Donna nousee siivilleen

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 27.07.2014 11:07

Pääsiköhän Notreal Meripäiville vai kärsiikö hän edelleen tuulettomuudesta ???
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 31.07.2014 20:36

"Onhan noita töitä ihan tehdä saakka..." vai niin sitä on tullut joskus sanottua... :-) :-) :-)
Vaan perhana siltä se näyttää - jäin lomalle ja aloitin vaimon lievän henkisen (ja tietyllä tapaa lihallisenkin) painostuksen alla eteisten remontin ja jatkan sitten ensi viikolla leipätöissä - ei työ tekemällä lopu :P :P :P :P .
Mutta sentään jokusen kerran on vesille päässyt...

Jaskan Donna tuntuu etenevän kivasti.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Notreal » 31.07.2014 21:36

Donna 28 kirjoitti:Pääsiköhän Notreal Meripäiville vai kärsiikö hän edelleen tuulettomuudesta ???
Donna 28 :)
Heips. En kerinnyt mutta nyt olen kyllä Kotkassa Sapokassa ( kotisatama ). Oli mukava kokemus herätä vaimon vierestä aamulla.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 08.08.2014 22:35

Tulen joku päivä katsomaan. On ollut vähän hiljaiseloa, kun sääri oli hiton kipeä - osoittautui veritulpaksi. Eikä se nytkään kovin kaksinen ole, vaikka rotanmyrkkyä on syöty jo kaksi viikkoa. Onpahan tullut oltua suht koht iisisti, siis melkein kuin lomalla. ;-) Uskon tuon vaimojutun, selibaatti ei tee kenellekään hyvää, Soittelen.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 11.08.2014 23:43

Nyt näyttäisi siltä, että saan kokeilla Donnaa merellä sittenkin tämän syksyn aikana. Toivottavasti vanha sanonta ei pidä paikkaansa tässä, sillä nuolaisin jo. Ajatus tuntui todella hyvältä, varsinkin kun veistäjä oli se, joka soitteli enkä minä.
Donna 28 :)) :P
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

TLehti
Viestit: 213
Liittynyt: 30.09.2010 17:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja TLehti » 15.08.2014 11:45

Pistäpä kuvia jakoon, jos Donna pääsisi hetkeksi omaan elementtiinsä

T: Tero

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 28.08.2014 19:35

Donna varmaan ui ehkäpä jo ensi viikolla, mutta ei liiku vielä omin avuin. Uittamisen tarkoituksena on saada selville, missä on sen todellinen vesilinja. Tarkoitus on myös katsoa trailerin ollessa alla, vuotaako se mahdollisesti. Puutyöt lienevät valmiit noin 2 -viikon työrupeaman kuluttua. Sitten on vielä ne sähköt ja moottorin puuttuvien osien paikoilleen laitto läpivienteineen.
Ikuisuusprojektini on joka tapauksessa loppusuoralla.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 31.08.2014 21:54

Donnan vesillelaskua odotellessa kävin eilen lauantaina Rantasalmella Ahvenlahdella. Ahvenlahden pohjukassa sijaitsee
Lomakeskus Järvi Sydän. Menin tietysti rantaan, siellä kun oli pari purjepaattia ja joku saksalainen tai venäläinen juuttaan iso moottorihuvila -alus, ei ehkä niin suuri, mutta sitäkin prameampi ehkä n. 50 - 60 jalkaa. Se ei kiinnostanut minua, vaan juuri saapuneen kuttaperkka veneen kippari. Mies oli huomattavasti vanhempi allekirjoittanutta. Kyselin, kun vene oli rekisteröity Joroisiin, että pääsekö sinne yleensä. Hän kertoili veneestään ja sen matkoista. 33 -jalkainen 20-vuotta vanhalla veneellä oli kierretty maapallo ja sen jälkeen pariin eri otteeseen käyty Karibialla. Veneen nimeä ja tyyppiä en muista, vaikka panin ne muistiinkin johonkin sikaariaskin kanteen, mutta arvatkaapa onko se enää käytössä. Kävin ennakkotiedustelemassa, arvaako kukaan, minkä vuoksi ???
Kävin myös Ketveleen kanavalla. Kanavan kautta pääsee Haukivedeltä Pienelle Raudanvedelle, jonka pohjukassa on
Rantasalmen kirkonkylä. Ilmeisesti toinen sulkuportti oli hajalla, koska vesi virtasi valtoimenaan läpi kanavan. Kalaa
sulkualtaassa oli niin paljon, että sitä olisi voinut haavilla onkia sieltä, joku sanoi minulle myöhemmin, että muikkuja.
Kun purjehdin rättäri -tiinallani, etenin sellaista vauhtia, että ehdin käydä myös Mustalahden satamassa, jossa sijaitsee
Rantasalmen kirkonkylän laivalaituri mm. Palatessani Koisuanniemelle, jossa minulla ja serkkupojalla on ollut mökki koko kesän vuokralla, kävin katsomassa Tammenlahden veneiden vesille laskupaikkaa. Se sijaitsi Nuotniemessä.
Siellä oli vuonna 1902 perustettu laituriosuuskunnan laiturit ja ko. veneenlasku paikka. Kunnon betoniluiska ja luiskan jälkeen loivasti syvenevää. Kyllä siitä paikasta uskaltaisin vaikka Donnan vesille laskea. Laituriosuskunta oli perustettu maitojenkuljetusta varten, mutta vaikka ei maitoa enää kuljetetakaan laiturit olivat loistokunnossa. Kyllä sinne voi laivalla ja miksi ei myös veneellä hetkeksi kiinnittyä, ellei tuuli ole navakka joko luoteesta tai kaakosta, niille tuulille
laituri ei sovi. Siis purjehdin eilen Tiinallani Haukiveden länsipuolisia rantoja. idänpuolella olisikin ollut Linnansaaren kansallispuisto huikeine näkymineen. Valitettavasti tiinani ei ole vesikulkuneuvo, vaikkakin rätti pitää kovillakin sateilla.
Soutuveneneeni aatamin aikuinen 4 hp Suzuki ei suostunut edes lupaamaan, vaikka kuivasin tulpankin. 8} Ensi kuussa täytyy jatkaa tutustumiskäyntejä, jos vaikka ensi kesänä... 8-| ->
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

nikom
Viestit: 112
Liittynyt: 22.01.2006 14:05

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja nikom » 01.09.2014 18:49

Saatampa arvata miksi Järvisydämmessä kävit ;-)
https://picasaweb.google.com/101223467310160776043" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 10.09.2014 18:40

Niin varmaan arvaat. Mutta tässä nyt on muutama kuva Donnan uittamisesta. Siis puutöitä veistäjän mukaan on jäljellä ajallisesti n. 2 - 3 viikkoa. Sen jälkeen on tehtävä sähkötyöt. Ilahduttavaa tässä uittamisessa oli se, että vettä tuli noin 2,5 dl sisään ja sen jälkeen ei yhtään. Vene ei siis ainakaan tässä vaiheessa vuoda. minun on ainakin nautittava siitä, mitä on saatu aikaiseksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 10.09.2014 18:43

Edellisissä kuvissa oltiin vielä veistämön pihassa, seuraavissa laskeudutaan oikeaan elementtiin. Kuten huomaatte jotain puuttuu, mutta mitähän mm.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
IlkkaL
Viestit: 275
Liittynyt: 27.03.2007 16:20

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja IlkkaL » 10.09.2014 18:48

Hienoa!!!

Avatar
Viinamäenmiäs
Viestit: 257
Liittynyt: 30.12.2005 15:29
Paikkakunta: Sysmä - Vantaa
Viesti:

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 10.09.2014 19:08

Onneksi olkoon! Ainakin ne fasettihiotut klasit ja nimi vielä puuttuu, mutta komea se on puolivalmiinakin.
Viinamäenmiäs

Avatar
Oqu
Viestit: 226
Liittynyt: 16.06.2010 22:15
Paikkakunta: Turkkune

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Oqu » 10.09.2014 19:19

Onnea! On se vaan nätti.
Kaikki paitsi hyvä kyllästys on turhaa.

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Northling » 10.09.2014 19:31

°°°WAU°°°

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Vastaa Viestiin