Haaveilua

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Donna 28

Haaveilua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 15 Marras 2009 14:28

Puuveneily on talvella lähes sata prosenttisesti haaveilua ellei ole menossa elämää suurempaa puuveneprojektia. Projektista huolimatta tai oikeastaan juuri siitä johtuen haaveet suurenevat ja suurenevat. Minulla on jo jonkin aikaa välkkynyt kaukana tulevaisuudessa sapatti kesä. En ole pitänyt ainuttakaan kesälomaa vuoden 85 -jälkeen
varsinaisina kesälomakuukausina, joita mielestäni ovat kesä-, heinä- ja elokuu, siis täyden kuukauden mittaisena. Ainoastaan pidennettyjä viikonloppuja. Nyt kuitenkin ajattelen pitäväni sapattikesän kesällä 2012. Siihen mennessä uskon Donnankin olevan jo täysin valmis. Sapattikesän suurin anti olisi varmasti nähdä kesän tulo, kukoistus ja viilentyminen syksyyn. Nyt näinkin yksinkertaiset asiat ovat viikon parin veneeltä poissolon vuoksi täydellisä yllätyksiä radikaalisesti muuttuneista olosuhteista. Pieniin, lähes mitättömiin asioihin reagoimista, ajatuksia jostakin muusta kutsutaan levoksi. Mitä enemmän tätä haavetta ajattelen, sen enemmän sitä kaipaan. Se on myös varmin tae haaveen toteutumiselle. 8}
Donna 28

ainur

Re: Haaveilua

Viesti Kirjoittaja ainur » 15 Marras 2009 15:35

Minä olen taas haaveillu talviveneilystä. Varsinkin jos talvet lämpenevät entisestään. Tosin tuo puuvene ei taida olla paras vaihtoehto materiaalin suhteen. Jos asia olisi minun päätettävissä, hommaisin teräspaatin talviveneilyä varten. Puolisolle olen jo asiasta varovasti vihjaillut, mut jostain kumman syystä vastaantulo on ollut aika vaatimatonta. Ei kuulemma kolmatta venettä pihalle...Teräspaattihan vois olla talvet laiturissa... Täytyypä jatkaa "pehmittämistä" :)
onhan se päivä vielä huomennakin...

Alkuperäinen ja uudistettu,kuvat.
http://kuvablogi.com/nayta/787758/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sokkisha

Viesti Kirjoittaja Sokkisha » 16 Marras 2009 17:16

Minä taas toteutin (erittäin) pitkäaikaisen haaveeni, otin uskalluksen askeleen ja ostaa päräytin ihan ulkosaaristosta reilunkokoisen mökkitontin. Paikka on ihanteellinen tehdä isolle veneelle laituri suojaiseen lahden poukamaan. Muutenkin veneilyn tukikohdaksi erinomainen koska ihan kulman takana on jo avomerta. Ensi kesänä pitäisi alkaa sitten saunamökin tekoon.

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 16 Marras 2009 20:12

Ja jaskat, mää oon sen verran äijä etten lapsellisesti haaveile mistään :-) :-) :-) :-)

Olisi hemmetin hienoa laskea jonakin keväänä Dejah Thoris vesille Hailuodon Marjaniemestä heti kun Perämeri vähänkin aukeaa ja lähteä viikoksi seilaaman jäiden sekaan.
Aika tavoitteena viiko olis hyvä mutta kun tuntee olosuhteet niin reissu voi olla ihan mitä vaan 2 tunnin ja 2 viikon väliltä.
-90 luvun alkupuolella tein puolisenkymmentä taimenreissua jäälauttojen mukana perämoottoriveneen kanssa. Sydeeminä se että leiriydytään jäälautan reunaan ja pintaverkot ovat kiinni lautassa ja sitten vaan ajelehditaan ja otetaan talteen taimenia verkoista - päiväreissuja ihan lähivesillä tosin mutta silti käsittämättömän hienoja.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 16 Marras 2009 23:04

Ja VeMaskat, se on äijä se, se ei haaveile mistään ;-) ;-) ;-)
Donna 28 :-) :-) :-)

Notreal

Viesti Kirjoittaja Notreal » 26 Marras 2009 16:23

Meillä on vaimon kanssa yhteinen haave, jossa lähdemme sinne missä pippuri kasvaa ilman paluu aikataulua.
Aikataulua asialle antaa oikeastaan vain lasten keskenkasvuisuus... Toisaalta kun aika mukuloiden osalta on
ajankohtainen, on toivonmukaan velaton olotila ja omaisuuden ja yrityksen realisointi olisi "puhtaana" matkakassaan.
Vene ( mikä se silloin onkin ) toki kuuluu suunnitelmiin mukaan, mutta epäselvää on kulkisiko se kohteeseen omin avuin
vaiko laivarahtina.....
Toisessa osiossa aloittamani keskustelu -kanavia pitkin välimerelle- liittyy tavallaan tähän
tulevaisuuden haaveeseen, tuo välimerellä pistäytyminen toisi tarvittavaa kokemusta ja tietoa tulevaisuuden suunnitelmiin.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Northling
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Northling » 26 Marras 2009 16:44

Moro

Kannattaa käydä harjottelemassa vaikka sunsailin kanssa välimerenpurjehdusta syksyisin chartraamalla purjepaatti viikoksi tai pariksi.
Me ollaan käyty pari kertaa kreikasa ja kerran turkissa. Siellä on pikkasen erilainen satamakäytös kuin täällä pikku saaristossamme. Engelsmannit heiluttaa tervetuliaisiksi ja huutaa jo kaukaa että "do Not come here!" Veneet pannaan aina peräparkkiin ja keula mooringlineen siinä on omat niksinsä. Kreikkaan en enää kaipaa, mua häiritsee se paikallinen menttaliteetti että meri = kaatopaikka... siellä on todella likaista. Muovipusseja ja pulloja kelluu jokapaikassa. Yäk! Maisemat ja paikat on legendaarisen upeita. Vesi on kirkasta (näkyy hyvin satamissa kuinka pökäleet uiskentelee veneen alla ja pohjassa olevat pullot ja muut roskat). Kreikassa ei satamissa kannata paljoa uida kun veneissä EI SAA käyttää septitankkia?! Turkissa on puhdasta ja siellä on pakko käyttää septitankkia. Tyhjennyspaikkoja vaan ei ole missään joten pitää ajaa muistaakseni 5 Nm rannikolta ulos tyhjentämään kököt mereen.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Notreal

Viesti Kirjoittaja Notreal » 26 Marras 2009 20:40

Välimerelle meno kiinnostaa, mutta toistaiseksi ainakaan siihen ei liity purjeet.
Notreal
Princess OJ8834

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 26 Marras 2009 20:46

Meillä on Notrealin kanssa vähän samansuuntaisia suunnitelmia - velattomana jotakin lihoiksi ja eläkepäiville ja siihen mun tavoiteaikarajaan ei ole kaksinumeroista lukumäärää vuosia...
Pienenä kantona kaskessa on tuo kansihenkilön kutsumusammatti ja näyttääkin siltä että hän irtoaa siitä vasta kun on pakko jostain syystä eli noin 15 vuoden kuluttua ja toivottavasti se syy ei ole heikko terveys.
Mulle jää tuossa välissä muutamia vuosia aikaa tolskata "poikamiehenä" maailmalla mielinmäärin ja yksi tavoite on 6-12kk kunnon eräreissu Kanadaan - ei millekään opastetulle turistireissulle vaan asumaan ja olemaan sinne oikein ajan kanssa. Ja saatampa ottaa kimppaan nätin squagwin siksi aikaa, pitäähän suurella metsästäjällä olla nahankäsittelijä ja sopankeittäjä :-)
Niitä turistireissuja on jo nähty tarpeeksi, niin tarpeeksi että ne on suoraan sanottuna oikean eräilyn kannalta ihan perxeestä. Ja kyllä Dejah Thoristakin varustellaan vähän sillä mielellä että sillä pärjää pitkiäkin pätkiä keväisin jäiden seassa sitten kun on enemmän aikaa. Ja tiedä häntä jos tulisi vaikka joskus ajeltua MeriViaporiin Suomenlinnaan katsomaan muita puuveneilijöitä...
Mitä sitten tule tehtyä kun vaim.. siis kansihenkilö jää pois työelämästä, mitään intohimoa mulla ei ole kotimaasta pois koska tänne jää noita lapsenlapsia toivottavasti mahdollisimman runsas joukko...

Eli emmää mistää haaveile - haaveilu on pentuje ja haihattelijoitte arpeetia :P

Mutta koskaan ei tiedä miten ja mihin maailma lastujaan heittelee.
Veli-Matti

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Notreal

Viesti Kirjoittaja Notreal » 26 Marras 2009 21:35

Meillä tavoiteaikaraja täyttyy ehkä jo v. 2012
Ei siihen kauhian pitkä aika ole... 8o
Itse oikeasti uskoisin kuitenkin lähtövuodeksi 2014 - 2015
Notreal
Princess OJ8834

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 26 Marras 2009 21:47

Mää tekisin aamukamman ;-)
Veli-Matti

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 27 Marras 2009 13:11

V-M:n aamukampa ajatus on hyvä, tee se puusta Notreal, niin saat tuntumaa puuhun.
Rakveressä oli muutama vuosi sitten hyviä kamman tekijöitä, oli tehty katajasta, tarkoitus oli tuoda se vaimolle, siis muutakin kotiin tuotavaa kuin sitä normaalia ja sekin
päässä, mutta se hukku yhden Kotkalaisen tytönhupakon käsilaukkuun takaisin tullessa.
Sitä en muista, miten.
2012 täyttyy myös minun haaveeni, jos olen terveenä vielä silloin ??? Uskon nimittäin,
että Donna on silloin viimeistään ajokunnossa. Ja V-M:n haaveisiin vielä palatakseni, toivottavasti ainut lapsi, poikani ei järjestä mitään lastenhoitovelvoitteita sille kesälle,tosin
pahalta näyttää, meni raukka naimisiin viime kuussa, vaikka minä kuinka yritin sanoa, että ehtii sitä myöhemminkin itsensä sitoa. 8} ;-)
2012 ei ole vielä eläkeikä sen enempää minulla kuin vielä vähemmän vaimolla, niin kyllä
osittain yksinkin voi 3 kk reissata veneellä niin meren kuin Saimaankin aaltoja.
:) :) :)
Donna 28

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 27 Marras 2009 14:07

Sitä kutsutaan lahjonnaksi Donna hyvä - kampa sulle niin... :-)
Veli-Matti

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 28 Marras 2009 12:59

Kappas kun en tullut ajatelleeksi, niinhän sitä kutsutaankin. :-)
Donna 28 :)

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 29 Marras 2009 15:51

Lahjontaahan se ja siitäpä tuli mieleen yksi toinen lahjontatapaus menneiltä vuosilta. Vanhempi velipoika, ihka oikea skönäri eikä mikään yhden kesän messikalle tatuointeineen, oli -70 luvun lopussa tankkerissa joka seilasi vakioreittiä Kemi-Kalingrad. Reitin eteläpään yhdessä ravintolassa oli tullut kaunis typykkä ehdottelemaan että millä sinä haluaisit lahjoa häntä ja kun jostakin ihmeen ja kumman syystä velipojalla sattui olemaan mukanaa naisten sukkahousuja niin sopimushan siitä tuli. Sen verran huono kuitenkin että ravintolan ulkopuolella odotti käsiraudat, iso musta auto ja häkki heilahti. Lopputuloksena pari yötä putkassa, tuntuvat sakot ja viiden vuoden maihinnousukielto neukkuihin...
Että kannattaa Donna olla varovainen noiden lahjusten kanssa - kotimaassakin ;-)
Veli-Matti

Vastaa Viestiin