Rojektia pukkaa

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Rojektia pukkaa

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 12.04.2019 22:36

Olen kirjoittanut tänne paristakin projektista vähän laajemmin. Nyt olisi alkamassa kunnostustyö, josta en etukäteisodotusten osalta odota niin pitkällistä työtä, kuin mitä Donna oli ja on edelleen. Donna Innosta sen verran, että siitä tuli kyllä hiton kaunis vene, joka on kaikissa laitureissa keskipisteenä, siitä saa kertoa kertomasta päästyäänkin. Siinä on vain yksi vika, se on enemmän päivävene kuin viikkojen matkailuun soveltuva. Kaksi toistensa kanssa sovussa olevaa ihmistä sillä viihtyy hyvinkin viikonlopun jopa pidempäänkin. Mutta se ei sovellu tällaiselle vanhemmalle parille niin hyvin kuin voisi olettaa. Alamme molemmat olla köntyksiä ja kaipaamme seisomakorkeutta myös salonkiin, muuhunkin kohtaan kuin kattoluukkujen liukumaan. Donna Into menee nyt myyntiin tai itse asiassa se on ollut jo pari kuukautta hiljaisessa myynnissä, kiirettä myynnillä ei ole, mutta kahden ison veneen loukkuun en halua jäädä.
Siis rojekti. Se on vielä Varsinais-Suomessa. Siitä on minulla kuvia n. 150 kpl ja kunhan taas selvitän, miten niitä kuvia tänne laitettiin niin laitan ainakin avannekuvan, josta lähden liikkeelle. Kirjoitan kaiken tähän "rojektia pukkaa" kohtaan laituriparlammenttiin ja se on myös avoin kaikille teille muillekin, jos jotain on mielen päällä. Facebookiin en tuo tätä, koska en halua tästä niin julkista kuin fb on. Mainittakoon, että rojekti on 10 m pitkä ja 2,69 leveä, sen ajohytissä ja erillisessä salongissa on seisomakorkeus. Vene on siis edelleen salonkivene, mutta D. Intoa vähän yli 20 vuotta nuorempi. Veneessä on neljä tilaa, siis perästä katsottuna salonki, sitten avotila, sen edessä ajohytti ja keulassa makuuhytti. Viimemainittu on keulakannen alla. Takana ennen salonkia on lyhyt takakansi, reippaan metrin mittainen. Vene on tehty mahongista ja se on tasaperäinen puoliliukuva vene. Se ei ensinäkemällä ollut kovin kaunis vene, mutta silmä näyttää tottuvan ja itsekin alkaa jo hyväksyä sen ruman kauneuden. Vene on ollut viimeksi vesillä v. 2000. Tarkoitus olisi nyt pyrkiä saamaan vene vesille v. 2020. Tulen käyttämään ammattiapua sen verran paljon, ettei projekti venähtäisi niin kuin D. Innon osalta kävi. Toivon myös että tämä viestiketju ei tulisi niin raskaaksi lukea, kuin tuo aikaisempi. Kerron lisää lähiaikoina. :) ->
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua