastajien kommentteja vastaan. Noviisi oman veneen omistajana kun olen. Muiden veneillä (sukulaiset, partiolaiset, meripelastusseura) onkin tullut liikuttua ja niitä huollettua enemmänkin.

En usko että "rohkeus" hommata vanha puuvene olis riittänyt ellen olisi jo useamman vuoden ollut aktiivien lukija tällä palstalla ja huomannut että apua saa kun vaan rohkeasti pyytää ja että muutkin ovat ainakin suunnilleen hengissä selvinneet, ei ehkä aivan täysissä sielun ja ruumiin voimissa, mutta kuitenkin...
Eli jo tässä vaiheessa täytyy antaa Suuri Kiitos ja syvä Kumarrus kaikille teille jotka illasta toiseen jaksatte jakaa vinkkejä ja neuvoja ja kannustaa muita tällä palstalla pyöriviä puuvene -kärpäsen puraisemia henkilöitä.

-Jukka-

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 23.03.2007 0:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: Esittelyssä Katjuska

Viesti Kirjoittaja Simon » 05.11.2011 22:38

Olipa komiasti sanottu :)

JussiA
Viestit: 300
Liittynyt: 27.02.2005 19:25

Re: Esittelyssä Katjuska

Viesti Kirjoittaja JussiA » 06.11.2011 9:17

Nätin veneen olet hommannut..

Vastaa Viestiin