Donna nousee siivilleen

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 28.01.2014 0:09

Tiedän nuo asiat ja Aromaankin taustat. En ole vain mikään kiihkoilija, mieluummin sovittelen. Minulle tärkeämpiä asioita ovat esim. Amnesty Internationalin näkemykset, yleensä syrjinnän poistaminen. Olen ollut joskus hamassa nuoruudessani erilaisissa järjestöissä mukana ja olen edelleenkin, vaikkakin jäsenenä. Mutta ei minun silloiset ajatukset ole minnekään muuttuneet tai ehkä suvaitsevaisemmiksi vielä enemmän. En vain pidä suuna päänä vaahtoamisesta missään asiassa, vaikkakin hetkellisesti innostuttuani syyllistyn siihen itsekin.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 01.02.2014 14:40

Kävin veistämöllä tänään. Ulkoapäin vene näytti aika valmiilta. Parras- ja kylkilistat olivat
oli tehty, katto oli paikoillaan pintakäsittelyä vaille. Sisälle oli ilmestynyt pieni pentry Origon pirtukeittimineen ja lavuaareineen. Sisäkatossa näkyy valkoisen ja mahongin vuorottelu sopivassa suhteessa. Avotilaan on tehty takapenkki ja molemmille sivuille huoltoluukut pakoputken joutsenkaulaan, Webastolle sekä sen tankille. Takapenkin selkänojassa ovat tuuletusreiät peräkannen alle. Sisällä oli lisäksi vaatekaappi ja sen alla kenkälaatikko. Myös pentryn ovet olivat valmiit. Saranat puuttuvat ovista ja luukkujen kansista, samoin pentryn altaan päälle taitettava taso, jolla saadaan laskutilaa gurmé aterioiden väsäilyyn. Onneksi kattoluukku antaa tilaa suoristaa selkä pentryssä, jottei tarvitse polviltaan aterioita loihtia. Työn jälki on ensi luokkaista. Otin kaikista näistä kuvat.
Vene vain näyttää ja tuntuu entistäkin pienemmältä sisältä 8-| !!! Käytännössähän se on vain viiden metrin vene, -> sillä keulassa ei ole muuta kuin moottori apulaitteineen ja lähes 4 m tyhjää.
Uskoni vahvistuu siihen, että Donna lasketaan vesille ensi kesänä - sen tarkemmin en uskalla kuitenkaan sanoa. 8} mutta Veli-Matille en uskalla tuottaa pettymystä,
sillä hänellähän on se jatkuva loma-anomus sisällä ja eloonjäämispakki valmiina odottamassa :-) :-)
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 07.02.2014 12:17

Pentrystä pari kuvaa. Olen mielestäni opiskellut nyt tätä kuvan laittoa tänne :P

Näyttäisi siltä, että hyvää tulee, vaikka itse kehunkin. Kehuttava henkilöhän on Sorvarin Veijo,
siis veistäjä. Hän saa tänään tavallaan entisöimälleen veneelle Venenäyttelyn avajaisissa K -merkinnän. Onnittelut.
Donna 28 :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 07.02.2014 12:27

Kuva puhukoon puolestaan, valkoinen katto tummilla kattokaarilla näyttää parhaat puolensa.
Sama tällä hetkellä ulkoa päin, rimoitus näkyy nyt noin. Sen päällys tasoitetaan ja vedetään pinnoitus päälle.
Kattokuvasta näkyy myös vaatekaappi ja kenkälaatikko sen alla. Niissä ei ole vielä saranoita, ne on vain sovituksessa kuvassa. Pentrystä puuttuu vielä altaan päältä peittävä taso, joka käännetään laskutasoksi sivulle.
Donna 28 :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
CC
Viestit: 819
Liittynyt: 17.05.2008 1:50
Paikkakunta: JKLn MLK

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja CC » 07.02.2014 13:44

Nättiä tulossa.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.

Avatar
IlkkaL
Viestit: 275
Liittynyt: 27.03.2007 16:20

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja IlkkaL » 07.02.2014 13:45

Hyvän näköistä jälkeä on!

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 07.02.2014 14:07

Vielä kun pääsin alkuun pari kuvaa avotilasta.
Donna 28 :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 07.02.2014 14:12

Peräpenkin selkänoja
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 07.02.2014 15:06

Tästähän on kysymys. Donnan kyljet petsattuna.
Donna 28 :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Northling » 07.02.2014 16:30

Moro Donna

Voi Hyvänen Aika, kun on NÄTTIÄ, KOMMEETA ja TYYLIKÄSTÄ!!!

Veistäjälle iso hatun nosto hienosta ja tyylikkäästä työstä. Samoin tietenkin tilaajalle kun osaa tilata tollasta!
Ei ole halvan näköstä jälkeä, eikä varmaan olekkaan halpaa. Mutta laadusta kannattaa maksaa!

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Warjo
Viestit: 218
Liittynyt: 20.11.2009 21:04
Paikkakunta: Lpr

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Warjo » 07.02.2014 17:53

Donna, näyttää ihan hemmetin hyvältä, hienoa työtä!!!
Raudassa ei ole raha hukassa...

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Notreal » 07.02.2014 20:18

Komiata on ja kaikenlisäksi näyttää hyvältä.
Terveisiä: Notikka / Korfu
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
jtp
Viestit: 78
Liittynyt: 31.08.2006 11:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja jtp » 07.02.2014 23:54

Upea on alus! Kyllä tuohon on kannattu aikaa (ja rahaa) laittaa. On se kyllä hienoa että vielä löytyy osaajia tekemään tuollaista jälkeä ja tilaajia jotka ovat valmiita sijoittamaan tuollaiseen!

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 08.02.2014 23:49

Pitänee vähän kommentoida em. kippareiden lausuntoja. Kehut ovat paikallaan, kun käsittelette veistäjän osuutta. !!! :))
Sen sijaan, minä en ymmärtänyt oikein, kun lähdin aluksi väärille urille, siis noin kuusi vuotta sitten. Kun olin purkanut veneen alkutekijöihinsä, olisi minun silloin pitänyt tajuta, ettei tulos mihin jo silloin tähtäsin, syntyisi omin voimin. Pari vuotta harjoiteltuani sain kaksikin veistäjää, joista ensimmäinen oli pätevämpi kuin toinen, mutta meidän kemiamme eivät sattuneet yhteen 8o . Nykyinen veistäjä oli jo tuolloin konsulttina kuvioissa. Vasta päätettyäni, että veneen teossa ei käytetä oikoteitä ja annettuani työn Veijon haltuun, alkoi tapahtua. Silloinkaan en ymmärtänyt sitä, että veneen teossa tarvitaan niin monipuolisia osaajia - siellä veistämöllä - siis muitakin kuin veistäjä. Sillä seurauksella, että notkahdin ja oli pakko lopettaa voimavarojen keräämisen vuoksi. Syksyiset sairaalareissuni eivät sattuneet silloin ja tuolloin tähän kuvioon, ne vain edistivät notkumista. Viime syksynä päätettiin jatkaa. Oikoteitä olisi ollut tarjolla esim. laipioiden peilien vanerointi jne. helpommat puutyöt. Ajattelin asiaa siten, että jos hyvää on tarkoitus tehdä, ei tingitä materiaaleista eikä osaamisesta. Epäilemättä Veijo olisi tehnyt hyvännäköistä myös vanereista ja sen sellaisista, mutta se ei vain satu minun pirtaani, eikä onneksi Veijonkaan. Kun on aloitettu puulla, niin puulla jatketaan. Mitä veneen tekemisen hintaan tulee, ei sitä kannata laskea. Sen voin sanoa, että kaikki minkä työssäni hankin, menee veneeseen - vähemmän siihen olisi mennyt, kun olisin antanut sen Veijolle heti alusta alkaen, sillä monenlaista rahastusta esiintyy tälläkin alalla. Mutta tällaisessakin projektissa p i t ä ä hakata päätänsä seinään 8\ Toisen veistäjän rakenteita on jouduttu jopa purkamaan ja uudelleen
rakentamaan ja toivon, että ne, mitä niistä jätettiin paikoilleen, eivät olisi sellainen pommi, että ne joudutaan jo muutaman vuoden päästä uusimaan - toivon hartaasti. 8-|
Veijon kanssa yhteistyö palavereineen, joissa hän on tiedustellut minun näkemyksiäni tulevista töistä on ollut esimerkillistä. Olen kyllä määrätietoisesti pyrkinyt ennalta ajattelemaani lopputulokseen - edelleen vene näyttää visioni mukaiselta ts. entisöidyltä.
Pontimenani on ollut haave, jonka pohjana sininen ajatus !!! !!! !!!
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
venealeksi
Viestit: 484
Liittynyt: 17.04.2003 16:22
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja venealeksi » 09.02.2014 0:53

Noinhan se menee.
On löydettävä kemia ja kommunikaatio.

Vene on kovin henkilökohtainen juttu.
Ja omat mieliteot ja resurssit vaikuttaa kovin. Niistä on silloin voitava puhua alusta saakka.

Aleksi

Vastaa Viestiin