Omien sivujen päivityksiä ?

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Viestiketju Lukittu
Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 24 Maalis 2005 17:52

Mie heitin yhen kuvan sekalaista kansioon. (Hyvää kevättä kaikille) http://groups.msn.com/japeveneet/sekala ... hotoID=360

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 24 Maalis 2005 23:15

Kavberi näkyy kumminkin saaneen ruokaa pitkän talven aikana ;)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 25 Maalis 2005 18:12

Kato ville pirua - http://groups.msn.com/Bertta-Lotta/seka ... hotoID=133
Mitäpä mieltä olette laatutuotteen kestosta?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Virtis
Viestit: 25
Liittynyt: 18 Tammi 2004 16:53
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja Virtis » 25 Maalis 2005 18:28

Laatutuotehan on kestänyt hyvin siihen asti kun hajos...

Mut ihan tosissaan ei vaikuta miltään laatutuotteelta jos tuon 40 tuntia vaan ollut käytössä.
-: Virtis :-

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 25 Maalis 2005 18:32

Palataanpa siihen norskiprojektiin:
Norjalaiset vastasivat ystävällisesti Pinjan avustuksella mutta hommassa on pieni mutka. Kotimaisten paperien mukaan vene on tilattu Suomeen 1938 (ja valmistunut 1939) vuorineuvostason edustusalukseksi. Tässä kohtaa norjalaisten tieto ko. telakan historiasta ei pidä ilmeisesti paikkaansa. Kringla V voi olla tämän sisaralus mutta todennäköisesti kysymys ei ole samasta aluksesta. Kävin kaverini kanssa puhelinkeskustelun jossa asia tuli esille. Hän on nähnyt nuo paperit ihan omssa kourassa ja selvästä päästä... Mutta onko paperit sitten aitoja???? "The truth is out there... Vielä ;)

Annetaanpa mielikuvituksen laukata ja tehdään veneelle natsimenneisyys vaikka Himmlerin ja hänen suomalaissyntyisen henkilääkärinsä Felix Kerstenin kautta. Mitähän tuo maksaisi siinä tapauksessa vaikkapa Sothebyn huutokaupassa dokumentoidulla historialla - 100000 tai 250000£? Kunnostamattomana...
Jos veneessä olisi käynyt vaikkapa itse Iso-Aatu pökkäämässä Evaa salongin sohvalla niin..... Voisi tulla nollia luvun perään lisää...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:05

Pakkasmatto

Viesti Kirjoittaja Jude » 25 Maalis 2005 19:17

Veli-Matti kirjoitti:Jude harkitse eristykseksi pakkasmaton käyttöä. On jonkinverran kalliimpaa kuin routalevy mutta huomattavasti helpompi käsitellä kaarituksien ja kalustojen välissä.
Minulle tuo pakkasmatto on hiukan outoa. Onko pakkasmatto myös ns. umpisoluista? Ja kuinka paksua se on?

Olen ymmärtänyt, että umpisoluinen eriste ei ime kosteutta. Kiinnitämme todennäköisesti ohuen umpisoluisen eristeen sisustusvanerin taakse.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 25 Maalis 2005 20:45

Eiköhän pakkasmaton oikea nimitys ole pvc-solumuovi ja sitä saa monessa kovuudessa, vahvuudessa, värissä ja levykoossa. Minä ainakin lähtisin ehdottomasti eristyshommiin solumuovilla mikäli ei voi tai halua ruiskuttaa uretaania. Kyseleppäs kummitavarakauppiailta - meillä päin (Oulussa) on semmoinen kuin Pohjolan Tekniikka. Voipi olla siellä teilläkin...
Kiinnitys on helpointa kontaktiliimalla. Minä olen sisustanut mm. asekaappeja 4 millin punaisella "pakkasmatolla".
Viimeksi muokannut Veli-Matti, 25 Maalis 2005 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 25 Maalis 2005 20:48

missä tuo siipi on oikein pyöriny, betoni myllyssä vai? tänään vaihdoin pentaan uuden ja oli kyllä vanhakin kuin uusi. kyllä ne pitäs puolenkymmentä vuotta kestää ja satoja tunteja jos ei käy kuivuna tai saa hiekka kylpyä. onko pohjahana unohtunu joskus hetkeksi kiinni käynnistyksessä? itellä jäi viime kesänä mutta eipä tuo ollu siipeensä ottanu. peris moottoreita ei kyllä kestä kuivana käynnistellä ku korkeitaan sekunneiksi, niistä palaa siipip. hetkessä.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 26 Maalis 2005 12:33

Sivuilla olisi kolme kuvaa linturetkeltä Hailuotoon. Tarkoitus ei ole ottaa kantaa siihen mikä on puuvene ja mikä ei...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
JLN
Viestit: 266
Liittynyt: 10 Elo 2004 17:02
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JLN » 26 Maalis 2005 19:34

Porvoossa eilen +11 -astetta. Oli mukava aloitella kyllästystä.

Glad påsk:
http://groups.msn.com/JarnoLaitinen/sho ... PhotoID=43

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 26 Maalis 2005 19:46

Kerroppas JLN sitten kun vene on kyllästetty että minkä verran kyllästettä meni.
Lämmintä tosiaan on, täällä ensimmäinen rantaterassi aukesi jo. Porukka istuu toppatakeissa rukkaset kädessä juomassa terassilla kaljaa. Sitä katsoessa ei voi kun ajatella ettei tätä voi tapahtua missään muualla kun suomessa.

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 26 Maalis 2005 22:04

no kerroppa v-m tuon siiven turmasta ihan mielenkiinnon vuoksi? jos tuolla on vaan ajettu tuon verran kun kerroit ja jos ei oo kuivana käynyt niin ei se kuuluis kyllä särkyy? eli valmistusvika?

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 27 Maalis 2005 21:39

Siipi on asentamastani (siis ei minun omistamastani) pumpusta ja homma kaatui minun päälle kun tilasin ko. pumpun. Se on merivesipumpusta jota on käytetty viime vuoden syyskuulla tosiaankin vain n. 40 tuntia. Kaikki perinteiset (roskat, kuivana pyöriminen jne...) vianaiheuttajat on poissa laskuista ja ennen pakkasia merivesipuoli täytettiin pakkasnesteellä. Moottoria ei pyöritetty pakkasten aikana. Mahdollinen öljykään ei rikkoontumista ole voinut aiheuttaa koska pyörä on nitriilikumia. Jäljelle jää vain valmistusvika josta olimme helposti maahantuojan kanssa yhtämieltä. Maahantuojan edustaja, siis myyjä, totesi että pyörä on verrattavissa hehkulamppuun ja takuuta ei ole... Ihmetellessäni lyhyttä kestoikää alkoi kuulua puhelimesta älyttömin selitys jonka olen koskaan kuullut: Kaikissa pumpuissa (muutkin merkit) ensiasennuspyörä hajoaa aina muutaman kymmenen käyntitunnin jälkeen. Tämä on kuulemma normaalia ja täysin hyväksyttävää... Ihmettelin että ei helevetti tuo ole totta, aikaisemminkin on tullut asennettua pari uutta pumppua ja näin ei ole vielä käynyt... Sitten alkoi kaikkein älyttömin osuus: ko. maahantuoja toimittaa saman valmistajan pumppuja lukuisasti myös teollisuuteen ja niiden mukaan laitetaan aina varapyörä sen takia että ensimmäinen hajoa käytännössä heti. Ja vasta sitten vaihdetaan tilalle mukana tullut pyörä. Ihmettelin lisää ja punaisia palloja alkoi pyörimään näkökentässäni... Ettäkö kemian yms. teollisuudessa hyväksyttäisiin heti hajoavat pumput ihan normaalina tapahtumana ja annettaisiin kumin kappaleiden mennä nesteiden mukana prosessiin? Ja perk... nyt ruvetaan jo pitämään tyhmänä tärpättitehtaan prosessipuolellakin muutamia vuosia korjausmiehenä työskennellyttä miestä. Sitten pitää tapahtuminen kulusta sensuroida muutama sana mutta jätetään siihen mm. venelehdistö ja kuluttaja-asiamies. Sitten alkoikin homma toimimaan - takuu yhtäkkiä löytyikin ja postissa tulisi kaksi pyörää joista toisen suostuin maksamaan. Hommahan toimi! Mutta pumpun merkki ja maahantuoja jääköön yhteisestä sopimuksesta mainitsematta.
Parin päivää pyörittelin tuota "normaalia ja hyväksyttävää" pikahajoamista ja soitin sukulaispojalle joka työskentelee käyttöinsinöörinä yhdessä Suomen suurimmassa nesteitä lotraavassa laitoksessa. Kerroin jutun mainiten pumpun merkin ja maahantuojan. Nauru maistui sukulaispojalle - jopa minuakin alkoi naurattamaan.. Yhteenvetona hän totesi hommasta sen että jos tuo myyjän selitys olisi totta niin
firma saisi tulla hakemaan omalla kustannuksellaan heiltä(kin) toimittamansa pumput pois ja voisi lyödä lapun luukulle saman tien ja saman voisivat tehdä myös ko. merkin tuotantolaitokset maailmalla!
Mielestäni kysymyksessä on kaikesta huolimatta ihan hyväksyttävä valmistusvika laatupumpussa joka voi tulla mihin tuotteeseen vaan mutta tuo ilmiselvä kusetusyritys rupesi suoraan sanottuna vituttamaan!
Viimeksi muokannut Veli-Matti, 28 Maalis 2005 02:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 28 Maalis 2005 00:31

joo kaiikkea sitä yritetetään ihmisille syöttää!

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 31 Maalis 2005 17:01

Nyt tuli tuosta norskista uutta tietoa sen verran että se on tehty alunperin Kotkaan Enso Gutzeitin edustusalukseksi ja ollut alkuperäiseltä nimeltään Kotka. Voisitko Pinja laitella tämmöistä tiedon nysää sinne Norjaan päin?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Viestiketju Lukittu