Donna nousee siivilleen

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 10.01.2015 16:07

Sain tuppeen sahatut mahongit Emeri Oy:ltä Keravalta. Asiallista palvelua. Suosittelen, jos tarvitsette jalopuita.
Nyt saamme tehtyä skylettin ja muutamat muut tarpeelliset puuosat. Kävin eilen työmaakäynnin jälkeen Viidennen linjan ja Hämeentien kulmassa sijaitsevassa Helatukussa. Etisin ja löysin vanhan ajan messinkiheloja.
Ne tulevat vaatekaappien laatikostojen ynnä muiden tilojen sulkemiseen ja avaamiseen. Suosittelen myös tuota liikettä. Täytynee käydä siellä vielä uudelleen, sillä kaikenlaisia luukkuja ja kaappeja on yllättävän paljon näinkin pienessä veneessä. Vanhan mallisia ja oloisia nuppeja, hahloja ja kaiken muun vanhan ajan helaa on todella vaikea saada paitsi Saksasta Toplichtiltä. Ei nämäkään niitä venetarvikkeina myyneet, mutta tuskinpa 20 - 40 -luvuilla venetarvikkeita myytin missään muutenkaan. Hinnat olivat myös kukkarolleni sopivat, ei halvat, muttei
kalliitkaan. !!!
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 14.01.2015 21:41

Jätin parille kolmelle vakuutusyhtiölle tänään venevakuutustarjouspyynnön. Pohjola, Tapiola ja IF:lle. Keskustelin ensin puhelimella kunkin yhtiön kanssa. Tuntui siltä, etteivät he oikein ymmärtäneet. 8o Soitin sitten vielä Alandialle ja monien yhdistämisten jälkeen löytyi henkilö, joka ymmärsi, mistä on kysymys. Yrittelin parina kolmena päivänä saada nettiyhteyden toimimaan sinne, olisin pyytänyt tarjouksen, mutta ei se niiden yhteys toiminut, teki mitä tahansa. Puhelimessa heidän palvelunsa oli parasta, mitä kuvitella voi. Saattaa olla, että noilta muilta yhtiöiltä ei saa tarjousta ollenkaan, sillä todellakaan ne eivät tuntuneet ymmärtävän veneiden
iästä, entisöinnistä yms. mitään. Vai onko joillakin parempia kokemuksia ??? . Alandialle lähetin nuo samat kuvat, jotka ovat edellisillä sivuilla. Lupasivat huomenna jo vastauksen, siis mitä maksaa.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

TLehti
Viestit: 213
Liittynyt: 30.09.2010 17:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja TLehti » 15.01.2015 15:27

Moi

Ålandia taisi muuten olla viime vuonna MYS:n osastolla myös mukana eli kyllä sieltä pitäisi asiantuntemusta löytyä.

Itsellä Pohjolassa ja hyvin toiminut, myös viime syksynä kun tuli noston yhteydessä sähellettyä sen verran, että piti Pohjolaan soittaa.

Myöskin Emman 40-vuotis rempan jälkeen, kun vakuutus arvo piti nostaa, niin asiallisesti meni ja ymmärsivät mitä veneelle tehty.

T: Tero

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 15.01.2015 23:39

Lähinnä kysymys oli siitä, etteivät saaneet mihinkään luokitusten rajaan sitä menemään, purjeveneistä se olisi kuulemma helpompi, mutta moottoriveneitä ei virkailija uskonut niin vanhoja olevankaan - kuullosti liian epäuskoiselta 8o . Aika punnertaminen tästä tuli nyt MYS:n pyynnön jälkeen, sillä vene oli jo odottamassa veistäjän ulkovarastossa kevään töitä.
Nyt se on tietysti siirretty veistohalliin, koska muutama lakkakerros täytyy vetää niin sisään kuin ulkopuolellekin, skyletti on kuulemma valmistunut tänään, sen lasien mitat on viety lasitusliikkeelle ja lasien päälle olen tilannut 8 mm messinkitankoja 8 m (tulevat vasta ensi viikolla). Heloja hinkkaan puhtaaksi pahimmista hapettumista sen mitä töiltäni ehdin, päivittäin saa juosta, milloin minkäkin tilpehöörin perässä. Alun alkaen ajattelin, että olisin messuilla vain 14. pvä, mutta nyt näyttää siltä, että sinne pitää tulla useampana päivänä, vaikkakin MYS:sin pojat ovat kyllä, kiitos myös Sinun Tero, saaneet Donnasta laajan informaatio -paketin. :))
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

MÖsteri
Viestit: 1230
Liittynyt: 11.07.2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 18.01.2015 1:48

Moi,

Khay-mahonki ja tuppeensahaus.. Haluaisitko kertoa, että mitä tuollainen setti puuveneen varaosaa kustantaa? En toki tahdo epäystävällisesti kysyä mitä maksoi, mutta tarkoitan, että missä hinnoissa jonkin mittainen pala mahonkia tässä maassa voisi olla? Noin tuoreen kokemuksesi perusteella?

Voi olla, että omaan paattiin voisi olla tuommoiselle käyttöä, mutta kaikki tiedustelutieto kustannustasosta on ennalta kiinnostavaa.

:)

Onko venemessuilla tulossa puuvenemeininkiä?

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 19.01.2015 22:11

Sinun on parasta kysyä hintoja mahongin toimittajilta, en ole ostanut paloja, vaan useampia kokonaisia lautoja
tuppeen sahattuna ja olen erästä riippuen maksanut 500 - 2500 euroa. Näitä eriä on ollut aivan tarpeeksi minun projektissani 8-| Veneen veistäjät haluavat ottaa kaiken hyödyn mahongista, mahonkilaudan leveys voi olla yli puoli metriä. Pisimmät laudat joita olen ostanut ovat olleet n. 9 m pitkiä.
Jokainen ostaja neuvottelee hinnat myyjän kanssa. Paloista en tiedä, niistä tulee vasta paloja sitten kun niitä käsitellään. -> Ja sitten kun menet ostamaan niitä "paloja", niin kysy onko kyseessä ALV 0 % hinta vai verollinen hinta. Jos myyjä antaa verottoman hinnan, ota rahaa 24 % enemmän mukaasi, niin saat myyjälle maksettua ostoksestasi myös veron, eihän Sinulle muuten niitä myy.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 23.01.2015 14:40

Korkeapaine on kuvaava sana, siitä työstä, miten nyt Donnaa valmistellaan Helsingin Venemessuille. Aikaa on käytännössä ensi viikko ja pari kolme päivää lisäksi. 8o Donna esittäytyy siellä lähes valmiina MYS ry:n osastolla. Ainoastaan sähkötyöt puuttuvat edelleen sekä raakaveden otto jäähdytykseen. Toki muutakin näkymätöntä työtä se vaatii ennen vesille laskua keväällä. Paine on lisääntynyt myös minulla, sillä messinkiosien puhdistaminen vaatii hillittömästi työtä omalla verstaallani. Ensi päivätyöt ja sitten hinkkaamista puoleen yöhön. Kunhan MYS:sin aikataulut selviävät esittelijöistä, siis milloin allekirjoittanut on siellä paikalla (joka päivä en valitettavasti voi olla siellä), panen tiedot niistä tänne. Puuvene.net lukijoille, jotka ovat osallistuneet tämän osion keskusteluihin esittelisin Donnaa mielelläni. :))
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Qubik
Viestit: 1058
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Qubik » 24.01.2015 9:57

Kai on tultava ihmettelee.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 25.01.2015 12:24

Jaska lähetti minulle muuatman kuvan veneestä ja näyttää todella hyvältä!!!
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 25.01.2015 21:40

Alandia ei antanut keskeneräiselle veneelle vakuutusta, oli kuulemma heidän periaatteidensa vastainen. Olisi pitänyt kai olla rekisteröity. Sitten minulle suositeltiin Folksamia, katsotaan nyt, mitä he vastaavat.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

EWS
Viestit: 121
Liittynyt: 11.01.2007 18:51
Paikkakunta: Pori

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja EWS » 26.01.2015 8:16

Terve!

MInulle on Lähivakuutus antanut mennen tullen
vakuutukset ,sekä rakenteilla oleville veneille,että valmiille.
ainoa,minkä vaativat ,oli projekteista muutama valokuva.



Terv. EWS!

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 26.01.2015 23:38

Täytyy kysyä sieltäkin, se olisikin helpoin muutenkin.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25.02.2005 11:44

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Mile » 29.01.2015 15:59

Pohjolasta sain itse aikanani keskeneräiselle veneelle vakuutuksen. Otin siinä vaiheessa kun kone oli hankittu talliin . Pohjolan mies kävi todentamassa paikan päällä, ja antoi vielä ammattilaisen vinkkejä mm. konepetien parempaan kiinnittämiseen. Kaveri tutki myös rungon rakenteet tarkasti läpi.

Kun vene oli lopulta vesillä niin toinen kaveri kävi toteamassa että kelluuhan se, ja silloin sain venekaskon voimaan.
Mile

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 29.01.2015 23:05

Minulla on ikävät kokemukset näistä osuustoiminnallisista yhtiöistä. Sinänsä hyvä yhtiö meni pilalle liittoutuessaan osuuskuntayhtymän kanssa. Pitäkööt vakuutuksensa.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 31.01.2015 10:40

:-) juu eipä vaikuta kovinkaan hyvältä tuo OP-Pohjola konserni näin yrittäjän kannalta. Rahaa pyöritetään konsernin sisällä ja se kun on vielä yrittäjän rahaa jonka olisi pitänyt olla yrityksen tilillä jo kauan aikaa niin vituttaahan se. Eniten Pohjolassa ihmetyttää sen toiminnan alkeellisuus muihin yhtiöihin verrattuna - no tämä on tätä ja uusi vakuutusyhtiö on haussa... :-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin