Veneilijän kaksi onnenhetkeä

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Veneilijän kaksi onnenhetkeä

Viesti Kirjoittaja Jude » 29.08.2011 18:26

Ensimmäinen onnenhetki on kun saa, hankkii tai tekee veneen. Toisen kerran riemulla ei ole rajaa kun saa veneensä myytyä ja ostaja noutaa sen.

Vaneriveneen kanssa ole kokenut nyt molemmat riemut. Eestin mies tuli, maksoi käteisellä ja vei pihalta pois koko venepaketin. Enää olen vain puolen veneen loukussa. Meillä on velimiehen kanssa yhteisomistuksessa teräsvene. Tosin sitä on jo kyselty. Nähtäväksi jää miten sen kanssa käy.

Näin meillä täällä päin.

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25.02.2005 11:44

Re: Veneilijän kaksi onnenhetkeä

Viesti Kirjoittaja Mile » 30.08.2011 8:50

Onneksi olkoon! Saitko kuluille mitään katetta myydessä? Harrastuksenhan erottaa ammattilaisuudesta siitä että jälemmässä pitäisi saada katetta myös käytetylle ajallekin - joten varsinaista vaivanpalkkaa tuskin sait.

Ja eihän se meille kuulu, mutta kiinnostaa kovasti , sillä saattaa vielä tulla eteen sekin päivä kun veneen joutuu myymään.
Mile

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Re: Veneilijän kaksi onnenhetkeä

Viesti Kirjoittaja Jude » 30.08.2011 17:35

Mile kirjoitti:Onneksi olkoon! Saitko kuluille mitään katetta myydessä? Harrastuksenhan erottaa ammattilaisuudesta siitä että jälemmässä pitäisi saada katetta myös käytetylle ajallekin - joten varsinaista vaivanpalkkaa tuskin sait.
Kiitos, kovasti tappiolla myin. Harratelija minä olen. Minulla on pieni kaupunkitontti. Vene ehti seisoa muutaman vuoden joutilaana. Erityisesti talvisaikaan se haittasi lumien luontia. Se vähä, mitä olen veneillyt, olen veneillyt teräsveneellä. Minulla jo ikä painaa hiukan. Suomalaiset ovat keskimäärin minun ikäisenä olleet jo muutaman vuoden eläkkeellä. Koitan päästä eroon liiasta tavarasta ja harrastuksista. Sillä tavalla on keveämpi olla. Meillä on aivan lähipiirissä sattunut kuolemantapaus. Siinä on tullut ajateltua omien voimien rajallisuutta ja mahdollisesti leppoisia eläkevuosi muutaman vuoden päästä.

Vastaa Viestiin