Taudinmääritys ja vakavuusaste

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Avatar
jtp
Viestit: 78
Liittynyt: 31.08.2006 11:28
Paikkakunta: Tampere

Taudinmääritys ja vakavuusaste

Viesti Kirjoittaja jtp » 04.09.2006 14:05

Morjens vaan asiantuntijoille!!

Nyt mää tarttisin apuja selvittämään taudin vakavuusaste ja mahdolliset parannuskeinot...

Mää selailen näitä keskustelupalstoja ja nettiveneen myynti-ilmoituksia ja muitakin aiheeseen liittyviä sivuja monta kertaa päivässä, haaveilen kauniista kesäilloista puisen fiskarin vaimeasta putputuksesta nautiskellen, mobilaattia on jo kotona jotta keväisen raappauksen aiheuttamat niskakivut pysyis kurissa, vaimolle yritän keksiä hyviä selityksiä miksi hankkia puuvene, tiliotetta selailen ahkerasti säästökohteita etsien, rannoilla kävelen kuola suupielestä valuen ihaillen teidän upeita aluksianne...

Siis, onko tää vakavaa ja kuinka tää tauti parranetaan vai onko kaikki toivo järkiintymisestä jo menetetty???

Terv. vielä toistaiseksi "kuivilla" oleva haaveilija...

jk
Viestit: 35
Liittynyt: 30.08.2006 14:44
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja jk » 04.09.2006 14:20

Ei toivoa, mutta tauti on kohtalaisen yleinen, sama vika täällä.

Pohjan raappaamista on takavuosina tullut sen verran tehtyä, että sitä ei ole varsinaisesti ikävä, mutta hyväksyttävähän sekin vaihe on. Vesille aion joka tapauksessa ensi kesänä päästä.

Koko kesän olen yrittänyt perustella itselleni jonkun Bella 700:n järkevyyttä perheveneenä, mutta onneksi en ole itseäni uskonut.
Viimeksi muokannut jk, 05.10.2006 9:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
vanhami
Viestit: 507
Liittynyt: 16.04.2003 14:35
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vanhami » 04.09.2006 15:37

Tulkaa perhana järkiinne!!!

Tää on ihan pöhköä hommaa.
Veneiden näprääminen on kivaa. Samoin saaressa siggen polttelu takakannella olutpullo kädessä. Veneilystä en niinkään perusta.

http://www.mikavanhala.fi

Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 04.09.2006 15:44

Kyllä se tuo haaveilu on aika paha sairaus eikä siihen oikein muuta parannuskeinoa ole kun hommata se puuvene. Siitä eteenpäin se sairaus muuttuukin jo hulluuden puolelle.

Indari
Viestit: 25
Liittynyt: 24.08.2006 5:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Indari » 04.09.2006 16:28

Kyllä tauti on tuttua täälläkin päin. Rohdot ainoastaan vielä puuttuu...

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 04.09.2006 20:40

Kuka väittää olevansa terve pistäköön ensimmäisen piikin...
Toiset sairastavat puuveneitä, toiset bdsm:ää, jotkut taas runoja, jotkut oikein hullut urheilua, yhdet vetävät viinaa 25h/vrk, sota- ja hevoshulluuttakin kuulemma on, jne, jne...
Kukapa meistä terve olisi, joten älä ole huolissasi - olet ihan normaali ihminen ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

jk
Viestit: 35
Liittynyt: 30.08.2006 14:44
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja jk » 04.09.2006 21:14

Kun puupää rakentaa puutalon, eikä saa tarpeekseen, yrittää vielä hankkia puuveneen. Pitäis varmaan pistää itseään pölökyllä päähän.

Liekö täällä aiemmin pohdittu tuota puuveneen ja perhe-elämän yhtälöä, meillä se on toistaiseksi niin, jotta emäntä käskee ostaa veneen, vaikka olen rehellisyyksissäni jotain epämääräistä varoitellut, että saattaa sitten herraa näkyä vähän vähemmän etenkin keväällä...
Viimeksi muokannut jk, 05.10.2006 9:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jarmo Niinimäki
Viestit: 701
Liittynyt: 28.09.2005 12:55
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarmo Niinimäki » 05.09.2006 7:59

jk kirjoitti:... emäntä käskee ostaa veneen, vaikka olen rehellisyyksissäni jotain epämääräistä varoitellut, että saattaa sitten herraa näkyä vähän vähemmän etenkin keväällä...
Oliskohan tuo teilläkin (kuten meillä) juuri se syy, miksi vaimo käskee sen veneen ostaa ;-)
Jarmo Niinimäki
m/s Summanmutikka

jk
Viestit: 35
Liittynyt: 30.08.2006 14:44
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja jk » 05.09.2006 9:08

Ei ole siitä kyse, vaan haluaa niin kovasti vesille. Eppäilen vaan, että ei enää muista, kuinka isotöistä hommaa puuveneen kanssa touhuaminen on, kun 10 vuotta on ollut taukoa.
Viimeksi muokannut jk, 05.10.2006 9:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jtp
Viestit: 78
Liittynyt: 31.08.2006 11:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jtp » 06.09.2006 9:34

Mua kyllä hirvittää hiukan että uskaltaako antaa pirulle pikkosormea, kun lukee täältä miten joillakin on viisikin paattia ja jotkut vääntää kaiken maailman kehtoja ja jotkut ostaa vielä puutalojakin eli miten tän taudin sais pidettyä kurissa ettei homma karkais ihan totaalisesti käsistä?? Tää taitaa olla kyllä ihan väärä paikka kysellä moista ;-) Tulee mieleen se yks jonkun rakennusliikkeen tv-mainos, jossa oli eräänlainen aa-kerho ja kaveri kertoi kuinka kaikki alkoi linnupöntöistä...

Mun vaimo on kyllä lupaille että tulee kyllä veneelle nauttimaan eväsleivistä kun mää raaputan vanhan rouvan vatsaa tai jos joskus jopa pääsis vesillekin, niin kyllä hän kuulemma saattais mukaankin tulla, eli ihan toivottomasta tapauksesta ei ole kyse, lämmittely jatkuu... ja toivorikkaana odotan päivää jolloin lakkaan köyhtymästä ja alan rikastumaan ja saan hankittua miellyttävän rahareiän itsellenikin...

rafiki
Viestit: 51
Liittynyt: 19.04.2005 8:26
Paikkakunta: Dar es Salaam

Viesti Kirjoittaja rafiki » 08.09.2006 18:09

En ole malliesimerkki, kun omasta mielestäni olen lähinnä autoista kiinnostunut. Ja koskaan ei ole yht'aikaa ollut kuutta autoa enempää, mutta toisaalta ei moneen vuoteen myöskään alle kolmea autoa...
Veneitä ei ole kuin kaksi, joten minusta ei venehullua kai saa.
Pointtina on kait se, että mulla on kivaa, ja vaimokin on pysynyt. Tarviiko muuta miettiä?
AVA = Afrikka voittaa aina

Avatar
venealeksi
Viestit: 484
Liittynyt: 17.04.2003 16:22
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja venealeksi » 08.09.2006 20:12

Mulle kävi ekan puuveneen kanssa sillaila että olin käynyt katsomassa ja näytin paattia emännällekkin.
Sitten alkoi jaarittelu että jos ostais ja kaupoista hiukan jo keskusteltiinkin muttei kättä lyöty päälle.
Emäntä sai mut sitten ympäri puhuttua ettei meille nyt venettä ja ajelin myyjän luo kertoon että en nyt kuitenkaan osta.

Mutta oli myyjä eukkoa ovelanpi ja laski hintaa.
Minä katsoin paattia kerran ja sen jälkeen kättä päälle.
Kotiin päin ajellessa mietin että kuinkahan tän emännälle kertoisi.
Kun astuin tupaan takas sisälle niin totesin vaan että kahen viikon sisään tohon pihaa tulee paatti.

Hengissä ollaan vieläkin... kuten myös aviossa. :)

Aleksi
PS: Eikö se ollut edes kauheen komia paatti mutta tauti oli paha.

Avatar
jtp
Viestit: 78
Liittynyt: 31.08.2006 11:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Taudinmääritys ja vakavuusaste

Viesti Kirjoittaja jtp » 06.11.2011 2:12

Oho, huomasinpa juuri että melkein 5 vuotta meni sitkistellessä ilman että annoin periksi, mutta kun ei tauti poistunut niin ei, nyt sitten yritetään elää taudin kanssa, päivä kerrallaan.

Harmi kun vesille laskuun on vielä aika pitkä aika ;-)

-Jukka-

Jampe9
Viestit: 138
Liittynyt: 09.02.2011 16:58
Paikkakunta: Monåfjärden

Re: Taudinmääritys ja vakavuusaste

Viesti Kirjoittaja Jampe9 » 08.11.2011 18:10

Annan hyvän vinkin joka toimi ainakin meillä: Jos vaimo empii puuveneen ostoa niin kannattaa perustella että se on niin "halpa" verrattuna muoviveneisiin... :-)

Sitten näytät jotain hyvää projektia ja rinnalle joku kallis samankokoinen tupperwaara sekä lisäksi kehut että nyt on "elämän kaupat" kiikarissa...


Vaimo totesi minulle tässä taannoin, kun oli puhetta että missä kukin viihtyy niin minä en kuulemma viihdy missään muualla kuin veneen alla... -että tähän on tultu.

GlennHughes
Viestit: 54
Liittynyt: 12.03.2009 16:55

Re: Taudinmääritys ja vakavuusaste

Viesti Kirjoittaja GlennHughes » 08.11.2011 20:58

Olen kuullut, että kylmässä suihkussa seteleiden repiminen vastaa hyvin veneilyharrastusta ja auttaa myös venekuumeeseen... :))

Vastaa Viestiin