Ammateista

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Ammateista

Viesti Kirjoittaja Jape » 02.02.2006 23:40

Tuli sellanen mieleen että minkä alan ammattilaisia tällä palstalla mahtaa olla? Veikkaisin että kaikki ei ole veneveistäjiä.
Itse olen koulutukseltani radio- ja tv- asentaja.

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

ammatti

Viesti Kirjoittaja Northling » 03.02.2006 0:37

Mä olen optikko, ja erityisen mielekkäitä on kaikki alaani liittyvät työt ja korjaukset eli olen aina ollut käsityöihmisiä. Kulkee suvussa.

t:Aki
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 03.02.2006 0:37

lehdenjaka ,kirjapainaja, levytyökeskuksen käyttäjä, hioja. nykyään noita metallihommia.

Avatar
KS1030
Viestit: 692
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 03.02.2006 9:28

Toimin tehoelektroniikka alalla tuotekehityksessä johtosarjasuunnittelijana. lisäksi metallialalta vahva kokemus mm. luokkatason hitsaaja, ja LVI-asentajan paperitkin löytyy plakkarista.
Viimeksi muokannut KS1030, 10.03.2006 12:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
_________________________
Moomba Mobius -Loaded with Ballast, Blood, Sweat & Beers , Valmet 361D -61
Kuva

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 03.02.2006 9:36

Tuolta rakennuspuoleltahan se leipä on tullut etupäässä asennus-, metalli- ja kirvesmieshommien kautta. Ammattikoulutuksena on 4 vuotta koneasentajaksi sekä rakennuskonekorjauksen sähköpuoli.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

jvaatain
Viestit: 203
Liittynyt: 25.06.2003 18:03
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja jvaatain » 03.02.2006 9:38

Koulutukselta metsänhoitaja ja työkseni opetan puutekniikan insinöörejä.
Janne

http://www.freewebs.com/kuunari/

"motto vaan veneen perään"

hannuvartiala
Viestit: 628
Liittynyt: 15.06.2004 13:56
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hannuvartiala » 03.02.2006 10:18

Elektroniikkainssi, mutta sen alan hommia en ole päivääkään tehnyt.
Vuodesta -78 erilaisissa softahommissa sairaalamittalaitteiden, hitsausrobottien, upsien, telealan... tuotekehityksessä.

Hannu

Avatar
vanhami
Viestit: 507
Liittynyt: 16.04.2003 14:35
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vanhami » 03.02.2006 10:29

Elektroniikka-alalla. Nykyään etupäässä mekaniikkasuunnittelija Suunnittelen tietokonemonitoreita ja tietokoneita vaikeisiin paikkoihin. mm. yksityisveneilijöille. Armeijalla laitteet kestää ja pelaa aika hyvin. Yksityisten kanssa meinaa olla ongelmia joskus ;)

Joka aamu vituttaa mennä töihin. Meni niin vituiks ammatinvalinta, että ei voi pahemmin mennä. Musta piti tulla puuseppä, kuten faijakin oli, mutta vitut. Porukat sano, että pitää olla oikee ammatti. Sit menin amitsuun elektroniikkapuolelle.

Oon sitte sivuhommina tehny soittokeikkaa kymmenisen vuotta ja kaikkee mahdollista oman muuttoauton ajosta, kylmälaite asennuksiin, mainosteippauksiin, postilajittelukonehuoltoihin, aivokuvauslaitteitakin on tullut tehtyä, viimeisin projekti oli kalliolaisen räkälän sisustus. Yks huoneistoremontti odottas heti tän jälkeen.

Teen ihan mitä vaan, mistä saa riittävän hyvin fyrkkaa. ;)
Veneiden näprääminen on kivaa. Samoin saaressa siggen polttelu takakannella olutpullo kädessä. Veneilystä en niinkään perusta.

http://www.mikavanhala.fi

Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/

hurukeikku
Viestit: 17
Liittynyt: 07.06.2005 13:37

Viesti Kirjoittaja hurukeikku » 03.02.2006 10:51

No, teillähän on kaikilla melkein ammattina veneen rakennus.
Minä olen vain sairaanhoitaja, eikä siihen ammattiin puutyöt kuulu.
Työhön kuuluvat puutyöt tulevat ostopalveluna hautaustoimistolta.
Tokihan ihmisläheisyys kuuluu työhön ja ihmistä voi verrata veneeseen kuten teki entiaikanen pastori siunatessaan Oulujärvisen kalastajan vaimoa haudan lepoon. Liturgia kulki näin:
-Seurakunnastamme on poistunut Serafiina Uhrikainen. Serafiina voimme verrata Oulujärven vanhaan kirkkovenheeseen. Kuten oli kirkkovenheellä kokkapuu, oli Serafiinalla nokkaluu. Ja myös oli kirkkovenheellä kaaripuut ja Serafiinalla kylkiluut. Kuten kirkkoveneellä oli tapin reikä oli Serafiinalla ....................... Amen.
vain sutta tekemällä oppii.

manteli
Viestit: 596
Liittynyt: 10.03.2004 9:51
Paikkakunta: Täl pual jokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manteli » 03.02.2006 10:54

Googlettamallahan se selviää, ettei olis liian helppoa.

t.Jaakko

PS. sukunimi löytyy käyttäjätiedoista

Avatar
Masa
Viestit: 459
Liittynyt: 22.01.2004 3:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masa » 03.02.2006 11:11

Koulutus on tietotekniikan mekaanikko,
ammatti on SMD-operaattori, aikaisemmin toimin testaajana.
Työsuhdetta on nyt tullut 9v. samassa Suomalaisessa elektroniikkajätissä.
Mielenkiinto ois aivan muissa hommissa, mutta katellaan nyt tämäkin savotta loppuun ensin.
"Elämä on laho puuvene, mutta se on minun ikioma laho puuvene..."

Avatar
kardinaali
Viestit: 261
Liittynyt: 20.10.2003 13:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kardinaali » 03.02.2006 11:30

Mä oon tietokoneasentaja, mutta ajautunut atk-tukihenkilöksi. Ei paljon naurata. Puuta ei töissä näy, mutta rautalankaa saa kyllä vääntää.

allansan
Viestit: 88
Liittynyt: 10.10.2003 11:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja allansan » 03.02.2006 11:33

Joskus nuorena miehenä ajattelin vakaasti opiskella laivan konemestariksi, sittemmin elämäminen ja elämäntuska (ja -p-a )ajoivat miehen psykologiksi ja psykoterapeutiksi, jota on nyt sitten tullut tehtyä 20 vuotta. Mielenkiintoista hommaa kaikkineen. Ei silti ihme, jos sitä haluaa jotain konkreettista tehdään käsillään. Ainakin geenit veis sinne suuntaan. Tiedä sitten mistä tommosia psykologi-geenejä oikein on tullut...
Omista lapsista tulee tietenkin "erittäin tasapainoisia ja normaaleja", kun vaimokin on samalla alalla. Lohdutuksena se, ettei vielä ole toteutunut ennuste suutarin lasten jalkojen puuttumisesta. Ei kun kenkien.

Olen ajatellut kehittää itseäni ihmisenä niin, että voisin keskustella syvällisesti puuveneen kanssa, jotta saisin Hänet ymmärtämään, miten oman edun mukaista olisi olla lahoamatta ja pitää itse itsestään huolta. Jos Hän tarvitsisi jotain apua tai jokin olisi vialla, niin Hän voisi ihan noin niinkuin luottamuksella kertoa siitä minulle.


Allan

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 03.02.2006 12:26

Juu tietoliikenneteknikko ja nykyään masennutaan järjestelmäasiantuntijana.. Puuta ei toisaan näy mutta rautalankaa käytetään sitäkin enempi... niin ja joskus tuli sähköasentajan paperit hommattua ja niitäkin hommia on tullut tehtyä samoin levysepän duunia..
E mare libertas

Avatar
mark
Viestit: 54
Liittynyt: 26.04.2005 11:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mark » 03.02.2006 13:10

Tuntuu, että kaikki tähän ammattikyselyyn vastanneet ovat aikoinaan valinneet väärän ammattiuran. Sama se on meikäläiselläkin, aikoinaan opiskelin ammiksessa radio-ja TV asentajan ammatin, pidettiin sitä silloin tulevaisuuden alana. Elektroniikan alan hommia on siitä lähtien tullut tehtyä kymmeniä vuosia. Tällä hetkellä testaan radiolinkkejä ammatikseni. Nykyään, kun on noita vuosia kertynyt, niin ei ole niin väliä mitä tekee, pääasia, että olisi palkkatyötä nämä loppuvuodet eläkeikään.

Vastaa Viestiin