Sinisiä ajatukisa

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Elwood
Viestit: 246
Liittynyt: 23.04.2007 11:58

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Elwood » 23.03.2012 22:51

Veli-Matti kirjoitti:Äläs nyt Donna - minähän olen käynyt ihan vartavasten jopa klassisen musiikin livekonserteissa...
Viime lauantaina Rukalla kävin Froikkareiden eli Freud, Marx, Engels & Jungin keikalla ja hauskaa oli. Ammattimiehiä omalla alallaan... Myllykosken silmät pysyivät kiinni ensimmisen tunnin setin loppuminuuteille saakka mutta biisit kyllä tulivat ulos :-)
Ei ole totta.. vieläkö Pekka on hengissä?? 8-| Kai kävit pyytämässä "Laivakoira Mopsi":n ? ;-)

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 07.04.2012 19:28

Cupsolo on hyvä keksintö. Se tekee pienen kupillisen espressokahvia alta aikayksikön.
Kun on "terävän" tarpeessa panee Cupsolon toimintaan, niin se keittää hetkessä maistuvan espresson. Muuta terävää ei tarvita. Nautino on mahtava. Ja mikä parasta, ei tarvitse lähteä baariin.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Elwood
Viestit: 246
Liittynyt: 23.04.2007 11:58

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Elwood » 04.05.2012 21:18

Kuvan liitäminen on näköjään helppoa 8} , kunhan vain saa hyvät ohjeet... kiitoksia Viinamäen miehelle...

Laulun aiheistahan tämä tuli mieleen...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 19.06.2012 20:56

Saahan sitä haaveilla. Jos minulla olisi rahaa 15 tuhatta euroa, ostaisin ainakin 25 tuhannen euron arvoisen vanhan veneen. Siinä olisi Volvon B 20 kone ja se kehittäisi kahden kaasuttajansa kautta 115 SAE hevosvoimaa. Siinä olisi pitkä komea keula ja siinä keulan alla hyrisisi tuo kone, sitä voisi katsoa pienestä skyletistä käsin tai sen ruorihytistä avaamalla pienet ovet keulaan. Se olisi herrasmiehen vanhan ajan pikavene, jossa saisi suojan pärskeiltä ja sateelta. Sen mahonkipinnoista näkisi oman kuvansa sekä veneen iän tuoman arvokkuuden, se toisi omistajalleen tyydytystä ja kaihoisia katseita muilta "olisipa minullakin noin kaunis vene", tai "ehän tuollaista venettä voi olla olemassakaan".
Kyllä, tällainen vene on olemassa ja se on kaiken lisäksi myytävänä, se on Meriporissa.
Tämä vene on "Poikolainen" - kyllähän Te tiedätte - se on entisöity huolella, se tai oikeammin hän (femini) on EWS:n vene. Ja perskuta rallaa, se on myynnissä ja vaikka haluasin sen, en sitä saa. Miksikö en, en nyt ole tarpeeksi herrasmies.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Sinisiä ajatuksia; Sininen hetki keskiyöllä, Juhannus 2012

Viesti Kirjoittaja Northling » 24.06.2012 19:01

Moro

Sinisiä ajatuksia; Sininen hetki melkein keskiyöllä, Juhannus 2012

Kolme puuvenettä BSF:n laiturissa Kavanmaalla, (Tuo sininen tosin on puukomposiitti)

Kuva

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 24.06.2012 22:05

Oli ensimmäinen Juhannus ainakin kymmeneen vuoteen, etten ollut millään tavalla vesillä. Toivon parempaa ensi Juhannuksesta ja koko kesästä. Ikävää olla "veneetön". Ikävä vain korostuu kun näkee muiden siniset ajatukset, toisin Nortin kuva antaa myös toivoa, että ehkä joskus voi olla paremmin... ehkä. ???
Nortin kuvasta vielä, rauhallista on. Ja vain kaksi venettähän siinä laiturissa näyttää olevan, nuo muut purtilot kun ei kuulu joukkoon vaikka niitäkin veneiksi nimitellään. Mikähän laituri tuo oikein on kun kaikki ovat päässeet kylkikinnitykseen. Jos meillä päin on laituri ja jos siinä ollaan kulkikiinnityksessä, niin veneet ovat toinen toisiaan vasten kylki kiinnityksessä. :-)
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Northling » 24.06.2012 22:33

Moro Donna

Tuo on pursiseuran saunamökin laituri, jossa parhaana juhannuksena on ollut parikymmentä venettä. Nyt vain oli noin, että poijupaikat laiturin päässä oli tyystin tyhjinä ja vain matalammat kylkipaikat (syväys 1,5-1,0m) käytössä. Syytä kävijäkatoon mekin mietimme: Monet ovat hankkineet isompia veneitä, joissa syväys estää laituriin pääsyn (1,8:lla vielä pääsee normivedellä mutta 2,0 alkaa olla liikaa). Osa seuran jäsenistä pitävät veneitään etelän satamissa Laupusissa ja Ukissa. Yms.

Kyllä se sininenkin siinä on enempi puuvene kuin mikään muu. Se on kaverin omarakenne, jossa runko on ristiinlaminoitua koivuviilua, pinnassa on ohut rovinki epoksilla, ylärakenteet on vaneria ja kansi katettu irokolla, lehtikuusi masto ja puomi. Erikoista siinä on käännettävät pallekölit, jolloin syväys on vain 80 cm. Rungon muoto on lainattu keskikokoisesta Scyllasta Nalle Nybergin luvalla. Kerrassaan sympaattinen vene kuten on rakentajansakin Erkki!

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 15.07.2012 18:35

Tämä ei nyt varsinaisesti kuulu tähän, mutta viime viikolla sain pitkäaikaisen "ystäväni" MS Koiton myytyä hyvään kotiin Loviisaan. Nyt olen siis lähes veneetön mies, kun jollaani Lapukkaa ei voi sanoa parhaalla tahdollakaan veneeksi eikä Donna hyvästä yrityksestäni huolimatta ole viiden vuoden rupeamankaan jälkeen valmistunut. Viikonloppuna olin lähes kuivalla maalla. Tapahtuman nimi oli KihveliSoikoon Hankasalmella. Tänään sain ystäväni vaimon inkkaria lainata ja meloskelin sillä pitkin Pyhtääjärveä Laukaassa. Voipi olla selkä kipeä huomenna, sen verran kiertoliikettä ja pitkiä selkälihaksia tuli rasitettua.
Sitten poikavuosien en ole millään kanootilla liikkunut, mutta yllätys oli se, että se oli hauskaa. Tosin varsin vatsakkaana miehehenä en meinannut päästä pois kanootista, koska sen penkki oli niin matalalla.
Onneksi säilytyspaikan yläpuolellla oli pajukkoa, jonka oksiin tukeutuen sain tempaistua itseni ylös. ;-)
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Notreal » 02.10.2012 17:53

Terveisiä porukalle Kielin kanavan länsipäästä, matkalla Teneriffalle pakkasta karkuun.
Terv. Notikka
Kuva
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 03.10.2012 19:15

Pirun hyvältä näyttää. Kävin kaksi viikkoa sitten etsiskelemässä viikonloppuna teikäläistä, eivät enää tienneet missä olit, ei edes kahvilanpitäjä "tyttö". Kun puhelinkaan ei ollut mukana, en päässyt varmistamaan. Hyvää matkaa Sinulle, toivottavasti kaihdat veroparatiisia. :-) Leppoisia tuulia tiistai-päivän lapsille :) !!!
Donna 28 :) :) :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 22.10.2012 19:55

Notikka se purjehtii talvea karkuun, saattaa olla jo karussa. Pitää huomen aamuna katsoa, missä hän nyt seilaa. Niin siitä tuli vain moottoriveneilijästä purjehtija, jolla on paitsi Kotkan Sapokan lahden korkein masto, myös suuret haaveet ja varmaan muutaman vuoden sisällä myös suuret teot. Näin uskon, koska tunnen hänet - tosin en tuntisi, ellei tätä palstaa olisi. Niin Notikka lähettelee terveisiä
kaikille täällä oleville. :))
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Notreal » 28.10.2012 20:25

Joo, tervehdys vain kaikille... Ja terveisiä Epsanjasta.
Englannin kanaali oli ruuhkainen paikka jossa sai olla tarkkana, kuten kuvasta näkyy.
Kuva

Biskajanlahdella tämmöiset kaverit tulivat morjestelemaan tämän tästä.
Kuva

Jatkan tästä matkaa Portugaliin kunhan jaksan ja viitsin.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 01.11.2012 16:02

Kuvittelin vielä syksyllä, kun olin kesällä vaivihkaa Notikan kanssa keskustellut, että tulisin keväällä jonkin matkaa hänen kyydissään kotimaahan päin. Miltei 2 -viikkoa sitten sunnuntain ja maanantainvälisenä yönä, tarkalleen klo 1.00 läksin Kouvolan Pohjois-Kymen sairaalaan, epäillen sappivaivoja. Sappikivet löytyivät seuraavana päivänä tulehtuneesta sappipussista ultraäänessä, sen jälkeen tehtiin sarja kokeita, annteettiin 3x6 kg per päivä ravintoliuosta, rauhoittaiva lääkkeitä, antibiotteja ja kaikkea mahdollista suonen sisääisesti, kateterilla valuttaen pissat pussiin. Olo e ollut korjaantunut miksikään, sappikiviäkään ei voi leikata ennen kuin tulehdukset ovat hävinneet. Joudin palkkaamaan sijasen itselleni, joka tavallaan tuli puskan taakaa omasta firmasta, eläkkeellä oleva rekennusinsinööri Eran ja toimistoon sihteerin puolipäiväisesti. Onnsituin vielä ensimmäisenä sairaalapäivän kehittämään hyvän kaupan YIT kanssa, joka näin turvaa osaltaan työt 4:lle asentajalle ja näille edellämainitsemilleni ainakin tammikuun loppuun saakka. 5-päivän aamuna tuli lääkärin uusi diaknoosi, tulehdus on levinny haimaan - ja arvatkaapa mitä eilen tapahtui, minusta tuli II -tyypin diabeetikko. Olen siis piikitellyt itseeni insuliinia siitä lähtien. Ainut hyvä uutinen on, että Donnan työt ovat edenneet veistäjän mukaan, ems. vuoksi en käynyt siellä puuveneleilijöiden kursseillakaan, en kyllä muista oliko ne vai ei. Tuskin tällainen miehen raakki tulle keikkuvaan purjeveneeseenkään edes kevväämmällä.
Donna 28 8-|
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Notreal » 18.12.2012 2:22

Tervehdys Portugalista.
Donnalle tiedoksi, että sait lisäaikaa toipumiseen purjehduksen osalta, kun tuli pikkuisen muutoksia reittisuunnitelmaan.
Ajattelin nimittäin ensi kesänä käydä tutustumassa Kroatian ja Kreikan saaristoon kun ovat tuossa vieressä...
Näin ollen paluu Suomeen tapahtuukin vuoden 2014 puolella.
Tällä hetkellä lomailen vaimon kanssa ja odottelemme lapsiakin saapuvaksi tänne Lissabonin kupeeseen heti Joulun jälkeen.
Vaimo ja lapset palaavat Suomeen Tammikuun alussa jolloi jatkamme purjehdusta tuon aliperämieskoira Aapon kanssa...
Niin että hyvät Joulut kaikille ja silleen. 8-|
Notikka
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 18.12.2012 22:52

Kiitokset Sinulle Notikka, lääkäri antoikin vain vuoden loppuun, tosin hän taisi tietää leikattuaan minut, että minua ei leikkauksen jälkeen enää sapettaisikaan. Näin myös kävi.
Hyvä Joulua ja leppeitä Uuden Vuoden tuulia Sinulle ja perheellesi. :)) :)) :))
Terv. Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Vastaa Viestiin