Mä oon jo hyvän aikaa sitten siirtänyt kotisivuni tuonne ikiomalle saitille, Sihistimeen. Viikonloppuna vaan tuli puhetta että en ole siitä mitään virallista ilmoitusta tehnyt, niin että pannaanpa nyt tähän virallinen ilmoitus ja kaupantekijäisiksi vähän sisällysluetteloa.
Aiheina siellä on mm. seuraavaa:
- Puuveneet. Tänne on siirretty kaikki vanhat artikkelini Puuvene.netin kotisivuiltani: kyllästys, tervaus, kaarien vaihto, omien veneideni sivut ja liuta muita artikkeleita.
- Puutyöt. Puutöitä perinteisillä menetelmillä, eli ihan käsityökaluilla. Kaikenlaisia kalusteita, rakennuspuusepäntöitä ovenkarmeista koristelistojen höyläämiseen.
- Puutalot. Kaikenlaista yleisempää ja erityisempää pohdiskelua vanhan kunnostamisesta ja puutaloista yleensä. Meidän talon keittiö- ja kylppärirempat ja muita remonttikuvauksia.
- Työkalut. Perinteisten työkalujen sielunelämää: miten höylä toimii, pari ohjetta höylän rakentamiseksi itse, perustietoa siitä minkälaisia höyliä ylipäänsä on olemassa, mitä niillä tehdään ja miten vanhoja työkaluja voi kunnostaa. Suosituimpana sivuna taitaa olla opasvideo siitä miten terät terotetaan käsin.
- Pintakäsittely. Pintakäsittelyä perinteisillä aineilla: pellavaöljy, sellakka, liitukitti jne.
Käykääpä kurkkimassa.
http://www.sihistin.fi
Pekka
Puuvene- ja puutyöneuvoja Sihistimessä
-
- Viesti: