Mahogany kirjoitti:Minkäslainen sidonta traileriin on mahtanut olla? Perinteinen vinssiliina nokkakoukussa?
Keulassa oli leveä kuormaliina viistosti klyysien kautta trailerin lenkkeihin. Avotilan kohdalla oli
semmonen rekkamallinen jämerä kuormaliina. Keulassa olleen kuormaliinan vissiin
klyysi leikkasi poikki ja taaempi repi mennessään puuosia. Eihän tommosessa vauhdissa
kestä mikään liina tai kiinnitysrakennelma ja oikeastaan sekä veneen että muiden tielläliikkujien kannalta hyvä,
että se traileri tyssäsi kaiteeseen eikä koko paketti jatkanut pyörien päällä menoa tiellä.
Vene kuitenkin pysähtyi suht nopeasti ja jos se olisi osunut johonkin autoon, niin
päreiksihän se olisi mennyt vähän samaan tyyliin kuin ennen vanhaan puiset
junavaunut. Onni onnettomuudessa, että selvittiin henkisillä vauroilla. Kuski tuntui olevan
vielä enemmän harmissaan kuin minä... alan olla jo niin tottunut huonoon onneen, että
tää sopi hyvin jatkumoon. Parin viikon aikana on koetellut oikein urakalla, kun ensin tyrär mälläsi
auton puskurin ja etuvilkun liikennemerkkiin p@skaksi, sitten pari päivää sen jälkeen pihalta
varastettiin kaksi melko uutta polkupyörää ja kaikkea muuta pienempää.
Niinno... tuo tietä pitkin veneily ratkaisi ehkä yhden korjaukseen liittyneen ongelman. Oon katellut kun
veneen kölipuu on vähän "harsuuntunut" edellisen omistajan lykkiessä ilmeisesti rullattomalla
trailerilla veteen/ylös. Ajatuksena oli tässä talven mittaan jollain pelillä poistaa kölipuusta tuo
rispaantunut noin puolen sentin paksuinen puukerros ja laittaa kunnollinen rosterinen
kölirauta. Ehdin jo pohtia työmenetelmää, miten tuon puutyön olisin tehnyt, mutta nyt se sitten
hioutui melko lailla suunnitellun verran ja melko tasaisestikin asfalttia vasten
Keulaan tuli kyllä nyrkin mentävä reikä kahteen lautaan ja steevistä lohkesi pala pois. Sitä ihmettelen, että
miten vinssin liinakin oli mennyt poikki eikä ollut repäissyt keularengasta ja mukana isompaa palasta
steevistä. Vinssin paaka olikin sitten tuhannella mutkalla, mutta se oli pysynyt kiinni aisassa.