Muita harrastuksia?

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
jvaatain
Viestit: 203
Liittynyt: 25.06.2003 18:03
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja jvaatain » 29.04.2005 9:08

Onhan sitä tullut kaikkea harrastettua. Kalastuksen aloitin heti, kun omin jaloin pääsin liikkumaan. Ensimmäinen kala oli pilkillä saatu hauki, ja sen jälkeen on tullut kaikennäköisiä vonkaleita narrattua. Toistaiseksi paras tapa nuotanvedon ja uistelun lisäksi on harrastaa tuota jaloa lajia näin:

http://www.freewebs.com/rautuja_norjasta

Pitäis saada nuo sivut joskus valmiiksi...

Kalastuksen ohella on tullut opeteltua kaikennäköisten vanhojen kalastusvälineiden valmistusta, kuten rysän kudontaa jne.

Metsästänyt olen 12 vuotiaasta asti. Kitaraa tuli soiteltua alle parikymppisenä jonkin verran. Samalla tuli harrastettua myös salibandya.

Tällä hetkellä vapaa-aika kuluu puuveneiden lisäksi taloprojektin ja väitöskirjan merkeissä. Lukeminen ja kirjoittaminen eivät ole ihan ykkösharrastuksia, mutta väikkäriin liittyen, julkaistuja tekstejä taitaa olla jo neljä kappaletta. Lukemispuolella on tällä hetkellä luvun alla Don Danenbergin "How To Restore Your Wooden Runabout". Seuraavana vuorossa on varmaan kirjan kakkososa, kunhan se putkahtaa postiluukusta. Noin yleisesti ottaen olen kiinnostunut suomalaista kansanhistoriaa käsittelevistä kirjoista.
Janne

http://www.freewebs.com/kuunari/

"motto vaan veneen perään"

Avatar
JLN
Viestit: 266
Liittynyt: 10.08.2004 17:02
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JLN » 29.04.2005 12:07

Kalastus, oikeastaan perhokalastus on minulle jo lähinnä elämäntapa. Meinaa vaan tämä veneen kanssa räpeltäminen viedä kalastukselta aikaa...

Lähinnä tulee kalastettua lohta kymijoesta, taimenta keski-suomen koskilta sekä vuosittain tulee tehtyä 2vko:n reissu Gaula-joelle norjaan lohia yrittämään. Tenolla ja Torniolla olen pari kertaa käynyt, mutta keski-Norja on mielestäni viehättävämpi.
Toissa talvena kävin Uudessa-Seelannissa, mikä on tavallaa perhokalastuksen paratiisi ja sinne jo kovasti uutta reissua suunnitellaan.

PS: Hauen perhokalatus merellä on todella hauskaa puuhaa.
-- puolipuuveneilijä --
http://www.flickr.com/photos/jarnol/

Matti Laurila
Viestit: 340
Liittynyt: 16.04.2003 12:12
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti Laurila » 02.05.2005 15:03

Tässäpä meikäläisen harrastuksia: Puuhommien lisäksi kotosalta löytyy metallihommiin MAG -hitsi, sorvi, jyrsintä yms. pientä, olen todennut, että pienemmällä vaivalla selviää, kun tekee hommat itse, ei tarvitse aina kysellä apuja ja niille aikatauluja. Lisäksi valokuvaan kohtuullisen paljon, kahdesti olen osallistunut Kamera -lehden kisaan ja molemmilla kerroilla päässyt palkinnoille, joten kolmatta kertaa en uskalla osallistukaan, jottei hyvä putki katkea. Lisäksi liikun mahdollisuuksien mukaan luonnossa, helmikuussa toteutin yhden unelmani, eli olin safarilla Tansaniassa ja se oli kyllä tosi hieno reissu.
Kalastelenkin jonkin verran sekä moottoripyöräilen pikkucustomilla. Avoautokin taas himottaisi ja olen katsellut vanhoja avo-Corvetteja sillä silmällä, mutta toivottavasti järkiintymisvaihe tulee ennen ostosta! Kesämökkikin on ja täytyy sanoa, että näissä on jo vähän liikaa yhdelle ihmiselle, mutta kun mistään ei raskisi luopua!
Eli kaikenlaista tulee höyryttyä täälläkin.

Terveisin

Matti

PS. veneistä vielä sen verran, että puupaatteja on pihassa 2 kpl, 2 lasikuituista soutuvenettä ja 2 alumiinistä moottorivenettä, jälkimmäiset itsetehtyjä. 2 paattia enemmänkin on ollut, mutta vanha isäukkoni poltti ne, kun rantaan ei kuulemma muuta kuin veneitä mahtunutkaan, ja oli siinä tavallaan oikeassakin...

Stefu
Viestit: 77
Liittynyt: 20.10.2004 20:47

Viesti Kirjoittaja Stefu » 02.05.2005 19:39

Juh, tallissa seisoo tuollainen amerikkalaivalmisteinen moottoripyörä, pitkälti kyllä käsin tehty nykyään. Samanlainen ääni siinä on kuin 40 v vanhassa MD2 koneessa. Ihan sama kummalla ajaa niin voi fiilistellä jo ihan saundien perusteella

hkhk
Viestit: 678
Liittynyt: 06.03.2005 19:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja hkhk » 03.05.2005 19:40

Jos joku kaipaa hyvää ja halpaa harrastettavaa, niin yksi on nuoralla kävely. Siinä on ainakin harjoittelijan on sen verran keskityttävä, että muut hömpsötykset unohtuvat. Siinjähän on kaksi tekniikkaa löysän ja kireän narun.
Sitten tuo tulen nieleminen ja liekin puhallus. Ne ovat kivoja esitellä vanhoille kavereille tapaamisissa ja lasten sysjntymäpäivillä. No mikä on litku. Sen jokainen saa kehittää itse. Bensa ainakin on liian nopeaa. En ole tosin kokeillut.
Himolajini on myös yhdellä puujalalla kävely ja ykspyöräisellä ajo. Sain ykspyöräisen lahjaksi monta vuotta sitten, kun joku juippi ei oppinut sillä ajamaan.
Ehkäpä yksi näyttävimmistä on letun heitto, edestä ylös takaa kiinni ja takaa ylös, edestä kiinne jne.
Onhan pojilla harrastuksia, vaikka naisten kanssa pelaaminen lie tärkeintä. Mutta, jos naisasiat eivät kulje, voi sitten aikansa kulueksi nieleskellä tulta.
Kyyrö

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 03.05.2005 20:54

;)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin