D. Into saa sittenkin kotisatamakseen Kouvolan. Juuri hetki sitten varmistui, että Kimolan kanava rakentaminen voi alkaa. Eduskunta hyväksyi tänään lisäbudjetin, jossa oli määräraha kohonneisiin kustannuksiin. TraFi voi käynnistää kanavan rakentamisen heinäkuun alusta. Urakkakilpailunhan voittivat kanavan sekä sulkujen osalta Kreate ja siltojen osalta Destia. Oletettavaa on, että veneilykaudeksi 2020 kanava on valmis. Siitä iloitsen nyt ja hehkuttelen täällä ja tietysti face bookissa, jonne olen siirtynyt vuosi sitten.
![eteenpäin ->](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Veneelläni siirtymisen ilman kanava-aikoja pitäisi olla vajaat 3 -tuntia Päijänteelle. Nyt täytyy toivoa, että Kouvola ja Iitti satsaavat myös veneilijöiden palveluihin, samoin yksityisyrittäjät venematkailua tukemaan. Oletettavaa on, että ainakin Itin kirkonkylä saa oman laiturin, josta kirkonkylän idylliin on helppo lyhyen kävelymatkan vuoksi tutustua. Oletettavaa on, että myös Iitin Golf ja aivan Lintukymen vieressä oleva Golfrata satsaa veneilygolffareihin ja ehkäpä myös Verlan -pahvitehdas -yhteydet järjestetään. Verlahan olisi aivan yliveto kohde maailman perintökohteena, mikäli muutaman kilometrin mittaiset kuljetukset onnistuisivat Lintukymeltä. Myös Voikkaan vanha asuntoalue ja tehdasmiljöö pitäisi varustaa veneilysatamalla, sillä nähtävää ja koettavaa sielläkin on paljon. Kesäaikaan voisi joku bussilinja ottaa kierroksen veneilysatamasta kaupunkiin, sillä kaikkihan haluaa nähdä puistoistaan ja elävästä torista kuuluisan Kouvolan keskustan. Samoin Ruukin alue tulisi tämän yhteyden piiriin. harmi, ettei Destia aikoinaan korottanut tarpeeksi Kupparinojan siltaa, sillä Urajärvi olisi myös mielenkiintoinen veneilykohde. Sitä se onkin, sillä sillan alta pääsevät veneet, jotka ovat n. 240 korkeita. Lisännee myös hotelliravintola Radansuun kiinnostavuutta. Tietysti kalastusmatkailua Kymijoelle kanava lisää automaattisesti, onhan Kymijoki lohijoki, varsinkin kun kalaportaat saadaan voimalaitoksien kohdilta kuntoon. Mutta minulle kanavointi antaa mahdollisuuden liikkua Heinolaan ja sieltä Päijänteelle - siellähän on tuttuja myös tämän palstan käyttäjissä. Korpilahden Putkilahdesta tulee sitten toinen kotisatama, sillä siellähän on sukua ja tuttavia lähes joka talossa.
![ilo :))](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua