Sinisiä ajatukisa

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25.02.2005 11:44

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Mile » 15.09.2010 13:29

Tuolla Bengtskärillä tuli käytyä viime kesänä 2009. Mahtava paikka sekin. Kierreportaissa vähän alkoi
korkean paikan kammo vaivaamaan, mutta maisemat voittivat pelon.
Siellä sentään pääsi rantautumaan ja kiinnittymään kallioon kiinnittettyihin renkaisiin.

Oma paatti tuo keskimmäinen. Kuva sieltä ison lampun vierestä, korkeutta taisi olla 52 m merenpinnasta, ja pahuksen monta askelta portaissa!
Kuva

siis toi tossa keskellä, kuva vähän alempaa:
Kuva


Kuva
Mile

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 15.09.2010 23:20

Komeita noi majakat on, mutta kuten sanottu Itäisellä Suomenlahdella niitä ei juurikaan ole, tosin kotkan majakkaa sanotaan majakaksi, vaikka se todellisuudessa on peltinen valopoiju. Eikäpä niitä näkynyt Venäjänkään puolella, en ainakaan havainnut taannoisella
Saimaan kanava matkallani.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 17.09.2010 21:18

Sinisten ajatusten aihiot alkavat olla piakkoin kerätty veneilyn osalta. Lähes joka syksy olen pitänyt venettä vesille miltei marraskuun alkuun, joskus -kuun puoleen väliinkin - syyskuun lopusta minuttiakaan ajamatta.
Veneilykauteni on loppunut Klamilan silakkamarkkinoihin (syyskuun viimeinen viikonloppu), jotka keräävät vuodesta toiseen tapahtumaan n. 2000 - 3000 "silakoista" innostunutta kävijää. Itse olen kala-allergikko ja en siis kaloista perusta, mutta tapahtumana se on Kaakonkulman ykkönen, kunhan varsinaisena markkinapäivänä pysyttelee pois muikun paistajien ;-) 8-| 8-|
lähettyviltä - ahtistaa. Klamilan kalamarkkinoille minut saa se, että jos en ole jotain tuttua nähnyt viimeiseen vuoteen, on erittäin todennäköistä, että tapaan hänet markkinavilinässä, sisämaan suontallaajatkin. Kalamarkkinoiden aikaan on viimeiset kymmenen vuotta ollut merellä varsin tuulista, 12 ms lännestä on normaali keli usein miten takaisin tullessa. Kun aallot keulasta alkavat tulla suurempina ryöppyinä yli ja vesi on hiton kylmää, silloin tietää viimeistään, että kesän leikit on leikitty. !!! Ei minua enää saa hevillä vesille, jos ei ole jokin poikkeuksellinen lämpöaalto tulossa ja niitä tuskin tulee tuollaisen kesän jälkeen. Lokakuun puolessa välissä pyrin nostamaan veneeni ylös :-( :-( Viikonloppu tekemisiksi tulee sitten automaatisesti Donnan kunnostus, jota pitää
yllä yli talven erilaiset siniset ajatukset, jotka kumpuavat lämpimistä vesistä. :) :)
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Notreal » 18.09.2010 16:32

Minulla on läppärissä tällainen taustakuva joka aina siivittää näitä "sinisiä ajatuksia".
Ei varmaankaan näin pienenä kuvana näytä samalta kuin koko näytön kokoisena,
mutta laitoin silti ihailtavaksi....
Kuva
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 18.09.2010 16:40

Olen kuunnellut nyt muutaman kappaleen You Tubesta Amulettia. Vaimo sanoi P. S:n menehtyneen tänään pitkkäaikaisen sairauden jälkeen. PS oli entisaikojen kaveri ja täytyy sanoa että Suomen Chicago maistuu vieläkin hyvältä, kun sen kuuntelee You Tubesta. Sinisillä ajatuksilla muistan monessa mukana ollutta ja auttanutta vanhaa kaveria.
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
meriläinen
Viestit: 212
Liittynyt: 09.05.2010 21:46
Paikkakunta: Kotka

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja meriläinen » 20.09.2010 23:02

Moro! Tämmösiä iltamaisemia Kotkan suunnilla...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut meriläinen, 21.09.2010 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ennen oli miehet rautaa, laivat oli puuta hiiohoi. Puuta ovat miehet nyt ja laivat ovat rautaa hiiohoi, hiiohoi....

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 24.09.2010 22:27

Ylihuomenna, jos luoja suo, näen merestä nousevan auringon, jos herään kylmyyteen kuten normaalisti näin syksyllä, kun Origo on lopettanut palamisen. Voin yrittää ottaa kuvaa siitä - jos siis herään - sekin riippuu siitä, moneltako menin nukkumaan. ;-)
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 23.03.2007 0:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Simon » 24.09.2010 23:27

Eikös olisi helpompaa ottaa kuva ilta-auringosta, ettei tarvitse niiden origojen ja kellojen kanssa häärätä amuyöhön asti 8o

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 26.09.2010 22:13

Ei siinä kelloa tarvitse, paitsi sisäistä. Kun lämmmitys on tentun puutteen vuoksi päättynyt, on sen verran kylmä että pitää nousta ylös uutta lämmityssatsia kaatamaan. Silloin sen auringon nousun näkee, jos näkee. Nyt ei nähnyt kun oli täysin pilvessä. Sitä paitsi ilta-aurinko ei täällä meillä päin pääse laskeutumaan mereen (saari tai mantereen niemi edessä) niin kuin siellä länsirannikolla. Se on vain odotettava itäistä ihmettä tapahtuvaksi. 8o
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 12.10.2010 18:44

Itäiset ihmeet taisi jäädä tältä vuodelta näkemättä. Kylmää on, satoi tänään ensi lumen tännekin. 8o
Aamulla tulin konttorikopille viideltä töihin - lumesta ei ollut tietoakaan - seitsämältä lähdin ulos ja kas kummaa auton katolla oli 2 cm lunta. Ajattelin nostaa Ms Koiton maanantaina ylös Kososen suosiollisella avustuksella ja ajatuksella, josko viikonloppuna vielä pääsisi merelle. Aika näyttää tuulet ja kelit. Syksyisessä yössä olisi kiva tiirailla rannikkoväylän linjoja ja sen sellaisia, sillä mikään muu ei saa minua merelle syyspimeään kuin yöajon viehätys perinteisiä menetelmiä noudattaen. Ei silti, ei minulla ole mitään sähköisiä vempeleitä olemassakaan lukuunottamatta puhelinta. Tietysti sitä vielä toivoisi maanantaille sen verran kaunista säätä, ettei tarvitsisi
paleltua veneennosto-operaatiossa !!! Tietysti vene täytyy laittaa talveksi varoiksi myyntiin, jos sattuisi vaikka menemään - se kun edistäisi omalta osaltaan My Donnan valmistumista keväälle - pitäisihän se vene olla laskettavana vesille ensi vuonnakin ;-) !!!
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 17.10.2010 18:58

Tulin sitten uusiin ajatuksiin, kun kävin tänään merellä. Ajelin aamurapsakassa pakkassäässä. Kun heräsin aamulla klo 5, pakkasta oli Kouvolassa 5 astetta ja kun lähdin Haminasta kohti Majasaarta lienee se ollut jossain nollan vaiheella, kun polttoainekorkkien "kolikkosyvennyksessä" oli jäätä, eikä ne näyttäneet mitään sulamismerkkejä ennen kuin sormilla lämmitin ne, jotta sain korkit avaimella auki. Majasaaressa sain silakoita, siis haileja, vaimolle tuliaisiksi vietäväksi. Ajelin 1,5 tuntia Tammion itärannalle tuttavan mökille vesisateessa. Tuttava olikin tulossa vasta Helsingistä Haminan kohdalla autollaan rantaansa kohti ja päätin samoin tein lähteä takaisin Haminaan. Sitten paistoi aurinko niin lämpimästi hyttiin, että päätin siirtyä ohjaamaan ulos, lämpö sen kun vain lisääntyi, moottorikin puski sitä konekoppansa läpi kummasti. Niin ne ajatukset vain muuttui siinä pari tuntisen ajorupeaman myötä, josko sittenkin vielä ensi viikonloppuna merelle - en ainakaan nosta venettä vielä, kun lupailivat lämpimämpiä säitä - ehkä seuraavalla viikolla sitten. Katselin puhelimen GPS:stä rauhallista matkavauhtiani 13,5 km tunnissa, lienee noin karvan auki 7,5 solmua. Silläkin ehtii oikein hyvin, kun ei ole minnekään kiire. Porhalsin yhteensä tänään n. 5 tuntia ja nautin.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 05.11.2010 18:13

Tässä on nyt oltu reipas viikko tulisilla hiilillä. Ostaako vaiko eikö ostaa. Olisinko kolmen ison veneen loukussa. ???
No, osaan veneeni myydä, siis Koiton, olenhan tehnyt myyntityötä lähes koko aikuisiän. |+| Kaipa loukku helpottaisi yhdellä ennen kevättä. Vene on kuin nainen, siitä kun alkaa pitämään ja pääsee hiljalleen sen makuun, ei osaa lopettaa. Ajatuksia ei saa sitten millään irti siitä - niin kun tässä ei olisi muutakaan tekemistä. Ja kaiken lisäksi tämä kiinnostukseni kohde on vain pari kolme vuotta nuorempi kuin Donna. !!!
Donna 28 8} 8-| 8o :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 05.11.2010 21:12

"Vene on kuin nainen, siitä kun alkaa pitämään ja pääsee hiljalleen sen makuun, ei osaa lopettaa" - Donna28

Perhana Donnahan on varsinainen merisulttaani haaremeineen :-) :-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18.01.2005 12:17
Paikkakunta: porvoo

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 05.11.2010 22:20

veneeitä pitää vähintään olla 12 mieluiten vähän enemän :-) 8} |+| !!! 8o :P :-)
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata

Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 06.11.2010 20:35

Veneitä on nyt periaatteessa 4. Entisöinnissä oleva Donna,käyttöveneeni Koitto, pieni jolla Lapukka -nimeltään :) ja tämän päivän hankinta Ruotsissa Luulajassa veistetty luotsikutteri/vene 30 -luvulta, sen nimi säilyy entisellään, onhan se merenkävijä. Haaremista en kuitenkaan puhu, sillä minun on Koitosta luovuttava, vaikka se on hyvä vene, tosin pitkin hampain !!!
Donna 28 :) :) :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Vastaa Viestiin