40 vuotta vanhan veneen vakuutus.

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
ride
Viesti:

40 vuotta vanhan veneen vakuutus.

Viesti Kirjoittaja ride » 02 Maalis 2006 11:21

mitkä vakuutusyhtiöt antavat vakuutuksen vanhoille veneille?
tapiola ei anna.Minkälaisia vakutuksia antavat ja miten?

JussiK
Viesti:

mulla on

Viesti Kirjoittaja JussiK » 02 Maalis 2006 12:02

mulla on 50v vanhalle veneelle vakuutus tapiolasta ,vaativat kyllä tarkan selonteon veneen kunnosta kuvia jne jne .
uskoisin että vakuuttaminen /vakuuttamatta jättäminen on konttori, jos ei jopa ,virkailija kohtaista .. rahalla kyllä saa ,, myös vakuutuksen vaikka vanhoille villasukilleen ;-)

ride
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ride » 02 Maalis 2006 12:15

kävin eilen tapiolassa,(vakuutukseni on siellä)Heillä on muuttuneet vakuutusehdot, eivät kyllä sanonut koska,olivat laittaaneet rajaksi 40-vuotta.
En saanut millään konstilla venettä vakuutukseen.

Mile

Viesti Kirjoittaja Mile » 02 Maalis 2006 12:26

Mullan on Pohjolan mittaturva-vakuutus veneessä ; taisi olla ainoa yhtiö joka antoi vakuutuksen jo kun vene oli vielä työn alla. Siis omatekoinen paatti.

Vakuutusarvoa korotettiin kun vene lopulta valmistui ; kattaa kyllä uponneet varat muttei työtunteja. No onneksi ei ole uponnut.
Mile

ride
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ride » 02 Maalis 2006 12:55

onkohan meitä paljon jotka veneilee ilman vakuutusta.autoilla se on pakollista.toivottavasti en ota kosketusta matkustajalautan kanssa,jos se sattusi upoamaan,joutuisin kaivaa kuvetta.

hannuvartiala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hannuvartiala » 02 Maalis 2006 13:05

ride kirjoitti:olivat laittaaneet rajaksi 40-vuotta
Eihän voi mistään tietää, että vene on 40 vuotta vanha.
Jos semmoisia papereita on, jotka iän todistavat, ne ovat hukkuneet.
Todennäköisemmin se on 39-vuotias ;-)

Hannu

jake

Viesti Kirjoittaja jake » 02 Maalis 2006 18:33

Minulle taas Pohjola ei alkanut edes neuvottelemaan vakuutuksesta, vaikka kaikki muut vakuutukset ovatkin siellä. Tapiolasta sain vakuutuksen -67 valmistuneelle paatille.

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 02 Maalis 2006 20:49

Minulla vene on vakuutettu Turvassa täyskaskolla kotivakuutuksen yhteydessä ja omavastuu on muistaakseni jotain 400 € karilleajossa ja kuljetuksessa ja ilmivalta yms. vahingoissa 150 €.
Vene on vakuutettu kesken kunnostuksen ensin 1500/3000€ arvosta moottori ja rovi erikseen ja sittemmin lukemia on nostettu siten ettei tule alivakuutusta. Otin tarjoukset muiltakin yhtiöiltä ja mielsin Turvan ylivoimaisesti halvimmaksi ja lopullisen valinnan tein tutulle sattuneen ja erittäin hyvin korvatun vahingon perusteella.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

h

Viesti Kirjoittaja h » 02 Maalis 2006 22:37

If:stä sai viime talvena vakuutuksen 30 vuotta vanhaan veneeseen mutkattomasti, antoivat jopa alkuun pikkaisen bonuksia "kaupanpäälle" (laskeskelin itselleni bonusoikeudellisen vakuutuksen olevan edullisin pidemmän päälle).

Vakuutusta hakiessani, sai siinä käyttää rutkasti aikaa. Ensin tarjouspyynnöin karsitaan pois lukematon määrä yhtiöitä, jotka eivät suostu puuvenettä vakuuttamaan, sen jälkeen vakuutusehtojen tarkkaa tiirailua - useat yhtiöt yrittävät myydä jotakin, jota et halua, jopa muuta kuin pyysit -, jne.. jne. Onnea matkaan!

kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kardinaali » 03 Maalis 2006 08:27

Allekirjoittaneella on kaikki vakuutukset Nuurdeassa (tai vakuutukset hoidetaan sen kautta) ja vene kuuluu automaattisesti kotivakuutuksen piiriin. Virkailijatäti otti tarkkaavaisesti ylös arvioni moottorin kilowattimäärästä ja sanoi sen jälkeen, ettei sillä ole mitään merkitystä. Tästä on nyt pari vuotta aikaa, joten muutoksia on saattanut tapahtua.

Nevinski

Viesti Kirjoittaja Nevinski » 03 Maalis 2006 13:33

25 vuotta vanha vene if:issä. Ottivat tiedot ylös (4 vuotta sitten siis), sekä veneestä että moottorista. Sitten pyysivät arvioimaan kokonaisuuden arvon (sisältäen myös satamatrailerin) ja vakuutusmaksut määräytyivät sen mukaan. Kaskoa en ottanut, eli jos ajan kiville niin maksan itse. Olisihan siinä ollut iso omavastuukin. Mutta jos talven aikana jotain rojahtaa päälle, se hajoaa kuljetuksessa, palaa, varastetaan, tms niin vakuutuksen pitäisi korvata. Halpaa on ja kaikki näyttää hyvältä.

Ehkä suurempi kysymys olisikin kysellä kokemuksia siitä, miten eri yhtiöt ovat oikeasti jotain vahinkoja sitten korvanneet...
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!

kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kardinaali » 03 Maalis 2006 13:41

Mahtaisiko vakuutusyhtiö korvata, jos valittaisi, että veneen pohja on kaiken järjen vastaisesti lasikuidutettu ja se (kuitu, ei pohja) pitäisi poistaa?

mrmatti

Viesti Kirjoittaja mrmatti » 03 Maalis 2006 18:22

Jouduin myös vaihatamaan vakuutusyhtiötä hankittuani 40v veneen. Tapiola halusi laskuttaa 1,5 kertaisen maksun "vanhasta romustani". Eikä minulla ole koskaan ollut parempaa venettä kuin tämä, vaikka edelliset ovat ollet uudempia. Kertoivat myös ettei heillä ole tarkastajaa joka pystyisi tilanteen arvioimaan. If antoi asiallisen tarjouksen eikä halunnut ikälisiä. Nyt kun on pieni vakuutustapahtuma menossa on kaikki mennyt hyvin ainakin tähän asti.
If sai myös kaikki muut vakuutukseni.

tuke

Viesti Kirjoittaja tuke » 04 Maalis 2006 10:21

Minä olen vakuuttanut veneeni A-vakuutuksessa. Sieltä kyllä sai sujuvasti vakuutuksen -65 vuoden veneeseen. Se kulkee mittaturvan nimellä myös, niin kuin Pohjolassakin. (Pohjolahan se A-vakuutuksen omistaa..) Veneen arvon sai ihan itse sinne päättää ja moottorin arvon erikseen.

Vakuutusyhtiöissä tahtoo olla se huono puoli, ettei useinkaan niillä konttorissa tiskin takana istuvilla ole oikein aina yhtenevät käsitykset siitä mitä vakuutuksia heillä on ja milläkin ehdoilla. Ja toinen viheliäinen juttu on se että monet vakuutukset on sidottu toisiinsa jollain kieroudella. Voi olla esim. että veneelle ei saa vakuutusta jos ei ole vaikkapa kotivakuutus samassa yhtiössä. Vakuutusten todellisia hintoja on siksi hieman hankala vertailla. Onneksi meillä on pilvin pimein vakuutusyhtiöitä. Jollekkin kelpaa aina myös sinunkin rahasi vaikka vene olisi kuinka vanha!

teetee

Viesti Kirjoittaja teetee » 04 Maalis 2006 16:57

Itse kävin juuri eilen perjantaina vakuuttamassa fenniassa (ei ehkä halvin) n vuonna -50 valmistuneen 7m fiskarin. Maksu noin 80 euroa/ vuosi. Ei ollut mitään ongelmia ja otin sen laajana eli myös kivilleajo korvataan.
Yksi tärkeimmistä näin omasta mielestä noissa vakuutuksissa on mahdollinen uponneen hylyn noston korvaus. Ainakin fenniassa pykälä meni jotenkin näin " jos hylyn nostolle on laillinen peruste vakuutusyhtiö korvaa sen". On meinaan tietääkseni kallista hupia nostaa vene jostain kivikosta.

Vastaa Viestiin