Janin puuveneblogi

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 25.04.2012 0:00

Puuveneblogiin lisätty tuommoinen myyntiosio. Eli jos tarvitsee pientä lisänäkyvyyttä paatin myynnille niin yhteyttä vaan niin voidaan tuonnekin laittaa ilmoitus. :)

Odessa
Viestit: 90
Liittynyt: 23.02.2007 23:52

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Odessa » 25.04.2012 14:45

Löytyi pienoismallarin sivu, jolla näkyy hyvin Thornycroftin torpeedoveneen runkomuoto.
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... id=2120462" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva
Kuva

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 28.04.2012 0:20

Thornycroftistahan Sikarissa on tosiaan selvästi otettu vaikutteita. Tämän totesi myös Jarl Lindblomin poika John HV Lindblom puhelinkeskustelussa. Sikarihan on uloslyöntikirjojenkin mukaan snabbgående experiment motorbåt, eli eräänlainen prototyyppi. Spekulointia on ollut, josko paatilla olisi testattu jonkinlaista tulevaisuuden torpedovenettä pienoiskoossa.

Ja uutta kunnon päivitystäkin ehdin taas töiden alta pitkästä aikaa kirjoitettua. Tällä kertaa kirjoittelin salonkivene Bonitosta.

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 15.06.2012 17:57

Pitkästä aikaa päivitys blogiin! Päivitys koskee huomista Rivakokoontumista Aurajoella. Tulipa muuten vasta eilen korkattua veneilykausi, ja milläs muulla kuin kaverin Chris-Craftilla. :) Päivityksissä on nyt ollut pieni tauko koskien äärimmäisen kiireistä kevättä. Ylioppilaskirjoitukset ja valmistujaiset ovat ainakin nyt takana päin, ja työtkin loppuivat, joten nyt pääsee toivottavasti taas päivittelemään vähän isommalla vaihteella!

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 23.08.2012 12:17

Pitkän ajan, kiireiden ja 900 kuvan ja yli 2,5 tunnin videomateriaalin jälkeen sain vihdoin blogia päivitettyä! Tällä kertaa juttua 16.6.2012 järjestetystä Riva-kokoontumisesta Aurajoessa. Materiaalia oli tosiaan niin paljon, että pelkkä kirjoituksen aloittaminen oli suuri kynnys. Nyt se on kirjoitettu, ja paljon uutta materiaalia onkin jo kertynyt uusille päivityksille. Toivottavasti ei kestä kuitenkaan ihan näin kauaa seuraavaan. :) Blogipäivitys on luettavissa klikkaamalla tästä.

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 16.11.2012 22:52

Blogia päivitetty! Tällä kertaa kirjoitus menneen kesän löydöstä, Turun Veneveistämöllä 1952 rakennetusta Uolevi Raaden veljen, Raino Raaden tilaamasta 12-metrisestä Carinasta. Kirjoitus klikkaamalla tästä. :)

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 20.12.2012 22:56

Näin joulun alla täytyy kirjoittaa jotain kesäistä. Johtuen tosin lähinnä siitä, että kiireiden takia olen blogissa puoli vuotta jäljessä. Noh, ainakaan ei tule jutuista puutetta! Tällä kertaa kirjoitus edesmenneen veneveistäjä Pentti Mäntymäen muistotilaisuudesta.

Löytyy klikkaamalla tästä. :)

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 07.02.2013 13:34

Blogia päivitetty huomenna alkavien Helsingin venemessujen tiimoilta. Sikari on MYS:in osastolla tänä vuonna esillä. :) MYS:in tämän vuoden teema on klassikkovenerekisteri ja K-merkintä.

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 07.02.2013 13:34

Blogia päivitetty huomenna alkavien Helsingin venemessujen tiimoilta. Sikari on MYS:in osastolla tänä vuonna esillä. :) MYS:in tämän vuoden teema on klassikkovenerekisteri ja K-merkintä.

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 07.02.2013 13:34

Blogia päivitetty huomenna alkavien Helsingin venemessujen tiimoilta. Sikari on MYS:in osastolla tänä vuonna esillä. :) MYS:in tämän vuoden teema on klassikkovenerekisteri ja K-merkintä.

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Northling » 09.02.2013 23:50

Moro

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013020 ... 9_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Onnittelut!

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Hurja4
Viestit: 37
Liittynyt: 06.02.2008 0:51
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Hurja4 » 12.02.2013 11:45

Onnittelut myös täältä!

T: C.Strömberg
Porraspohja spesialisti.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 15.02.2013 0:11

Edellisiin kirjoituksiin ei oikeastaan ole mitään lisättävää. Itse asiassa on hyvä, että se oli sikaari, sillä purjeveneistä on vouhotettu kautta aikain (viimeiset 40 -vuotta) kertoimella tuhat, myös "rakkaassa" liiton lehdessä, joka jokaiselle moottoriveneilijällekin ihme kyllä tulee, vaikkei siinä juuri sanaakaan mainita moottoriveneilystä. ;-)
Onnittelut minunkin puolestani !!! :)) !!!
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 17.02.2013 11:50

Kuvat eivät kerro koko totuutta sikaaristakaan. Kävin eilen katsastamassa ensimmäisen klassikkovenerekisteriin hyväksytyn moottoriveneen.
Minulle tuli mieleen armeijan syöksyveneet, niissähän oli pitkän akselin päässä probelli. Kun katsoim pienoismallia, en ymmätänyt minkälainen kummajainen tämän "syöksyveneen" potkuriratkaisu on. Se on jonkin verran paksumman varren päässä kuin syksyveneissä (puuta ympärillä), mutta periaatteessa samanlainen mielestäni. Erillinen vene keulaosassa, vene loppuu ikään kuin kesken portaan vuosi ja jatkuen siitä lähinnä potkurin saamiseksi riittävän kauaksi. Todella mielenkiintoinen vene. Muut veneet olivatkin sitten tavanomaisempia unelmia ja niistä toisaalla.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11.01.2010 18:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Janin puuveneblogi

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 03.11.2013 17:31

Kiitos paljon teille onnitteluista ja Donna kauniista sanoista! :)

Pahoittelen nyt taas suuresti sitä, etten ole pitkään aikaan saanut blogia kirjoitettua. Sain nyt vihdoin ja viimein julkaistua aika paljon myöhässä olevan tekstin kevään Helsingin Venemessuista. Aion nyt kasvattaa blogin päivitystahtia suuresti! Kirjoitus löytyy klikkaamalla tästä!

Vastaa Viestiin