Irokokansi

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Zatiainen
Viestit: 82
Liittynyt: 13.04.2007 17:43

Irokokansi

Viesti Kirjoittaja Zatiainen » 10.06.2019 14:14

Hellou

Hyvä raati, kertokaa vinkkejä ensimmäistä rimakantta rakentavalle harrastelijalle. Teräsveneeseen, takakannelle, olisi tarkoitus syksyn aikana liimailla irokorimaa. Teakilla en raski huomaa tehdä. Alue on noin 12 neliötä.

Riman paksuus? Ajatuksena siis liimata rimat teräskannen päälle joten kantavuutta ei tarvitse miettiä. Hieman vaan hiomavaraa.

Oikea liima?

Alkuun näillä ajatuksilla.
Barlit 30
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47

-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .

Zatiainen
Viestit: 82
Liittynyt: 13.04.2007 17:43

Re: Irokokansi

Viesti Kirjoittaja Zatiainen » 29.08.2019 16:58

53875383-340C-40D2-94FE-61B6444A93B1.jpeg
Siitä se harjoittelu alkaa. Aloitetaan nyt sisälattioilla. 4mm riman paksuus. Harmi kun en ollut sahamiehen vieressä niputtamassa rimoja järjestykseen. Nyt saa levittää koko kasan lattialle ja etsiä kaverit......

Tr
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Barlit 30
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47

-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .

Zatiainen
Viestit: 82
Liittynyt: 13.04.2007 17:43

Re: Irokokansi

Viesti Kirjoittaja Zatiainen » 08.10.2019 8:02

Ja rojekti jatkuu....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Barlit 30
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47

-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .

seppo
Viestit: 225
Liittynyt: 14.06.2012 22:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Irokokansi

Viesti Kirjoittaja seppo » 27.10.2019 20:51

Hienolta näyttää!

Zatiainen
Viestit: 82
Liittynyt: 13.04.2007 17:43

Re: Irokokansi

Viesti Kirjoittaja Zatiainen » 28.10.2019 7:39

Kiitos

Siattu, hiottu ja öljytty. Nyt listat perään ja done.

Tr
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Barlit 30
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47

-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .

Zatiainen
Viestit: 82
Liittynyt: 13.04.2007 17:43

Re: Irokokansi

Viesti Kirjoittaja Zatiainen » 12.07.2020 21:24

Haj

Onko se tuhoon tuomittu idea jos nyt syksyn aikana tekisin tarkat sapluunat vanerista ja autotallissa, lämpimässä tekisin vanerin päälle irokorimat. Kevään aikana sitten kelien lämmettyä liimaan painojen kanssa vaneriset irokorimat teräksiseen pintaan kiinni......

Että miltäs kuulostaisi?

Tr
Barlit 30
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47

-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Irokokansi

Viesti Kirjoittaja Northling » 13.07.2020 10:54

Moro Z

Ulkotilassa vaneri pitää sitten vain hyvin kyllästää etenkin reunoistaan ette ime vettä ja ala lahoamaan. Ja tietenkin teräksen åpinta tulisi olla hyvin suojattu ja vaneri kauttaaltaan liimattu sitten ettei sinne väliin pääse kosteus muhimaan.
Teak kansia tehdään myäs sabluunallla valmiiksi iman sitä vaneria, eli liimataan pelkät rimat toisiinsa sabluunan (vaneri, kovalevy tms.) päällä ja jätetään se sabluna sitten pois.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Zatiainen
Viestit: 82
Liittynyt: 13.04.2007 17:43

Re: Irokokansi

Viesti Kirjoittaja Zatiainen » 14.07.2020 22:06

No sehän se - prkl vaneri varmaan murenee alta. Mutta siis miten se tehtäisiin ilman vaneria. Että kestäisikö siis saumattuna liikutella?

Tr
Barlit 30
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47

-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .

Vastaa Viestiin