Veneiden rekisteröinti laajenee

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
venenaula
Viestit: 271
Liittynyt: 10.06.2004 18:11
Paikkakunta: East FInn

Viesti Kirjoittaja venenaula » 29.08.2008 22:17

Suattaa maistraatin lyyti tulla rakoileen , kun rekisteriin tarjoon Amur D:een,
senkö kirveen silmästä löyän sen 20 vuotta vanhan rekisteriotteen.

paatti on punainen,ja valmistaja Iljushin.

Avatar
lacrits68
Viestit: 463
Liittynyt: 31.07.2006 16:42
Paikkakunta: ulkomaat, Uumaja, Swe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lacrits68 » 30.08.2008 0:51

HR kirjoitti:
Vandrock kirjoitti:Kaavakkeet ilmestynevät sinne lähipäivinä, venealan lehdissä asiaa pähkäillään jo kovasti.
Lehdestä luin että tarvitsee tietää mm:
- Merkki
- Malli
- Runkonumero

Pitäisköhän vakavalla naamalla laittaa:
- Opel
- Kadett
- 1234
moi!

lueskelin pikkasen mutta kukaan ei tainnut mainita mitään runkonumerosta?

Oli meinaan melki mahdotonta saada mun puupaatti vakuutettua kun ei löydy rungon numeroa........patti valmistettu kuulon mukaan Björköbyssö, Vaasan saaristossa....monen mutkan kautta niin suostuivat kun otti kuvia edestä-ja-takaa-kun-seisoo-ja-makaa....!

eli mites sen runkonumeron tilittää? mustalla tussilla kannen alle sopivaan paikkaan? ;)

--Janne--

Avatar
ijp
Viestit: 292
Liittynyt: 02.05.2005 20:36
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja ijp » 30.08.2008 9:57

lacrits68 kirjoitti: lueskelin pikkasen mutta kukaan ei tainnut mainita mitään runkonumerosta?
Mulla on itserakennettu vene, jossa ei minkäänlaista runkonumeroa luonnollisesti ole.

Rekisteröin veneen kesäkuussa. Jättäessäni paperit maistraatin tiskille kysyin, että mites tää runkonumero kun ei sellaista veneessä ole. Virkailija sanoi että jos sitä ei veneessä kerran ole niin jätä se kohta lomakkeesta tyhjäksi. Näin tein ja rekisteriote tuli muutaman päivän päästä postissa ja siinäkin oli runkonumeron kohta tyhjä.
Ilkka

Saima
Viestit: 502
Liittynyt: 21.02.2004 10:36
Paikkakunta: Raasepori

Viesti Kirjoittaja Saima » 28.09.2008 9:37

Luin sellaista jotain veneilylehteä selatessa, että ensirekisteröintiin on aikaa vesillelaskuun, jos vene ei ole vedessä enää lokakuussa. Loppui veneen kauppakirjan epätoivoinen etsiminen - eiköhän se tule vastaan itsestään talven kuluessa.
Manner

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Runkonumero

Viesti Kirjoittaja Jude » 28.09.2008 11:36

ijp kirjoitti:
lacrits68 kirjoitti: lueskelin pikkasen mutta kukaan ei tainnut mainita mitään runkonumerosta?
Mulla on itserakennettu vene, jossa ei minkäänlaista runkonumeroa luonnollisesti ole.

Rekisteröin veneen kesäkuussa. Jättäessäni paperit maistraatin tiskille kysyin, että mites tää runkonumero kun ei sellaista veneessä ole. Virkailija sanoi että jos sitä ei veneessä kerran ole niin jätä se kohta lomakkeesta tyhjäksi. Näin tein ja rekisteriote tuli muutaman päivän päästä postissa ja siinäkin oli runkonumeron kohta tyhjä.
Minä olen meidän omavalmisteisiin pannut runkonumerot tussilla Veneilyn Aapista mukaillen. Onhan se mukava nähdä vuosien päästä kuka ja koska veneen on valmistanut.

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 30.09.2008 11:36

Käväsin aamulla päivittämässä tiedot ja ihmeen vähän oli porukkaa liikenteessä..
E mare libertas

Avatar
Vandrock
Viestit: 354
Liittynyt: 20.02.2005 22:27
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vandrock » 01.10.2008 8:06

Tänään sitten muuttui maksulliseksi.
Samalla veneellä vuodesta 1968
http://www.picturetrail.com/photos/vandrock

Avatar
Mikko Lehtikanto
Viestit: 171
Liittynyt: 24.07.2007 11:33
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mikko Lehtikanto » 01.10.2008 10:00

Vandrock kirjoitti:Tänään sitten muuttui maksulliseksi.
Kyllä tietojen tarkistus on vielä tänään maistraatissa maksutonta maistraatin sivulla olevan tiedotteen mukaan.

http://www.maistraatti.fi/maistraatti/t ... 203&lang=1

Avatar
Vandrock
Viestit: 354
Liittynyt: 20.02.2005 22:27
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vandrock » 01.10.2008 19:46

Totta. Tarkan euron mies säästi asian viime hetkeen asti!
Samalla veneellä vuodesta 1968
http://www.picturetrail.com/photos/vandrock

Avatar
Kaltsi
Viestit: 26
Liittynyt: 25.09.2007 11:44

Viesti Kirjoittaja Kaltsi » 10.10.2008 13:45

Maistraatit.fi osoitteesta, Vesikulkuneuvorekisteri - usein kysyttyä osiosta löytyi seuraavaa....

"Rekisteritunnus tulee sijoittaa veneen runkoon tai katteeseen, ei puomiin tai purjeeseen.
Käytännössä rekisteritunnus merkitään runkoon tai ruffiin (katteeseen). Asetuksen mainitsema ’liikkuessa selvästi näkyvissä’ ei välttämättä toteudu, jos tunnus on purjeessa tai puomissa. Tunnuksen ollessa purjeessa sen ollessa laskettuna, tunnusnumero peittyy.
Merkinnän voi tehdä esim. tarroilla, maalaamalla tai erillisellä kilvellä. Olennaista on, että tunnus erottuu taustastaan. Esim. keula on aika hyvä paikka. Tunnusnumeroiden väri on hyvä valita niin, että ne erottuvat hyvin taustasta. Jos esimerkiksi veneen keulassa on tilaa rekisteritunnukselle, niin ne ovat suuremman osan purjehduksen ajasta näkyvissä.
Jos vene pysäytetään esimerkiksi valvontatilanteessa, vene yleensä käännetään piihin (keula vasten tuulta) ja silloin tunnukset näkyvät selvästi."

...että jaksetaankin viilata pilkkua!!

"Keula on aika hyvä paikka" ja "jos vene pysäytetään valvontatilantessa, käännetään keula piihin". Voi *#X%&¤"!!!

Entä jos ei ole tilaa keulassa eikä ruffin sivussa?! Puomiin edelleenkin suunnittelen tunnukset laittavani, harmittaa että tuli koko rekisteröinti tehtyä...

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Avatar
Jarmo Niinimäki
Viestit: 701
Liittynyt: 28.09.2005 12:55
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarmo Niinimäki » 13.10.2008 14:41

Millaisiakohan toimitusaikoja eri maistraateilla on ollut näiden venerekisteritodistusten kanssa? Itse jätin (=postitin) ilmoituksen runsas kuukausi sitten Vantaan maistraattiin eikä sieltä ole vielä kuulunut mitään. No eihän minulla mikään kiire ole, sillä veneet ovat vielä reilut puoli vuotta pukeilla.
Jarmo Niinimäki
m/s Summanmutikka

Avatar
jor
Viestit: 500
Liittynyt: 25.10.2007 14:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jor » 13.10.2008 16:02

jarsky kirjoitti:Millaisiakohan toimitusaikoja eri maistraateilla on ollut näiden venerekisteritodistusten kanssa? Itse jätin (=postitin) ilmoituksen runsas kuukausi sitten Vantaan maistraattiin eikä sieltä ole vielä kuulunut mitään. No eihän minulla mikään kiire ole, sillä veneet ovat vielä reilut puoli vuotta pukeilla.
30.9. kävin nakkaamassa Oulun maistraattiin flabat ja 2.10. tuli postissa
rekkarilaput ja 27e lasku. Numeroksi tuli akuankkamainen O-12313
jukka

Avatar
Jarmo Niinimäki
Viestit: 701
Liittynyt: 28.09.2005 12:55
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarmo Niinimäki » 13.10.2008 17:25

Laitoin sähköpostilla kysymyksen Vantaan maistraattiin, että ovatkohan paperini tulleet sinne ollenkaan kun ei mitään kuulu ja kymmenessä minuutissa tuli vastaus, että täällä ovat ja käsitellään noin kahden viikon kuluessa. Eli toimituaika on suht pitkä mutta sähköpostiin nopean vastauksen saaminen kyllä nosti kyseisen puljun pisteitä minun silmissäni roimasti. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!
Jarmo Niinimäki
m/s Summanmutikka

Avatar
kardinaali
Viestit: 261
Liittynyt: 20.10.2003 13:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kardinaali » 13.10.2008 20:48

Pistin myös paperit ajoissa vetämään, mutta ei vielä kuulu. Kuuluu tai ei, samapa se mulle on. Ei sitä paperia kukaan kuitenkaan tule järvellä kysymään.

Mutta. Löysin taannoin listan tai tietokannan, jossa oli Suomen (rekisteröityjen) veneiden nimet. En löydä sitä nyt millään haulla, Googelströmkin on avuton. Missä se oikein on?

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Tässä linkki

Viesti Kirjoittaja Jude » 13.10.2008 20:56

kardinaali kirjoitti: Mutta. Löysin taannoin listan tai tietokannan, jossa oli Suomen (rekisteröityjen) veneiden nimet. En löydä sitä nyt millään haulla, Googelströmkin on avuton. Missä se oikein on?

Tässä linkki
http://194.89.205.69/cgi-bin/ibi_cgi/ib ... ebVene.gfa

Vastaa Viestiin