Joulu
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Re: Joulu
Satavarmasti ne ei ole ainakaan Motorcrafteja....
Todistetusti täysin yhteensopimaton yhtälö Wikströmmin kanssa. Joskus -60 ja -70 lukujen taitteessa toinen AC:n bossilaisista hajosi syksyn viimeisillä siikkaverkkoreissuilla ja kun isäukko oli tarkka siitä että kaikki on varsinkin veneilyturvallisuuden osalta tiptop niin tuli tarvetta uudella varatulpalle.
Vaan bossilaisia ei noin vain ollutkaan jostain syystä saatavillla Oulunseudulla ja koska ei ollut internettiä eikä tosin puuvenenettiäkään niin hyvät neuvot tolivat kalliit...
Kotinmökin kesämökkinaapuri oli Oulun Käyttöauton huoltopäällikkö ja hän sai yhteyksiensä kautta hommattua reilut puolikymmentä Motorcraftin vastaavia tulppia.
Kevät koitti ja vene vesille ja uudet, taatusti maailman tappiin riittävät, Motorcraftit tulille... Vekkuleita kun tulppa kesti laittaa koneen käyntiin mutta ei koneen sammutusta niin pitkäksi aikaa että se jäähtyi. Muistaakseni mentiin kesä tai kaksi siten että bossilainen oli paikoilleen ja jos piikki tuli niin tilalle laitettiin Motorcraft joka sitten hajosi jäähtyessään ja sillä heitettiin ns. vesilintua.
Veikkaisin että tulpissa oli aika rajusti lämpöarvot pielessä...
Todistetusti täysin yhteensopimaton yhtälö Wikströmmin kanssa. Joskus -60 ja -70 lukujen taitteessa toinen AC:n bossilaisista hajosi syksyn viimeisillä siikkaverkkoreissuilla ja kun isäukko oli tarkka siitä että kaikki on varsinkin veneilyturvallisuuden osalta tiptop niin tuli tarvetta uudella varatulpalle.
Vaan bossilaisia ei noin vain ollutkaan jostain syystä saatavillla Oulunseudulla ja koska ei ollut internettiä eikä tosin puuvenenettiäkään niin hyvät neuvot tolivat kalliit...
Kotinmökin kesämökkinaapuri oli Oulun Käyttöauton huoltopäällikkö ja hän sai yhteyksiensä kautta hommattua reilut puolikymmentä Motorcraftin vastaavia tulppia.
Kevät koitti ja vene vesille ja uudet, taatusti maailman tappiin riittävät, Motorcraftit tulille... Vekkuleita kun tulppa kesti laittaa koneen käyntiin mutta ei koneen sammutusta niin pitkäksi aikaa että se jäähtyi. Muistaakseni mentiin kesä tai kaksi siten että bossilainen oli paikoilleen ja jos piikki tuli niin tilalle laitettiin Motorcraft joka sitten hajosi jäähtyessään ja sillä heitettiin ns. vesilintua.
Veikkaisin että tulpissa oli aika rajusti lämpöarvot pielessä...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26.12.2006 10:53
- Paikkakunta: Pori
Re: Joulu
Mulla oli -67 vuonna Viku m.-32, siinä oli kartiokierre kansissa, eikä siihen saanut lämpöarvoltaan sopivia tulppia, ainoastaan Champion A-25 oli kartiokierteinen, niitä piti olla silppukopallinen mukana, joita sitten vaihdeltiin Vikun alkaessa yskimään. Sitten niitä hiekkapuhallettiin huoltiksen tulppien hiekkapuhallusleitteella enempi kerrallaan.