En nyt inttämään käy tästä asiasta Sinunkaan kanssasi V-M, sillä kuten jo aiemmin sanoin, moottori menee sellaisenaan paikoilleen. Katsotaan sitten ensi talvena, josko siinä olisi vinokone tai jotain. Tänään laitettiin salonkihytin sivusarjat valeeseen ja torstaina on ne tarkoitus kiinnittää paikoilleen, samoin katon kaaret sekä mitata tuulilasin lopullinen korkeus. Sitten seuraava suurempi työ lienee moottorin asennus, vannasputki ja akselin rihtaus. Sähkötyöt on tarkoitus tehdä Juhannuksen jälkeisellä viikolla. Kun salonkityöt on tehty maalataan sisäpuolen pohja ensin vesirajaan ja vähän yli lyijymönjällä ja sitten jollakin toisella maalilla, jota en ole ehtinyt vielä edes miettimään, mutta maalataan. Ensi viikonloppuna aloitan lakkauksen.
En nyt kuitenkaan aio lakata kuin puolet suosituelluista kerroksista ts. 6 -kertaa, sillä uskon niitä kerroksia tulevan vuosien varrella ihan tarpeeksi muutenkin. Tankkeina käytän alkuperäisiä kuparitankkeja, joihin lisätään suurehko yhdysputki. Tankit ovat ohjaamon penkkien alla molemmin puolin venettä ja tilavuudeltaan yhteensä n. 100 litraa. Helat ja muut vermeet jäävät tunnetusti viimeiselle viikolle, joka on heinäkuun ensimmäinen viikko. Sitten katsotaan vaiheen I lopputulosta vedessä.
Tänään putsattiin myös vanhat sohvien sarjat ja penkit ruoritilasta. Ne saivat myös lakkaa ensimmäisen kerroksen. Kuviakin on räpsitty, mutta niitä myöhemmin.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua