Donna nousee siivilleen

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 30.03.2018 21:21

Nimimerkkini on harhaanjohtava. Alun alkaen sillä piti ilmentämään D. Innon vesillelasku vuotta. Nyt kun historia on täysin selvillä, niin D. Into on laskettu vesille Hallan Sahalta v. 1922. Siin nimimerkkini pitäisi olla Donna 22, mutta olkoon noin, kun se on sitä ollut vuodesta 2007, josta tosin näillä sivustoilla ei ole jälkeäkään enää, kun jossakin järjestelmän vaihdossa hävisi nuo vanhemmat jutut kuvineen.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 27.06.2018 15:39

D. Into saa sittenkin kotisatamakseen Kouvolan. Juuri hetki sitten varmistui, että Kimolan kanava rakentaminen voi alkaa. Eduskunta hyväksyi tänään lisäbudjetin, jossa oli määräraha kohonneisiin kustannuksiin. TraFi voi käynnistää kanavan rakentamisen heinäkuun alusta. Urakkakilpailunhan voittivat kanavan sekä sulkujen osalta Kreate ja siltojen osalta Destia. Oletettavaa on, että veneilykaudeksi 2020 kanava on valmis. Siitä iloitsen nyt ja hehkuttelen täällä ja tietysti face bookissa, jonne olen siirtynyt vuosi sitten. :)) :)) :)) ->
Veneelläni siirtymisen ilman kanava-aikoja pitäisi olla vajaat 3 -tuntia Päijänteelle. Nyt täytyy toivoa, että Kouvola ja Iitti satsaavat myös veneilijöiden palveluihin, samoin yksityisyrittäjät venematkailua tukemaan. Oletettavaa on, että ainakin Itin kirkonkylä saa oman laiturin, josta kirkonkylän idylliin on helppo lyhyen kävelymatkan vuoksi tutustua. Oletettavaa on, että myös Iitin Golf ja aivan Lintukymen vieressä oleva Golfrata satsaa veneilygolffareihin ja ehkäpä myös Verlan -pahvitehdas -yhteydet järjestetään. Verlahan olisi aivan yliveto kohde maailman perintökohteena, mikäli muutaman kilometrin mittaiset kuljetukset onnistuisivat Lintukymeltä. Myös Voikkaan vanha asuntoalue ja tehdasmiljöö pitäisi varustaa veneilysatamalla, sillä nähtävää ja koettavaa sielläkin on paljon. Kesäaikaan voisi joku bussilinja ottaa kierroksen veneilysatamasta kaupunkiin, sillä kaikkihan haluaa nähdä puistoistaan ja elävästä torista kuuluisan Kouvolan keskustan. Samoin Ruukin alue tulisi tämän yhteyden piiriin. harmi, ettei Destia aikoinaan korottanut tarpeeksi Kupparinojan siltaa, sillä Urajärvi olisi myös mielenkiintoinen veneilykohde. Sitä se onkin, sillä sillan alta pääsevät veneet, jotka ovat n. 240 korkeita. Lisännee myös hotelliravintola Radansuun kiinnostavuutta. Tietysti kalastusmatkailua Kymijoelle kanava lisää automaattisesti, onhan Kymijoki lohijoki, varsinkin kun kalaportaat saadaan voimalaitoksien kohdilta kuntoon. Mutta minulle kanavointi antaa mahdollisuuden liikkua Heinolaan ja sieltä Päijänteelle - siellähän on tuttuja myös tämän palstan käyttäjissä. Korpilahden Putkilahdesta tulee sitten toinen kotisatama, sillä siellähän on sukua ja tuttavia lähes joka talossa.
-> :)) :)) :))
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 25.11.2018 11:20

Ensi kesälle paineita. Hienoja puuvenetapahtumia on pitkin rannikkoamme ja myös sisävesillä pitkin tulevaa kesää. Nyt pitkän tauon jälkeen Kotkan kaupunki, Suomen Puuveneilijät ry, Veneveistäjät ry ja Mahogany Yachting Society ry/rf järjestävät Kotkassa viikkoa ennen Meripäiviä ja sen aikana Puuvenemessut. Paitsi Suomenlahdelta, saaristomereltä, Pohjanlahdelta sekä Saimaalta toivotetaan tervetulleiksi puuveneilijät joko veneellään tai maitse. D. Into on tulossa myös Vuoksen vesistöstä Puuveneen Vuoksi tapahtuman jälkeen, joka järjestetään ensi vuona Joutsenossa heinäkuun toisena viikonloppuna. Sieltä on tarkoitus tulla eskaaderina alas Saimaan kanavaa pitkin Suomen Lahdelle ja sieltä Kotkaan. Viime kesän puuveneen Vuoksi -tapahtumassa meitä halukkaita lähtijöitä oli 5 - 6 venekuntaa. Toivottavasti määrä ei ainakaan supistu tästä vaan kasvaa.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 25.11.2018 11:52

Kymmenkunta vuotta täällä enemmän tai vähemmän roikkuneena on mukava huomata, että sivusto voi hyvin ja siihen liittyy uusia jäseniä jatkuvasti. Myös käyttäjämäärät näyttävät olevan nousussa.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 17.03.2019 0:44

ilmoitan vain, että Donna Into on hiljaisesa myynnissä. Kun vene on nyt valmis, kaipaan uusia haasteita. Sellainen on tiedossa, -20 vuotta nurempi, siis vuodelta 1942. Se on salonkivene niin kuin Donna Intokin. Metrin pdiempi ja 70 -senttiä leveäpi, mikä minulle tärkeintä, siinä on seisomakorkeus salongissa ja ajohyttikin, siis ruorin yläpuolella on katto. Mikäli ajatukset menevät niin kuin ajattelen, olisi veneen entisöintiprojekti alkamassa syksyllä 2019. Nyt en aio tehdä ja teetää kaikkea itse, vaan tähtään n. 2-vuoden päähän, jolloin toivon mukaan vene olisi valmis. Avaan tietysti Laituriparlamenttiin oman osion, olisikohan se nimeltään D. Wellamo tai Wellamo 42. Sitä täytyy miettiä.
Donan 28 :))
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Vastaa Viestiin