Veneen korjausfoorumi

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
merisusi
Viestit: 77
Liittynyt: 02.08.2009 11:51

Veneen korjausfoorumi

Viesti Kirjoittaja merisusi » 08.12.2014 23:38

Olen tässä viimeaikoina seurannut kahta foorumia moottorivene infoa ja tätä foorumia. Itse kun nykyään omistan yli 40vuotta vanhan lasikuituisen matkaveneen, niin jotenkin se tuntuu vaan että täällä vanhat veneet korjataan ja infonpuolella uusia kiillotellaan :) Onkohan semmoista foorumia johon sopis tämmöinen vanhan kuitupaatin korjaaja?

Avatar
CC
Viestit: 819
Liittynyt: 17.05.2008 1:50
Paikkakunta: JKLn MLK

Re: Veneen korjausfoorumi

Viesti Kirjoittaja CC » 09.12.2014 2:44

Luulen, että sovit tänne paremmin.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.

Eeppo
Viestit: 163
Liittynyt: 30.04.2012 9:18
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Veneen korjausfoorumi

Viesti Kirjoittaja Eeppo » 09.12.2014 22:43

Juu eiköhän tämä puuveneily ole enemmänkin mielentila kuin syntymäkasti. Aika toistuvasti täällä käsitellään myös kuituvahvisteisten muovirakenteiden jakeita, jopa hyvinkin asiantuntevasti ja rakentavasti eräiden palstalaisten toimesta, eikä se mielestäni sodi lainkaan palstan hyvää henkeä vastaan - päinvastoin täydentää!

Ja varmasti siinä sinun kuttaperkkapaatissasikin jossain täytyy pala puuta olla, joten tervetuloa vaan! :-)

Eeppo

Avatar
Qubik
Viestit: 1058
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Veneen korjausfoorumi

Viesti Kirjoittaja Qubik » 10.12.2014 20:47

Niin ja monella meistä on kaksi paattia, yksi puusta ja toinen lasikuitusta ja puupaatti sopii täydellisesti muovipaatin sisään 8}
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Avatar
meriläinen
Viestit: 212
Liittynyt: 09.05.2010 21:46
Paikkakunta: Kotka

Re: Veneen korjausfoorumi

Viesti Kirjoittaja meriläinen » 10.12.2014 21:57

Niin tai sitten on täys kahjo niinkun minä. Kaksi puuvenettä joista pienempi mahtuu kokonaan isomman sisään ja lisäksi vielä lasikuituvene joka menee vielä sen pinemmänkin puveneen sisään. :)) :-)
Ennen oli miehet rautaa, laivat oli puuta hiiohoi. Puuta ovat miehet nyt ja laivat ovat rautaa hiiohoi, hiiohoi....

merisusi
Viestit: 77
Liittynyt: 02.08.2009 11:51

Re: Veneen korjausfoorumi

Viesti Kirjoittaja merisusi » 10.12.2014 23:36

Kolmekkin puuvenettä on ollut ja ainavaan isompaan vaihtanut, sitten aattelin että nyt helpompi hoitosempi välillä, niin mitävielä tuli entistä isompi ja enempi töinen projekti ja puutahan tässäkin on sisällä :-!

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Veneen korjausfoorumi

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 14.12.2014 15:31

Vanhana puuveneen kuiduttajana, sanoisin, että et ole kummajainen joukossamme. Lasikutiveneissä, varsinkin iäkkäimmissä ja arvokkaimmissa on puuta sen verran paljon, että mahdut kyllä joukkoon tummaan. Minulla itselläni on tuo Donna, sitten kuidutettu pieni avofiskari ja pikkuriikkinen puinen jolla, joista viimemainitulle ei ole löytynyt vielä sopivaa käyttöä.
Olen itsekin vielä harkinnut joskus, jos kuntoa riittää, etsiä vanha lasikuituinen tuulilasivene.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Vastaa Viestiin