Donna nousee siivilleen

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 12.01.2017 0:52

Ei ne tule. Luin tämän päivän Kipparista, että kokoontuvat Helsingissä. Eiköhän se ole Petterin Scylla ainut, joka tulee, ellei hänkin mene
Helsinkiin. 8\
Donna 28 ->
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Northling » 12.01.2017 19:48

Moro

Juu, Helsingissä Suomenlinnassa on ensi kesän Scyllavuositapaaminen. Itsellä on kyllä suunnitelmissa suunnata ensi kesänä ensin Pohjoiseen ja sitten lahden yli länteen Höga Kustenille. Sieltä tiputtelis sitten vähitellen etelään. On kokonaan jäänyt kokematta tuo Perämeri Merikarvialta pohjoiseen.

Petterin Scylla Sindbad on muuten meidän edellinen vene. Mukavaa että Sindbad pääsi niin hyvään hoitoon!

Kyllä Saimaan vesistö on ollut mielessä, että sinne pitää joskus päästä, kun kaikki sitä niin kovin kehuu...

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 17.01.2017 20:51

Tuskinpa vanhan veneensä kohtaloksi voi parempaa kotia toivoa. Olen itse huolestunut Koiton kohtalosta, möin sen Loviisaan. Otanpa ostajaan millä tavoilla vain yhteyttä, ei hän vastaa, viestit kyllä menevät perille. Ikävää on, että venettä hoitamalla se liikkuisi vielä tänäkin päivänä, mutta ilmeisesti kaveri ei osannut puuveneen saloja, sillä venettä ei eka kesän jälkeen ole kukaan Loviisassa nähnyt vesillä. 8\
Kyllä tässä alkaa kuumeilua jo olemaan kesän suhteen, kun venenäyttelykin on tuossa miltei oven takana. Olen piirtänyt klaffimallisen siirrettävän pöydän salonkiin, jotta ruokailu onnistuisi sateellakin ja ennen muuta sen vuoksi, että lautasia ja yleensä ruokailuvälineitä ei tarvitsisi pitää sylissä ja tarjottimella sohvalla. Tietysti läppäriäkin olisi mukavampi sormeilla pöydän ääressä. Lähipäivinä täytyy mennä Mikkeliin tekemään sapluunat sekä ruoritilan että avotilan katokselle taakse. Tosin viimemainittuun saattaa tulla tavallinen kaarilla oleva umpinainen kuomu, koska siitä olisi ehkä
enemmän hyötyä kehnoilla keleillä - katos päästää vettä sivuilta, eikä irtonaisten sivuseinien (palojen) virittely hirveämmin huvita. Myös edessä olisi parempi kuomu, mutta styyrpuurin puoleinen avautuva tuulilasin ikkuna pähkäilyttää edelleen, koska kuomun kattoonkin pitäisi saada avautuva osa
ikkunan osalle. Siis kysymys on lähinnä siitä, miten se pysyisi järkevästi ajonaikana kiinni etureunastaan. ???
Oliko muuten venenäyttely miten mielessä tänä vuonna palstalaisilla.
Muuten tuo viikonloppu niin teillä siellä Helsingin kokoontumisessa kuin Puuveneen Vuoksessakin sattuu niistä yksi päivä meikämannen synttäripäiväksi, sitä on sitten mukava juhlistaa kakkukahvein. ->
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Qubik
Viestit: 1054
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Qubik » 18.01.2017 15:10

Jos näyttely on taas sillai, että kutsuvieraille on oma päivä, niin duunipäivä on pakolla vietettävä siellä.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 22.01.2017 21:07

Näinhän se on alkanut jo useamman kymmenen vuoden ajan. Tosin minäkin tulen poikkeuksellisesti silloin ensimmäinen päivä sinne, kun retkuemme
MPS:n messuporukka tulee kommodorimme johdolla sinne tuona päivänä. niin, että milläs osastolla sinä sitten olet.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
CC
Viestit: 819
Liittynyt: 17.05.2008 1:50
Paikkakunta: JKLn MLK

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja CC » 23.01.2017 4:07

Ihan pakko kysyä, mitä ihmettä te siellä messuilla teette? Oikeastihan siellä ei ole yhtään mitään hyödyllistä kenellekään. Hupikatselijalle ei ole mitään uutta tai kiinnostavaa koskaan, ja vakavasti venettä ostavan on ihan parasta tehdä se muualla kun messuilla stressaantuneen esittelijän kanssa.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.

Avatar
Qubik
Viestit: 1054
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Qubik » 24.01.2017 15:17

En ole osastolla onneksi. Mutta pakkovierilulla kuitenkin. Alkaen klo 12 ilmeisesti ja iltamyöhään on yleensä mennyt. Joku perhana pinssi vois puuvenemiehilla olla, niin tunnistais helpommin...

Yleensä mä katson puuvenet, työna takia myös hiukan viranomaisveneita. Varusteet ja tarjoukset ainakin silmailen läpii. Kirjallisuus on se, mihin on mennyt eniten rahaa viimevuosina. Sosiaalinen kanssakäynti on myös mielestani melko kiva, useammin.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 25.01.2017 23:25

Hyvä idea tuo pinssi. Ehkäpä Suomenlahden Puuveneilijät voisivat sellaisen kehittää, varsinkin kun nimikin muuttuu koko Suomea käsittäväksi. Tosin sen kustannukset voivat olla sellaiset ja varsinkin niiden lähettäminen, ettei se kannata muuten kuin ehkä juuri messu- ja tapahtumamyyntinä. Työllistävä vaikutus voi olla vapaaehtoistyössä hankalin, kuka senkin ottaisi hoidettavakseen, mielettömästi työtunteja postituksiin, joista ei saa mitään korvausta edes yhdistys. Arvoitus on tietysti, mitä puuveneilijät olisivat moisesta pinssistä valmiita maksamaan.
Siis mitä itse olisit, siis mitä muut sivustolla kävijät olisivat. Tuskinpa veistäjätkään tähän pystyvät. 8\
CC, ei messuilla kyllä ole puuveneilijälle niin hirveästi katsottavaa, mutta puuveneosastolla voi aina nähdä jonkun tutun ja saada ehkä vinkkejä
johonkin. Itse olen jonkin verran kiertänyt tarvikepuolta, jos vaikka jotain... ja joskus olen ollut MYS ry:n osastolla notkumassa; kertomassa kiinnostuneille esillä olevista veneistä, mitä minulle on kerrottu ja annettu ymmärtää. Kotiin viemisinä minullakin on ollut joku kirjanen, uskoisin sieltä jäävän MYS:n osastolta tällainen tänäkin vuonna. Tietääkseni MYS:llä on ollut työn alla juhlajulkaisu koko syksyn. !!!
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 29.01.2017 20:14

Messuista vielä sen verran, että olen Mahogany Yachting Societyn osastolla koko päivän messujen toisena lauantaina. Käsittääkseni siellä on esillä presidenttien veneet Suomen 100 -v. juhlavuoden ja MYS:n oman 25-vuotisjuhlavuoden merkeissä. Puuvenepuolella on myös todennäköisesti
ainakin D. Innon kunnostuksessa ratkaisevaa roolia näytelleen Veijo Sorvarin kunnostama fiskari. Viimeksi, kun hänen hallissaan kävin, siellä oli myös
mahonkinen Hunt tai Utö -vene työn alla - tiedä häntä - onko sekin tulossa messuille näytteille. MYS:n osastoilla jaetaan tabloid -kokoista lehteä, jossa kuten arvata saattaa esitellään 25 -vuotistaipaleen veneitä ja toimintaa mahonkiveneiden säilyttämiseksi.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Qubik
Viestit: 1054
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Qubik » 31.01.2017 13:04

Ja voitte vaan veikkaa, mikä ton tablid-lehden kannessa ekana venena on 8}

Ja mulla se lehti on jo täs pöydalla:D
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 01.02.2017 21:36

Minä en ole nähnyt sitä, enkä osaa arvata, mikä vene siellä on, mutta jos veikkaan, se voisi olla A.E.B. salonkivene, Postareffin entisöimä. Se on minusta erittäin hyvä lajinsa edustaja myös entisöintinsä osalta. Voisihan se olla tietysti joku purjepaattikin, jonka mahonkikyljistä voi aina nauttia.
Näen sen avauspäivänä. Tiedän kuitenkin sen, että Peter Bange, on sen kasannut - toki siinä varmasti on ollut koko MYS:n hallitus ja vanhat vaikuttajat sieltä asialla. Olen rivijäsen, niin en ole ensimmäisten joukossa, joka jotain saa tietää.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

TLehti
Viestit: 213
Liittynyt: 30.09.2010 17:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja TLehti » 03.02.2017 15:00

Moi

Eipä olekaan vähään aikaan tullut juttuja täältä luettua, mutta Donna 28 se jaksaa edelleen päivitellä ja hyvä niin.

Pari sanaa noista messuista Suomen Puuveneilijöiden näkökulmasta:

-Messuorganisaatio on aina suhtautunut tosi myönteisesti meihin ja tama näkyy esim hinnoittelussa messujen puolelta
-Jäsenhankinnan kannalta tämä on ylivoimaisesti paras tapa ja luulenpa, että meidänkin yhdistys olisi jo kuollut ja kuopattu tai ainakin toiminta näivettynyt rajusti ilman uusia jäseniä, mitä olemme rekrytoineet messuilta. Ongelmahan tälläkin puolella on "ukkoutuminen".
-Meiltä tulee nyt myös vene, niinkuin viime vuonnakin ja onhan se tietynlainen voimain ponnistus, kun minimi budjetilla pitäisi pärjätä, mutta onneksi on tukijoitakin esim. Marinetek laiturin muodossa ja Kuljetusliike Karttunen veneen kuljetuksen osalta
-Suurin apu on ilman muuta vapaaehtoisilla jäsenillä jotka tämän mahdollistavat käytännössä, tosin se joukko voisi suurempikin olla

Yleisesti tulemme varmasti näkemään Suomalaisia veneteollisuuden ylpeyden aiheita useitakin, koska varsinkin mootori vene puolella menee lujaa ja mallistoihin on satsattu lujasti. Purjevene puoli ei hirveästi enää voi näivettyä nykyisestä tai se lakkaa kokonaan olemasta, kun uustuotannosta puhutaan, tosin rekisteröinti määrät ovat purkkari puolella jokatapauksessa romahtaneet radikaalisti jo useamman vuoden ajan.

Itse tulee aina kytättä hyviä messu tarjouksia, mitä mukavasti onkin tarjolla ja onhan tuolla kiva tavata tuttuja yhteisen harrastuksen merkeissä

T: Tero

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 05.02.2017 14:20

Tämä on D. Inton blogi tavallaan. Täältä löytyy kaikki, mitä olen tehnyt, teettänyt ja minkälaisia keskusteluja niistä tekemisistä ja tekemättä jättämisistä on käyty. Muutaman päivän face boogissa olleena, en löydä sieltä kuin lähes joutavanpäiväistä hörinää ja peukuttamista, joka ei minua tyydytä. Tämä on kuitenkin todellisten puuveneilijöiden foorumi. Ja mikä mielenkiintoisinta, täällä on jutut, mitä kukin veneensä korjaamiseksi suunnittelee ja todellisuudessa tekee. Tietysti voisin avata D. Innolle oman sivuston, mutta tätä kokonaisuutta sinne olisi hankala siirtää, joten olen täällä niin kauan kuin kykenen tai sivusto toimii. Nyt se naamakirjakin on vähän koukuttanut, kun siellä tuntuu olevan kaikki
kaverit yli 40 -vuoden ajalta, jotka eivät liity juurikaan puuveneilyyn, vaan erilaisiin työpaikkoihin, mitä tässä on tullut työskenneltyä erilaisissa järjestöissä ja muissa työpaikoissa. 2 CV -harratukseni vuoksi sinne liityin. Rättäriporukan omat sivut ovat siellä ja ne ovat ehtymätön lähde
juoruja, matkoja, henkilöitä ja tapahtumatietoa. Se on myös vähän vastaavanlainen porukka kuin puuveneilijät - hieman sisään lämpiävä ja ukottuva ja akottuva. Mutta niin siellä kuin täälläkin on tekemisen meininki. -> Tietysti, jos tämän sivuston osalta saisi jotain toivoa, niin niitä
naispuolisia veneilijötä, joita niitäkin on, tosin harvalukuisesti !!! He toisivat ehkä hieman toisenlaisia asioita käsiteltäväksi ja pohdittavaksi.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Qubik
Viestit: 1054
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Qubik » 05.02.2017 15:36

Naispuolisia venilijöitä löytyy Suomen Naispurjehtijat ry nimisen organisation takana jopa sanoisin, että runsasti. Säännöllisen epäsäännöllisesti vetän heille moottorihuollon kursseja ja kiinnostusta näyttää löytyvään. Kai joskus jokuinen heistä eksyy puuveneilijaksikin. Aina mahdollisuuden tullessa olen kiinnostuneita sieltäkin kehottanut tutustumaan Puuvene.net sivustoon. Wooden Boat osastolla Faceboogissa oli tnään juuri aiheeksi naiset, kun veneenveistäjät ja valitettavasti ihan etsimalla löytyi vaan kaksi. Siis koko maailmasta:D Ainakin kaksi kuka pitää plogia ja kirjoittelee hiukan toisilleki luettava materjaalia. Yksi setä tekee parhailaan ihan tutkimusta siitä. Nähdään mihin se johtaa.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Avatar
venealeksi
Viestit: 484
Liittynyt: 17.04.2003 16:22
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja venealeksi » 05.02.2017 20:31

Tekeekö se setä tutkimusta Naisista vai ploggaamisesta ?

Vastaa Viestiin