Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Vastaa Viestiin
Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 22 Helmi 2009 20:06

Tänään nyhjäilin polttoainesuodattimen kasaan. Polttoainesuodattimessa on 4 hanaa, joista 2 on sakan laskuhanoja. Ilmeisesti muut kaksi hanaa ovat sitten eri tankeille. Suodatin on puhdistettava metalliverkko. Valmistaja mukaan tällainen riittää, mutta edellinen omistaja oli silti lisännyt vielä 2 CAV:in hienosuodatinta.
Kuva
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 05 Maalis 2009 16:46

Tänään sitten näillä eteläisillä leveyspiireillä on relusti plussaa, joten kone pyöri taas tänään. Suuttimet otin irti sekä myös vesipumpun molemmat pesät. Toinen suutin tukossa?!?... Eli käsipumpulla kun pumppasin, niin eipä tullu suihkua, miten lie noin käynyt, kun kone on ollut viimeksi ajossa. Suuttimen kärki oli ihan täynnä jotain mustaa, teräslangalla en saanut sitä pois.

Lopuksi tietysti pari kuvaa:



Männänpää
Kuva


Polttoainesuutin
Kuva
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

TapsaR
Viestit: 60
Liittynyt: 03 Tammi 2009 20:19

Viesti Kirjoittaja TapsaR » 05 Maalis 2009 20:02

Olisko voinut ruiskupumpun paineventtiili vuotaa jolloin käynninaikana hiljoksiin tukkinut reikää, porilainen tekee ainakin näin jos pumpun paineventtiili vuotaa vähänkin tai näin siis käy jos suutin on samanlainen kuin porilaisessa eli aina auki.
Maamoottoreita ja venekoneita, sekä muuta tärkeää romua.

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 05 Maalis 2009 20:09

Hundestedissa suutin aukeaa tietystä paineesta, eli ei siis ole aina auki. Avautumispaine on erittäin alhainen, en nyt muista tähän hätään. Se vaan ihmetyttää, että edellinen omistaja ei olisi ajossa huomannut. Kun ei suutin varmaan itsestään seisonnassa umpeen mene.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 07 Maalis 2009 21:49

Dodii, amispojat saa lähi viikkoina (ehkä päivinä) trailerin koneelle valmiiksi, joten kohta sais alkaa nosturia tilaamaan. Tänään vähän raivasin kamoja koneen ympäriltä. Siinä samalla tuli vähän hhiimailtua, miten saan katoksen näppärästi pois noston tieltä, ja sitten taas takaisin paikoilleen. Pari hiiren raatoakin oli jotenkin osannut mennä äänenvaimentajaan... :)),,
Tänään tuli myös vesipumpun pesistä otettua kuva:

Kuva
Yksi kerros pintamaalia

Kuva
Molemmat pumput ilmakammioneen. Pahoittelen kuvan huonoa laatua, otin sen ilman salamaa.

Kuva
Olen myö tehnyt itse koulussa koneeseen kuparipellistä tyyppikilven syövyttämällä.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 07 Maalis 2009 22:04

porilaisen suutin aina auki ???
miten se muka paineen tekee ja miksi mun porilaisissa 3 kpl, on jousi ja muuta romua suutin täynnä ja jos ne poistaa niin ei varmaan toimi. kyllä siellä on venttiili joka aukea ihan niin kuin muissa diesel moottoreissa. kärki neula ei kyllä ole.
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata

Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 07 Maalis 2009 22:10

Tuo kyllä itseänikin ihmetytti, että suutin aina auki, no hyvä että tuli selvyys siihenkin hommaan.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 15 Maalis 2009 17:57

Nyt taas viikonlopun kunniaksi tuli vähän juttuja tehtyä. Oikean puolen vesipumppu meni takaisin paikalleen, vasen saapi odotella, että traileri tulee pihaan. Pitäis tulla lähiviikkoina. Pentele vaan, kun unohdin käydä hakemassa talinauhat tohon pumppuun, olis saanu tilkkeet samalla sisälle, no hyvä ne on kyllä jälkikäteenkin laittaa. Hehkutulpat otin myös irti, hyvin näytti toimivan.
Kuva
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

MÖsteri
Viestit: 1239
Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 15 Maalis 2009 18:13

Uskomaton värkki. Mitä meinaat tehdä tuollaisella? Voiko sen päräyttää käyntiin aina perjantai-illan kunniaksi tai mitä sillä tehdään? Siistiä työtä ja hieno homma, hymyilyttää vaan että mitä tuommoisella harrastetaan?

Hatunnostohymiö.

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 15 Maalis 2009 19:45

Isällä on vanha 12m troolari, johon tuo ostettu "varalle". Troolarissa tällä hetkellä vanha Volvo, joka oli ostohetkellä tosi huonossa kunnossa, ja luottamusta koneeseen ei ollut. Tämä sitten ostettiin, jotta olisi jokin kone siihen tilalle. No, minulle tämä konehomma on harrastusta, ja pääasiassa näytösluontoista käyttöä tällä tarkoitus tehdä, ja sitten ihan omaksi iloksi käyttää. Mihinkään veneeseen ei ole tulossa, koska voit varmaankin arvata, mitä tuon asentaminen maksaa. Olemme arvioneet -----> 10000-15000€, joka kattaisi: 3vk telakalla, koneen huolto, koneen oman vannasputken ja säätölapapotkurin asennus yms. jutut.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

TapsaR
Viestit: 60
Liittynyt: 03 Tammi 2009 20:19

Viesti Kirjoittaja TapsaR » 15 Maalis 2009 21:35

hb-77 kirjoitti:porilaisen suutin aina auki ???
miten se muka paineen tekee ja miksi mun porilaisissa 3 kpl, on jousi ja muuta romua suutin täynnä ja jos ne poistaa niin ei varmaan toimi. kyllä siellä on venttiili joka aukea ihan niin kuin muissa diesel moottoreissa. kärki neula ei kyllä ole.
Tuli vähän huonosti selvitettyä tuosta suuttimesta. Kyllähän siellä on neula ja sitä kiinni painava hento jousi, eli se aina suoranaisesti auki ole, mutta ei se hento jousi estä palokaasujen tunkeutumista suuttimen sisään jos pumpun paineventtiili vuotaa vähäänkää.
Siis tuo porilaisen suutin ei aukea varsinaisesti siittä paineesta minkä pumppu tekee, vaan se periaatteessa "vuotaa" neulan ja suutinkärjen välistä. Sitä jousta ja kierteellistä neulaa porilainen ei tarvitse toimiakseen, kokeiltu on ja eikä sitä jousta noissa kai ole edes alunperin ollut.
Maamoottoreita ja venekoneita, sekä muuta tärkeää romua.

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 21 Maalis 2009 17:45

Keskiviikkona tuli Assalubilta uudet merkkilasit rikki menneiden tilalle, täytin lubrikaattorin öljyllä ja laitoin sen paikalleen koneen kylkeen. Tiputusmäärät on ihan päin seiniä, noh säätää sitten kun saa koneen käymään.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 28 Maalis 2009 14:23

Käväsin tänään ammattikoulussa, kun siellä oli avoimien ovien päivä. Kärry oli jo valmis, maalattu harmaalla. Enää täytyisi tilata yhjeltä tutulta traktori lainaan ja hakea kärry pois amiksesta ja tuoda tohon kotipihaan. SItten olisi vuorossa katoksen purku, ja koneen nosto nosturilla kärryn päälle. Siitä sitten polttoleikkurilla petipulttien reijät kohalleen, ja kone kiinni. Ihan taidokkaasti oli amksen pojat kärryn väsänny, harmi vaan kun ei ollu kamera messissä.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 28 Maalis 2009 16:45

Tänään kiillottelin myös potkurin lapoja, no toisen sain vasta valmiiksi. Hiukan syöpymää lavan kärjessä. Hyvä juttu oli se, että lapakulmien säädön säätöpalat ei ole kuluneet, välys oli 0.2mm luokkaa. Lapapinta-alaakin laskeskelin ihan huvikseni, ungefär 0.15 neliömetriä lapa, yhtensä noin 0.3 neliömetriä. Komia koriste tuo, toivottavasti/haaveena on että joskus tuo olisi ihan oikeasti vielä käytössä.

Kuva
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 28 Maalis 2009 21:15

Mitä muuten kustansi ammattikoulussa kärry?
Pitäis paattiin kanssa teettää kärry sopivaa kun ei ole löytynyt...
E mare libertas

Vastaa Viestiin