Irokokansi
Irokokansi
Hellou
Hyvä raati, kertokaa vinkkejä ensimmäistä rimakantta rakentavalle harrastelijalle. Teräsveneeseen, takakannelle, olisi tarkoitus syksyn aikana liimailla irokorimaa. Teakilla en raski huomaa tehdä. Alue on noin 12 neliötä.
Riman paksuus? Ajatuksena siis liimata rimat teräskannen päälle joten kantavuutta ei tarvitse miettiä. Hieman vaan hiomavaraa.
Oikea liima?
Alkuun näillä ajatuksilla.
Hyvä raati, kertokaa vinkkejä ensimmäistä rimakantta rakentavalle harrastelijalle. Teräsveneeseen, takakannelle, olisi tarkoitus syksyn aikana liimailla irokorimaa. Teakilla en raski huomaa tehdä. Alue on noin 12 neliötä.
Riman paksuus? Ajatuksena siis liimata rimat teräskannen päälle joten kantavuutta ei tarvitse miettiä. Hieman vaan hiomavaraa.
Oikea liima?
Alkuun näillä ajatuksilla.
Barlit 30
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47
-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47
-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .
Re: Irokokansi
Tr
Barlit 30
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47
-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47
-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .
Re: Irokokansi
Ja rojekti jatkuu....
- Liitteet
-
- Puristuksissa.
- 7BDB805A-7F35-43B4-AE54-B0AA053BA24B.jpeg (113.77 KiB) Katsottu 12548 kertaa
-
- Koko viikonloppu näitten kimpussa meni.
- F910F307-4567-4986-BC26-FDEB75EEC24E.jpeg (49.77 KiB) Katsottu 12548 kertaa
Barlit 30
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47
-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47
-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .
Re: Irokokansi
Hienolta näyttää!
Re: Irokokansi
Kiitos
Siattu, hiottu ja öljytty. Nyt listat perään ja done.
Tr
Siattu, hiottu ja öljytty. Nyt listat perään ja done.
Tr
Barlit 30
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47
-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47
-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .
Re: Irokokansi
Haj
Onko se tuhoon tuomittu idea jos nyt syksyn aikana tekisin tarkat sapluunat vanerista ja autotallissa, lämpimässä tekisin vanerin päälle irokorimat. Kevään aikana sitten kelien lämmettyä liimaan painojen kanssa vaneriset irokorimat teräksiseen pintaan kiinni......
Että miltäs kuulostaisi?
Tr
Onko se tuhoon tuomittu idea jos nyt syksyn aikana tekisin tarkat sapluunat vanerista ja autotallissa, lämpimässä tekisin vanerin päälle irokorimat. Kevään aikana sitten kelien lämmettyä liimaan painojen kanssa vaneriset irokorimat teräksiseen pintaan kiinni......
Että miltäs kuulostaisi?
Tr
Barlit 30
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47
-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47
-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .
Re: Irokokansi
Moro Z
Ulkotilassa vaneri pitää sitten vain hyvin kyllästää etenkin reunoistaan ette ime vettä ja ala lahoamaan. Ja tietenkin teräksen åpinta tulisi olla hyvin suojattu ja vaneri kauttaaltaan liimattu sitten ettei sinne väliin pääse kosteus muhimaan.
Teak kansia tehdään myäs sabluunallla valmiiksi iman sitä vaneria, eli liimataan pelkät rimat toisiinsa sabluunan (vaneri, kovalevy tms.) päällä ja jätetään se sabluna sitten pois.
Nortti
Ulkotilassa vaneri pitää sitten vain hyvin kyllästää etenkin reunoistaan ette ime vettä ja ala lahoamaan. Ja tietenkin teräksen åpinta tulisi olla hyvin suojattu ja vaneri kauttaaltaan liimattu sitten ettei sinne väliin pääse kosteus muhimaan.
Teak kansia tehdään myäs sabluunallla valmiiksi iman sitä vaneria, eli liimataan pelkät rimat toisiinsa sabluunan (vaneri, kovalevy tms.) päällä ja jätetään se sabluna sitten pois.
Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
Re: Irokokansi
No sehän se - prkl vaneri varmaan murenee alta. Mutta siis miten se tehtäisiin ilman vaneria. Että kestäisikö siis saumattuna liikutella?
Tr
Tr
Barlit 30
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47
-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .
Norppa 9TK
Northsteel 34
Teräsvene 47
-eihän se nyt puuvene olekaan . . . .