retro terhi

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
JussiK
Viestit: 314
Liittynyt: 20.01.2006 14:24
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

retro terhi

Viesti Kirjoittaja JussiK » 09.02.2014 2:20

Ei mennyt kuin puoli tuntia että sain kuvan koon pienennettyä vaadittuun ,on se niin kätevää ,näillä tietokoneilla.
tuommoinen retro Terhi tarttui haaviin 5hp . en vielä sitkeistä etsinnöistä huolimatta ole löytänyt vaihde vipua ?? prkl . missä se on ?
nyt näyttää että "vedä narusta ja nauti kesästä" eli käyntiin ja sitten mennään :-)

https://picasaweb.google.com/1100417782 ... rHs0-fDsgE" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jussi K

Avatar
CC
Viestit: 819
Liittynyt: 17.05.2008 1:50
Paikkakunta: JKLn MLK

Re: retro terhi

Viesti Kirjoittaja CC » 09.02.2014 2:45

Eikös tuon vaihde ole siin, kun käännät kahvan sojottamaan taakse? Sillon mennään taakse.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.

JussiK
Viestit: 314
Liittynyt: 20.01.2006 14:24
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: retro terhi

Viesti Kirjoittaja JussiK » 09.02.2014 2:58

Hmm laskelmieni mukaan kahvan taakse kääntäminen ei riitä vaan ensin pitää kääntää koko motti 180 astetta ja silloin jo kahvakin on taas "eteenpäin" kun sen kääntää moottorin kääntämisen jälkeen :-)
Jussi K

Pettersson
Viestit: 32
Liittynyt: 08.10.2013 16:03

Re: retro terhi

Viesti Kirjoittaja Pettersson » 16.02.2014 21:17

Onko toi se ilmajäähdytteinen malli?
Mulla joskus ollut sellainen, ja muistaakseni pakittaminen tapahtui juuri ns. manuaalisesti ;-)
Tienoo kyllä kuuli koska lähdin ajelemaan, sen verran kova mökä lähti koneesta.

JussiK
Viestit: 314
Liittynyt: 20.01.2006 14:24
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: retro terhi

Viesti Kirjoittaja JussiK » 17.02.2014 1:52

Joo ,on ilmajäähdytteinen olen aika noviisi näiden perämoottoreiden kanssa ,mutta ei tuo minusta mitään kamalaa meteli pidä ,kunhan pakoaukko on kunnolla veden alla.
ja vaikka näillä on järkyttävän huono maine ,niin ainakin tämä yksilö lähtee nimen omaan lämpimänä käyntiin ekasta työtahdista.?

mukana tuli alkuperäinen bensatankki ja siinä syöttöputkessa oli sellainen tupakan natsan kokoinen suodatin verkko tinattuna putken jatkeeksi, ja se oli aivan tukossa, voisi kuvitella että yksi syy käynnistymisongelmiin olisi ollut bensan saanti ongelmat ?

Ihan hemetin outoa on ko ,värkissä että kun sen vetää käyntiin niin sitten mennään ,ei mitään vapaa vaihdetta löydy ,voisi kuvitella että ko, asian johdosta on käynyt paljon vahinkoja aikanaan ,vai onko uusissakin pikku prutkuissa samanlaista tekniikkaa ??

https://picasaweb.google.com/1100417782 ... rHs0-fDsgE" onclick="window.open(this.href);return false;
Jussi K

Vastaa Viestiin