Sivu 3/3

Lähetetty: 21.05.2008 13:44
Kirjoittaja Hurja4
Joo, oon ollut vähän aikaa poissa kun nyt vasta huomasin kommenttisi...
(Pihalla kuin lumiukko...kesällä) Tiedän kyseisen laitteen, se on Taisto numero X. Suurella innolla alettu ammattilaisten avulla, sittemmin jäänyt vaiheeseen.

Lähetetty: 01.08.2008 12:08
Kirjoittaja Hurja4
Nyt olisi tilaisuus päästä veneen pelastajaksi.

Toinen meistä lopetti maallisen vaelluksensa joten rahkeet ei enää riitä.

Nettivene id 273498.

Lähetetty: 01.08.2008 20:14
Kirjoittaja Karimix
Ikävä kuulla. Tässä suora linkki: http://www.nettivene.com/273498

Lähetetty: 19.08.2008 11:09
Kirjoittaja Hurja4
Myyty.

Lähetetty: 06.11.2008 12:53
Kirjoittaja Hurja4
Hurja4 kirjoitti:Myyty.
Juupaseipäs, tallella on... ;) :-D

Kotisivuja päivitelty uuteen palvelimeen... taas.
http://stromberg.webs.com/index.html

Lähetetty: 07.11.2008 19:14
Kirjoittaja ee.hoo
Hieno homma!!!

Lähetetty: 02.03.2009 14:24
Kirjoittaja Antti Korhonen
Lisätään löylyä keskusteluun! Isäni oli Triestessä, Italiassa, Grandi Motorilla = Wärtsilällä 1997 töissä, jossa hänen työkaverinsa oli aiemmin ollut Alfa Romeon ja Isotta Frachinin moottoritehtailla hommissa. Hän kertoi omakohtaisia kokemuksia, että IF kuulemma käytti Laatokalla palvellutta torpedo/tykkivenettä koealustana yhä joskus 80-luvulla Italian vesillä!

Nuolia olen bongannut myös Tammisaaren ja Helsingin venesatamista. Ja Pohjan asemalla on joku Nuolta muistuttava alumiininen ikuisenoloisena niittausprojektina, oisko Vasama?

Olisi mielenkiintoista saada selville, mitä myös Viroon myydyille Rymättylälle ja Rihtniemelle kuuluu. Itse kun palvelin Röytällä intissä, joka päätyi lopulta reserviläisten karilleajon jälkeen Tampereelle!

Lähetetty: 03.03.2009 13:10
Kirjoittaja Hurja4
Antti Korhonen kirjoitti:Lisätään löylyä keskusteluun! Isäni oli Triestessä, Italiassa, Grandi Motorilla = Wärtsilällä 1997 töissä, jossa hänen työkaverinsa oli aiemmin ollut Alfa Romeon ja Isotta Frachinin moottoritehtailla hommissa. Hän kertoi omakohtaisia kokemuksia, että IF kuulemma käytti Laatokalla palvellutta torpedo/tykkivenettä koealustana yhä joskus 80-luvulla Italian vesillä!

Nuolia olen bongannut myös Tammisaaren ja Helsingin venesatamista. Ja Pohjan asemalla on joku Nuolta muistuttava alumiininen ikuisenoloisena niittausprojektina, oisko Vasama?

Olisi mielenkiintoista saada selville, mitä myös Viroon myydyille Rymättylälle ja Rihtniemelle kuuluu. Itse kun palvelin Röytällä intissä, joka päätyi lopulta reserviläisten karilleajon jälkeen Tampereelle!
Öö...tuota, minun tietääkseni Laatokalla palvelleet MAS-veneet eivät koskaan palanneet Italiaan, vaan ne jäivät italialaisten manöövereitten jälkeen talveksi Tallinnaan josta suomalaiset ne sitten lunasti/osti.
Mutta olihan Italiassa noita MAS-veneitä runsaasti käytettäväksi muutenkin sodan jälkeen eri versioita. Välimerellähän noita oli ihan "pimeästi", verrattuna Suomenlahden alusmääriin...

Nuoleja minäkin olen bongannut lähinnä Helsingissä, mutta nyt on täällä vain yksi jäljellä ja sekin ehkä kohta katoaa ulkomaille, seuraten toista entistä Hesan Nuolia...

Lähetetty: 15.04.2009 16:47
Kirjoittaja jukkan
Lisätietoa Laatokalta;
Telkusta tuli ohjelma laatokan manööveristä,
ap. tuominen, kenraali talvelan touhut laatokalla, tv 1.

Leningradin piiritys oli menossa Saksalaisilla.
n. 1942 /44,
- laatokalle tuotiin Italian laivastoa, juuri noita veneitä kun sulla on.
- sekä tykkilauttoja ( englannin maihinnousuun tarkoitettuja..).
- mutta italian hyvin pukeutuneet laivastomiehet vikitteli vain lottia laatokalla, uintireissuilla,
ei itse muu sota piiritys-asia onnistunut.
Eli eivät saaneet Leningradin huoltotietä poikki.

Venäläiset olivat Italialaisilta lottien vikittelijöiltä vieneet yhden veneenkin, kun Italiaanot oli uimassa lotta-tyttöjen kanssa saaressa.

Lottahistoriasta en ole kuullut noista Lottien lemmenleikeistä Italian mussolinin armeijan kanssa.
Tulikohan geeniperintöä sotakesiltä miten paljoa ?

Lähetetty: 15.04.2009 21:01
Kirjoittaja Veli-Matti
Ja italiiaanot toivat tuolloin ensimmäiset pizzat Suomeen - siis silloiseen Suur-Suomeen...

Re: Hurja4/Moottoritorpeedoveneprojekti.

Lähetetty: 05.07.2009 22:12
Kirjoittaja fomoco
Morjesta. Löytyy yleispiirustus HURJA 2-g362167. TAISTO yleispiirustus 2-g60-222. Linjapiirustus 3-g60-226. Linjapiirustus 3-g60-227. 55, Engl. M.T.V. 4,5,6,7. Linjapiirustus 3-G-1353. Kaaripiirros 3-G-1354, ja kokoamispiirustus. J-luokan (M.A.S. 526...535) yleispiirustus ja kokoamispiirrustus. Ja papereitteni mukaan MASSIN alkuperäiset moottorit olivat I.F. "ASM 181 AD" kertaa 2 ja apumoottoreina 2 kpl CARRARO C.D.M. Piirustukset tuli hankittua joskus 90-luvun alkupuolella merivoimien pääesikunnasta.