Tässä erikoisuuksien tavoittelijalle veneen mallia
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 25.02.2005 11:44
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: 19.09.2005 9:15
- Paikkakunta: Lpr
Varsinkin kuvasta, jossa vehjes on maalla, näkee minkälainen keula, tai paremminkin nokka tuossa on.
http://www.specialoperations.com/Navy/VSV/vsv2.jpg
http://www.specialoperations.com/Navy/VSV/vsv2.jpg
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Ilmeisesti ns. keula on oikealla, ainakin etulasien kallistuksesta päätellen?
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 25.02.2005 11:44
Hakusanalla VSV löytyi lisää aiheesta , ei tosin kovin montaa juttua . Tääkin "uutuus" juontaa juurensa sinne sadan vuoden taakse ... Turbinia mainitaan yhtenä esiäitinä. No Turbinia ei tainnu liukua, kulki muuten vaan kovaa.
Kattokaas muuten: http://rides.webshots.com/album/5518104 ... b?start=24
eipä ole muualla tullut vielä vastaan että olis ollut kolmet potkurit samalla akselilla ( 9 yhteensä) missään muussa aluksessa.
Kattokaas muuten: http://rides.webshots.com/album/5518104 ... b?start=24
eipä ole muualla tullut vielä vastaan että olis ollut kolmet potkurit samalla akselilla ( 9 yhteensä) missään muussa aluksessa.
Mile
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 09.04.2007 20:26
http://www.vtplc.com/halmatic/product.a ... 4&catid=92
Melko rajun näköinen... Puuveneissä on oma viehätyksensä, mutta jos sais tollasen käsiinsä niin... niin... en tiedä! Varmaa lojuis satamassa kun ei löydy rahaa polttoaineisiin
Melko rajun näköinen... Puuveneissä on oma viehätyksensä, mutta jos sais tollasen käsiinsä niin... niin... en tiedä! Varmaa lojuis satamassa kun ei löydy rahaa polttoaineisiin
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 25.02.2005 11:44
Voishan tollasen tehdä puusta; mikä estää. Toisessa jutussa näitä kehuttiin paremmalla polttoainetaloudella kuin perinteisiä plaanaavia pinta-aluksia, mikä mahdollistaa esim. pidemmän toimintasäteen.
Jos ja kun polttoaineet yhä kallistuvat nykyisestä, niin kyllähän siinä on kaikki konstit tarpeen . Olikohan Willian Hand, joka aikoinaan satakunta vuotta sitten kehitti nykyistä V-pohjaa , harrasti silloin pitkiä kapeita liukuvia veneitä jotka kulkivat kohtuullisia nopeuksia silloisilla hyvin pienillä tehoilla.
Wooden Boat lehdessä oli Wood Duck veneen jutun yhteydessä tarinaa näistä vanhoista lobsteriveneistä , joista tunnettiin että kulkivat kovaa tehoonsa nähden, vai mitä voi sanoa jos vene kulki 15 hp koneella 25 mailia ( maamaili) ja oli liki 9-10 m pitkä työvene...
Jos ja kun polttoaineet yhä kallistuvat nykyisestä, niin kyllähän siinä on kaikki konstit tarpeen . Olikohan Willian Hand, joka aikoinaan satakunta vuotta sitten kehitti nykyistä V-pohjaa , harrasti silloin pitkiä kapeita liukuvia veneitä jotka kulkivat kohtuullisia nopeuksia silloisilla hyvin pienillä tehoilla.
Wooden Boat lehdessä oli Wood Duck veneen jutun yhteydessä tarinaa näistä vanhoista lobsteriveneistä , joista tunnettiin että kulkivat kovaa tehoonsa nähden, vai mitä voi sanoa jos vene kulki 15 hp koneella 25 mailia ( maamaili) ja oli liki 9-10 m pitkä työvene...
Mile
-
- Viestit: 628
- Liittynyt: 15.06.2004 13:56
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kovin ovat samannäköisiä, etenkin tuo isompi Halmatic, kuin Bolgerin Sneakeasy
http://www.alaska.net/~fritzf/Boats/Sne ... akeasy.htm
Hannu
http://www.alaska.net/~fritzf/Boats/Sne ... akeasy.htm
Hannu