Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Vastaa Viestiin
Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 23 Marras 2010 22:06

Nyt toimii taas kuvablogi normaalisti. :)

http://kuvablogi.com/nayta/2864769/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 24 Marras 2010 08:48

Ompa komea paatti, sillä ei vain mennäkään joka rantaan, mahtaa olla syväystä jonkin verran. Noissa troolareissa on se hyvä puoli, ettei niitä tarvitse joka remontin vuoksi nostaa kuiville, kestävät jäissäkin. Ja vielä se, ettei tarvitse kesämökkiäkään, kaikki tarpeellinen mahtuu kyytiin.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 26 Marras 2010 21:46

Kiitoksia Donnalle kehuista. :)

Ei tosiaan pääse joka rantaan, koska syväys ahterissa hieman yli 2m. Paatti talvehtii jäissä, keskimäärin joka viides vuosi otetaan Salmerin vetotelakalle ylös pohjan pesua/maalausta varten.

Jäissä talvehtimisen vuoksi olen pitänyt paatissa peruslämpöä (noin 10 astetta), jotta home ei pääsisi tekemään tuhojaan. Lämmitys tietysti myös sen takia, että läpiviennit ei jäädy. Lämmittimenä on Högforsin puukattila, jossa oli Reflexin pesä. Remontin jälkeen Reflexin pesä vaihdetaan Oilon Junior -polttimeen paremman hyötysuhteen takia.

Kattila sijaitsee konehuoneessa, josta sitten vesikierto ympäri venettä.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

venho
Viestit: 75
Liittynyt: 04 Kesä 2010 10:40

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja venho » 24 Helmi 2011 18:14

Kuulapää Wiku kirjoitti:
Djurgårdsvarvetin sivuilla on ollut jo pitkään myynnissä kuulamoottorihinaaja "Fritz". Hintaa tosin aika paljon: 800 000kr. On tietysti, ainakin minun mielestäni, hintansa arvoisessa kuosissa.

kuvia: http://www.djurgardsvarvet.se/public/pdf/Fritz.e.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttää hinta tippuneen aikalailla Fritzistä.

http://www.shipsforsale.se/tugs/fritz/index.e.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Ostaja ehdokkaat vähissä noissa vehkeissä vaikka mahtavia ovat.

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 26 Helmi 2011 12:45

Eipä ole tämä projekti paljoa viime aikoina edistyny. Koneen rautapeti saatiin polttoleikattua ja asennettua jo paikoilleen. Seuraava vaihe olisi koneen nostaminen paattiin, mutta kun nuo p****leen lumet!!!

No onneks tuli nyt uus kuulamoottoriprojekti, kun tuli hommattua toi Bolinderin W3M11 8-10hv kone. Se olis tarkotus laittaa tohon P.1:n wikströmin tilalle.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 03 Huhti 2011 19:46

Nyt alkaa jo pikku hiljaa tapahtumaan.

Tänään suunniteltiin koneen nostoia veneeseen ja päädyttiin, että kevennetään konetta purkamalla männät, sylinterit, äänenvaimennin sekä vauhtipyörä. Nopee peruskoululaskutoimitus kerto, että kone kevenisi näillä toimenpiteillä noin 2 tonnia! Samalla kone madaltuu noin metrin verran.

Sen lisäksi "plan A" olis tämmönen:

Juhannuksena otetaan paatti mäkeen viideksi viikoksi jonka aikana olis tarkoitus tehdä seuraavaa:
Pohjan hiekkapuhallus ja viidestä kymmeneen 300 gramman lasikutumattoa vesilinjan alapuolelle lisää
Potkurin kohdalta steeviä leikattava noin 6cm, potkurin halkasijan suurentumisen myötä (110>112cm)
Vanhan vannasputken ja potkuriakselin irroittaminen sekä uusien aparaattien paikalleen asentaminen
Koneen linjaaminen uuden 115mm potkuriakselin kanssa
Peräsimen suunnittelu ja tekeminen
MKL:n katsastus

Hommia siis riittää.. :)
D-Day lähestyy uhkaavasti : :-)
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

venho
Viestit: 75
Liittynyt: 04 Kesä 2010 10:40

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja venho » 08 Helmi 2012 16:39

Missä vaiheessa mahataa KW.llä olla Märtä?

Tuli tuossa mieleen kun blockettia selatessa tuli vastaan Märtaa hiukka pienempi
troolari, joka myös kuulamoottorilla. Alkoi kuumetta nostamaan, mutta tosiasia
on, että en voi tällä hetkellä alkaa tommoiseen projektiin kun on ennestään jo yksi
keskeneräinen vene ja taloremontti kesken.

http://www.blocket.se/vastmanland/Fiske ... w=1&last=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta vihjeeksi jos jollain palstalaisista sattuu innostamaan.

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 10 Kesä 2012 22:15

No tuota noin,, ei olekaan tullut palstalla käytyä reiluun puoleen vuoteen. :P
Kone koekäytettiin paatissa pari viikkoa sitten, kaikki toimi oletetusti.
Viime kesänä oltiin telakassa kuusi viikkoa, rakenneltiin keulapakka, tehtiin suora perä teräksestä, uusi styyrhytti alumiinista, kuidutettiin koko paattiin 4-5 mattoa lisää, uusi vannasputki, akseli, potkuri, peräsin, kölirauta, läpiviennit yms.

Eli aikas iso prosessi tästä sitten tulikin,, kuvia voin tässä lisäillä jos kerkeän.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

venho
Viestit: 75
Liittynyt: 04 Kesä 2010 10:40

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja venho » 20 Kesä 2012 05:53

Sinulla on mielenkiintoinen projekti ja sitä on ollut mukava seurata, mutta en saanut kuvabogiasi auki? Onko vika minussa vai onko sivut jumissa?

Vesiapina
Viestit: 127
Liittynyt: 11 Tammi 2010 17:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Vesiapina » 20 Kesä 2012 13:44

venho kirjoitti:Sinulla on mielenkiintoinen projekti ja sitä on ollut mukava seurata, mutta en saanut kuvabogiasi auki? Onko vika minussa vai onko sivut jumissa?
Kuvablogi ei ole toiminut melkein kahteen viikkoon. Lieneekö kuvablogin porukoilta loppunut rahat kesken vai mikä mahtaa olla. Kuvablogi muutenkaan ei ole se paras kuvien postauspaikka, vielä vähemmän tämän jälkeen. Itse suosittelen Googlen Picasaa, jossa kuvat näkyy isolla resoluutiolla. :)

warmercleric
Viestit: 54
Liittynyt: 05 Maalis 2004 19:46

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja warmercleric » 18 Syys 2012 17:54

Terve

Tuossapa samanlainen? moottori myynnissä, kuulemma Sukarilta lempäälän ideaparkin purjeveneestä. Jotain pieniä puutteita näytti olevan kun kävin katsomassa, ei tullut kysyttyä onko osat tallesssa.

http://vammalanromu.fi/myytavana.php?sivu=nayta&id=195

Jouni

Vastaa Viestiin