Vanerivene

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Jude

Ostaminen on halvempaa

Viesti Kirjoittaja Jude » 12 Elo 2006 09:41

Ande kirjoitti:Oletko muuten yhtään laskenut mitä tuollaisen tekemiseen meni rahaa?
Jos olisin ostanut vanhan hyvän lasikuituisen pulpettiveneen moottorilla, niin se olisi todennäköisesti tullut halvemmaksi kuin rakentaminen.

Yritin aina ostaessani tarvikkeita valita edullisimman ratkaisun. Alkuperäinen tarkoitus oli esim. vain maalata runko ulkopuolelta. Sitten 6,5 mm:n vanerin kestävyys alkoi epäilyttää ja ajattelin rungon kuiduttamista ja epoksointia. Epoksointi olisi ollut sikakallista. Päädyin rungon lasikuiduttamiseen Bilteman tarvikkeilla (lasikuitu matto + polyesteritäyte ja topcoat)

Osoittautui myös, että haponkestävän pellin liimaaminen Sika Bond T2:sella köliin topcoatin päälle ei ollut hyvä valinta. Pellit jo hiukan repsottaa ja olen nyt kiinnittämässä niitä happosilla ruuveilla.

Tässä tuli palkinnoksi tekemisen riemu ja käyttöarvo. Myyntiarvoa vaneriveneellä ei taida kovin paljon olla.

ripatti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ripatti » 01 Elo 2007 17:34

Mitkään tässä viestiketjussa olevat kuvat eivät näy. Mistä päin nettiä venettäsi voisi ihailla?

Antti

Jude

Kotisivut

Viesti Kirjoittaja Jude » 01 Elo 2007 19:21

ripatti kirjoitti:Mitkään tässä viestiketjussa olevat kuvat eivät näy. Mistä päin nettiä venettäsi voisi ihailla?

Antti
Minulla on nyt uudet kotisivut http://picasaweb.google.fi/j.tynys/Vanerivene
Sieltä löytyy veneen kuvat.

Rakentamisen aikana kuvapalvelimena taisi olla Photobucket. Jostain syystä palvelin ei tyydyttänyt ja lopetin sivujen pidon. Olen kokeillut monia kuvapalvelimia. Nyt käytän Picasaweb-albumia ja olen siihen tyytyväinen. En viitsi linkittää ainakaan nyt kuvia tähän vanhaan rakentamisen aikuiseen viestiketjuun.

Ps. yritin linkittää kuvat 2.8.07 uusilta sivuilta tähän vanhaan viestiketjuun, mutta se ei onnistunut.

Vastaa Viestiin