Sivu 2/5

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 24.10.2011 19:56
Kirjoittaja mikke1974
Samanlaisen palautteen kuulin kuttaperkkakuskiltakin, joten eipä tainnut olla oikkeen kellekkään mittään.. 8-|

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 26.10.2011 16:20
Kirjoittaja Vesiapina
Noh, toivotaan että keväällä olis taas enemmän puuvenetarjontaa. :)

Ja taas uutta päivitystä, tällä kertaa toinen kaitafilmi Sikarista.

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 10.11.2011 0:57
Kirjoittaja Vesiapina
Noniin! Nyt vihdoin ja viimein taas päivitystä blogiin pienen kiireisen tauon jälkeen! Tällä kertaa juttua pari viikkoa sitten tapahtuneesta Pirkka Leinon ja Jarmo Saarisen kirjoittaman Turun Veneveistämöstä kertovan kirjan julkaisusta, josta myös meidän veneitämme löytyy. :)

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 16.11.2011 21:15
Kirjoittaja Vesiapina
Jotain pientä taas. Pari kuvaa Sikarin moottorista. :)

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 17.11.2011 6:27
Kirjoittaja Jape
Miten siinä menee nuo pakokanavat, kun putkia on vain kuusi, ja sylintereitä kahdeksan?

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 17.11.2011 14:26
Kirjoittaja Ande
Voisit muuten pistää tuon sivun osoitteen allekirjoitukseen niin ei tarvis aina mennä ekasivulle kliksauttamaan osoitetta :)

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 17.11.2011 15:14
Kirjoittaja IlkkaL
Miten siinä menee nuo pakokanavat, kun putkia on vain kuusi, ja sylintereitä kahdeksan?

Fordin flatheadissa keskimmäiset pakokanavat on yhdistetty lohkossa. Kai tuosta joku ratkaisusta joku hyöty on ollut. Kone lämpenee nopeammin?

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 18.11.2011 23:32
Kirjoittaja Vesiapina
Ande, kiitos hyvästä ideasta! Nyt on linkki allekirjoituksessakin. :)

Lättiksen pakokanavista sanotaan eräällä sivulla vapaasti suomennettuna, että huhun mukaan Henry Ford oli enemmän huolissaan moottorin lämmittämisestä Detroitin kylmissä talvissa, kuin sen viileänä pitämisestä kuumana kesäpäivänä.

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 24.11.2011 23:44
Kirjoittaja Vesiapina
Uusimmassa blogipäivityksessä 50-luvun kuvia Sikarista! :)

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 12.12.2011 22:52
Kirjoittaja Vesiapina
Ja vihdoin ja viimein pitkän hiljaisen ajan jälkeen uutta päivitystä! Tällä kertaa mielestäni erityisen mielenkiintoinen aihe, nimittäin Suomen tasavallan presidentin edustuskäytössä ollut Kultaranta I! :)

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 29.12.2011 2:40
Kirjoittaja Vesiapina
Toivottavasti kaikilla oli oikein onnelliset joulut! :) Nyt saatiin taas aikaiseksi blogipäivitystä, tällä kertaa elokuvahistoriaan liittyen!

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 05.01.2012 10:06
Kirjoittaja manteli
Kamera uskoakseni on Arriflex merkiltään ja kasetin leveydestä päätellen 35mm filmiä käyttävä.
Pahkähullu suomi elokuvan kuvaajina toimivat Osmo "Hjalliksen isä" Harkimo ja Kari Sohlberg, Harkimolta ei asiaa enää voi kysellä mutta tietääkseni Sohlberg edelleen elää, joten ehkä häneltä voisit saada lisää infoa kysymyksiisi. Mahdollisesti myös Speden perikunnalta voisi tietoa löytyä siitä mihin kaikki ylijäämä filmimateriaali on tallennettu.
Wikistä löytyi myös filmin leikkaajan tiedot...
http://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4hk%C3%A4hullu_Suomi" onclick="window.open(this.href);return false;
joten ei muuta kuin soittelemaan.
Tuolla on myös kaikkien elokuvassa esiintyneiden tiedot...
http://www.elonet.fi/title/ek2iuq/tekija" onclick="window.open(this.href);return false;
Tietenkin on mahdollista ettei tapahtumasta ole kuvattu mitään vaan ainoastaan harjoiteltu mahdollisia kamera-ajoja tms.

t. Jaakko

ps. Niin ja voithan ottaa yhteyttä myös elokuvan ohjaajaan Jukka Virtaseen.

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 05.01.2012 19:04
Kirjoittaja Vesiapina
manteli kirjoitti:Kamera uskoakseni on Arriflex merkiltään ja kasetin leveydestä päätellen 35mm filmiä käyttävä.
Pahkähullu suomi elokuvan kuvaajina toimivat Osmo "Hjalliksen isä" Harkimo ja Kari Sohlberg, Harkimolta ei asiaa enää voi kysellä mutta tietääkseni Sohlberg edelleen elää, joten ehkä häneltä voisit saada lisää infoa kysymyksiisi. Mahdollisesti myös Speden perikunnalta voisi tietoa löytyä siitä mihin kaikki ylijäämä filmimateriaali on tallennettu.
Wikistä löytyi myös filmin leikkaajan tiedot...
http://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4hk%C3%A4hullu_Suomi" onclick="window.open(this.href);return false;
joten ei muuta kuin soittelemaan.
Tuolla on myös kaikkien elokuvassa esiintyneiden tiedot...
http://www.elonet.fi/title/ek2iuq/tekija" onclick="window.open(this.href);return false;
Tietenkin on mahdollista ettei tapahtumasta ole kuvattu mitään vaan ainoastaan harjoiteltu mahdollisia kamera-ajoja tms.

t. Jaakko

ps. Niin ja voithan ottaa yhteyttä myös elokuvan ohjaajaan Jukka Virtaseen.
Paljon kiitoksia! :) Osaatkos sanoa mistä näiden tekijöiden puhelinnumeroita mahtaisi löytyä? Googlella on käyty läpi eikä oikein noita puhelinnumeroita oikein tule vastaan, Jukka Virtasiakin löytää eniro yli 200.

Ja kerrotaanpas samalla että tällä kertaa uutta blogitekstiä Androksesta, Kultaranta I:n sisarveneestä! :)

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 05.01.2012 21:02
Kirjoittaja Donna 28
Jaakko -kaima, ei Sinulla sattuisi olemaan kuvaa tuosta Androksen kannesta, liukuuko luukku tuulilaseineen vai liukuuko se yksin pois moottorin päältä. Sivulinja ja muodot vaikuttavat hyvin pitkälle Donnan muodoilta, mutta kun en tiedä, mitä kannella on ollut tai ei ole ollut, kun veneeseeni oli rakennettu jälkikäteen ruma vaneri hökkeli kajuutaksi eteen kannen päälle, niin...
Onko Sinulla tästä Postareffille menneestä veneestä mittoja, olisin niistäkin kiinnostunut. Ruori/ratti on minullakin samanlainen sytytyksen säätöineen jne, paitsi minulla vain kolmipuolainen. Oliko veneessä vaijeriohjauksessa pitkänomainen valettu tai metalliin jyrsitty rumpu. Ja vielä ohjauksesta saiko ratin myös pystyasentoon helpottamaan kulkua istuimelle.
Donna 28 :)

Re: Janin puuveneblogi

Lähetetty: 05.01.2012 22:22
Kirjoittaja Vesiapina
Donna 28 kirjoitti:Jaakko -kaima, ei Sinulla sattuisi olemaan kuvaa tuosta Androksen kannesta, liukuuko luukku tuulilaseineen vai liukuuko se yksin pois moottorin päältä. Sivulinja ja muodot vaikuttavat hyvin pitkälle Donnan muodoilta, mutta kun en tiedä, mitä kannella on ollut tai ei ole ollut, kun veneeseeni oli rakennettu jälkikäteen ruma vaneri hökkeli kajuutaksi eteen kannen päälle, niin...
Onko Sinulla tästä Postareffille menneestä veneestä mittoja, olisin niistäkin kiinnostunut. Ruori/ratti on minullakin samanlainen sytytyksen säätöineen jne, paitsi minulla vain kolmipuolainen. Oliko veneessä vaijeriohjauksessa pitkänomainen valettu tai metalliin jyrsitty rumpu. Ja vielä ohjauksesta saiko ratin myös pystyasentoon helpottamaan kulkua istuimelle.
Donna 28 :)
Nimihän on siis Jani. Edellinen postaaja, manteli, on Jaakko. :) Ja itse asiaan: Luukku liukuu tuulilaseineen. Andros on 23 jalkaa pitkä, eli noin 7 metriä. Ohjauksessa on puurumpu ja ratti on kiintonainen, ei saa säädettyä. Pistelen entisen omistajan kuvia veneestä kun se oli vielä kunnossa blogiin kunhan isä löytää kuvat ensin ja saan ne skannattua.