Filosofiaa tupakanpoltosta.

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 04.11.2011 21:18

Tukiryhmälle tiedoksi, huomenna tulee sitten 2 -viikkoa täyteen, suuremmin ei ole ollut haittaa kun työkaverit ja tutut polttavat paperitupakoita ja minä itse, siis silloin kun poltin,
etusormen paksuisia Meester Hansseja pääasiassa. En sano, ettenkö tekisi jotain vastaavaa kuin Varjaagi, mutta tuskinpa ennen veneen vesillelaskua, jos sittenkään. Elän kuitenkin päivän kerrallaan ainakin tässä pössyttelyasiassa. Aamuyskä on jäänyt pois, painoa on tullut lisää kilo ja viikko. Pitäisi saada lusikan liikettä rajoitettua ainakin puoleen tämän muun välttelyn lisäksi.
Donna 28 :) :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

raiskis
Viestit: 20
Liittynyt: 07.08.2011 22:47
Paikkakunta: Nokia

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja raiskis » 04.11.2011 22:28

Ilmoittaudutaan nyt vähän niinku rohkaisuksi muille lopettaneiden joukkoon - tämän kuun 28. päivä tulee vuosi täyteen. Ja ainakaan puoleen vuoteen ei oo käyny sauhuttelu tosissaan mielessä. Ainoa veemäinen asia tässä savuttomuudessa omalla kohdalla on kyllä se, että veneilyyn se nyt vaan niinku jotenkin kuuluu - etenkin vetouisteluun.

Avatar
tikkavintti
Viestit: 104
Liittynyt: 08.03.2007 12:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja tikkavintti » 15.11.2011 12:54

Jopas osui sivun katselu oivaan aikaan. Odottelen tässä tohtoritädin soittoa onko minulla astma vai keuhkoahtauma. Noin vartin päästä pitäisi puhelimen piristä.
Yli kolmenkymmenen vuoden tupakointi näyttäis johtavan vuosia kestävään hitaaseen tukehtumiseen kun keuhkot pikkuhiljaa kasvaa kudosta täyteen.
Tulikin jo seurattua enon menemistä tähän samaan, olihan se komeeta kun oli punkanpäädyssä rivissä happipulloja.
Röökin polttohan alotetaan kun ollaan niin ....tun kovia jätkiä. Eno ei sitten ihan lopussa niin kova ollutkaan, muuten kyllä. Niinkuin minäkin.
Kaiken maailman keuhkosyövistä kohkataan niin maan perusteellisesti mutta tästä, jopa veetumaisemmasta mahdollisuudesta, vasta ihan viime aikoina.
Pankaa hyvät ihmiset tumpaten, ja äkkiä. Minulla se meni kun söi nicorettea melkein kaksi vuotta.
Jääpi muuten siihen virtaan astumiset vähiin.
samaan virtaan ei voi astua kahdesti,vesi jossa seisoit on jo mennyt

Avatar
tikkavintti
Viestit: 104
Liittynyt: 08.03.2007 12:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja tikkavintti » 15.11.2011 13:22

Nonni, täti soitti.
Rasituskokeiden, spirometrian ja parin viikon pillin puhaltelun jälkeen peli näyttäis suht selvältä, huomenna käyn hakemassa hengiteltävää kortisoonia ja katellaan parin kuukauden ajan jelppiikö se.
Kalastuksesta meni maku,viitti enää katella ku fisut haukkoo henkeä.....
Mut, mut, laskekaa kusi pois päästä ja tumpatkaa ku vielä kerkiätte, minä en sitä tehny ihan ajoissa.
Hienon näköinen syyspäivä, aurinko paistaa, tirpuset touhuaa ruuan perässä pihalla, kelpaishan noita katella vielä jonkin aikaa.
samaan virtaan ei voi astua kahdesti,vesi jossa seisoit on jo mennyt

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja eklu » 15.11.2011 14:33

Reilu 38v tupakin polttoa malliin pari askia norttia ja armeijassa toppa aromaa, metallitöissä ja kuoemaeutojen kytkimet jarrur asbestia täynnä ja paineilmalla vaan naama mustana puhallettiin. Kotopuolessa harrastettiin sitten lasikuitutöitä ja monet myrkkyvärit on hiottu. Eivät ottaneet kipupolin asiakkaaksi ennenkuin tutkittiin keeuhkot kunnolla, pohjalla on vähän sulamatonta pölyä mutta ei hälyttävässä mää rin ja jos ilma lakkaa kulkemasta niin kuulemma pesevät ne pois. Yli vuosi tupakoimatta ja suosittelen, hajuaisti palautuu ja makuaisti eli suolaa ei tarvi enään laittaa ruokaan niin että hampaat kirajaa. Muutokset tulee hitaasti eikä mua häiritse muiden polttaminen, ei inhota eikä tee mieli. Siskon mies nuree ja happipullossa kiinni eikä koskaan poltanut mutta eipä mene enään hartsaamoon töihinkään, nyt Helsingissä ja saavat siitä vielä vajaakuntoisen mutta miehen. Tossa on hyllyllä keskenjääny aski ja sikaareita. Ei niitä voi karkuun lähteä.

Warjo
Viestit: 218
Liittynyt: 20.11.2009 21:04
Paikkakunta: Lpr

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Warjo » 15.11.2011 21:56

Warjo kirjoitti:
Ande kirjoitti: Ei jaksa töissä lähteä tupakkipaikalle.
Juu, kaikenlaista. Meillä ei töissä saa poltella muuten kuin vaihtamalla siviilivaatteet päälle ja poistumalla tontin ulkopuolelle. Se sitten tietenkin vähennetään palkasta :))
Sen takia yritänkin poltella ihan urakalla siinä tontilla, työvaatteet päällä, oman työpisteen vieressä.
Ei ole edes mielessä käynyt lopettaminen, juurikin tuon holhoamisen takia. Niin, enkä ole ainoa joka näin tekee.

Töissä saa haistella kaikenmaailman ohenteet, pölyt, tinat, lyijyt, abestit, isosyanaatit, yms. mutta tupakka on pahasta.

Lopputiliä odotellessa 8|
Joo, enpä sitten jaksanut odottaa lopputiliä. Saamatonta tuo johtoporras -> . Otin tänään itse lopputilin ja reilun kuukauden päästä aloitan uudessa työpaikassa. Tupakin pörnyyttely jatkuu.
Tsemppiä kuitekin polttamisen lopettajille.
Raudassa ei ole raha hukassa...

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 21.11.2011 19:58

Viides viikko menossa, viime päivinä olen nähnyt ja haistanut kavereiden sikaareita, aika koville on ottanut, saa nähdä, kuinka kauan jaksaa. Hel... ei kun jonkinmoista ärtymystä on ollut havaittavissa ja muutenkin vähän levoton olo. Ei ainakaan saa enempää aikaiseksi, jos sitäkään, mitä ennen.
Ehkäpä se kuvastuu myös tänne.
Donna 28 8]
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
tikkavintti
Viestit: 104
Liittynyt: 08.03.2007 12:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja tikkavintti » 24.11.2011 15:57

Nyt on mieli vähäntasaantunut tuon ahtaumadiagnoosin jälkeen ja hoitojakin aloitettu.
Donnalle,Milelle, Veli-Matille ja muille tumpanneille terveisiä että pitäkää ihmeessä pintanne, ei nää fiilikset sellasia ole että näitä mulle toivois.
Ja kaikille muille että tumpatkaa kun vielä kerkiätte. Tupakka on kallista, haisee kissankuselle ja vaikkei kaikkia tapakkaan niin kiduttaa aika veemäisesti kuitenkin.
Minulla vaimo on jo vuosia huomautellut välillä että hengittelen jotenkin raskaasti, olen vaan ihmetellyt että mitä hää meinaa. Nyt sitten viimeaikoina rupesi mäet jotenkin jyrkkenemään ja vaikka tasamaalla pärjäsi ihan kivasti niin ei kummonen mäki tervinnut olla kun vauhti hyytyi.
Pumpussa on valmista vikaa ja olen jo vuosia ajatellut että hyytyminen johtuu pumppupillereistä jotka estää sitä ottamasta turhan nopsasti kierroksia.
Rasitustestin tarkoitus olikin selvittää onko pumpussa jotain uutta.
Eipä ollut.
Tässä on semmottinen veemäinen piirre että ei oikeastaan hengästy vaan happi yksinkertaisesti loppuu lihaksista, ja vaikka kuin puuskuttaa niin lisää ei tule, koska oikeastaan ei pysty puuskuttamaan. Ja ihan normali tilassakin joutuu painamaan että saa hengitettyä ulos.
Kaikki putket ja pillit kasvaa kudosta täyteen, ja rakkuloista se mitä on norttien sikkejen ja piippujen jälkeen jäljellä häviää pikkuhiljaa veke.
Kaikki pöly ja ilmassa oleva p***a lisää tämän saamisen todennäköisyyttä
Kun ny tietää miten meikäläiset toimii niin ongelmahan on se ettei nortti poskessa oikein tule pidettyä hengityssuojaimia kun se vaatisi melko ihmeellisen mallisia värkkejä.
Sitäpaitti 60-luvun lopulla ja 70-luvun alussa "henkilökohtainén suojain" tarkoitti hieman eri asiaa kuin nykyään.
Nyt on aamun avaus se että vedetään henkoset "piipusta" joka laajentaa putkia, sit hetken perästä kaksi satsia hengitettävää kortisoonia.
Eipä näkynyt Marlboromiestä näitä puuhaamassa.
Moraali tässä on siinä että kyllä ihmisiä sopii tappaa, kunhan tekee sen rahasta ja antaa valtiolle vähän veroja. Isosta rahasta saapikin sitten tappaa paljon ihmisiä.
Ja kaikki jatkuu; nyt on käynyt ilmi että energiajuomat joita markkinoisaan nuorille erittäin agressiivisesti tuhoavat heidän maksansa. Lapsille tehdään maksansiirtoja tämän takia.
Kauppalehtihän otti heti kantaa ettei tästä nyt sentään sellaista johtopäätöstä pidä tehdä että myyntiä rajoitettaisiin.Menetelmät vaihtuu ja rahanteko jatkuu...
Aloin kirjoittamaan vielä tästä koska toissailtana kaupan edessä kaksi mopopoikaa kysy ostaisinko heille tupakkaa. Jätkät saivat asiaankuuluvan vastauksen ja palan henkilöhistoriaa.
Joten syökää vaikka kyntenne kyynärpäihin mutta pitäkää pintanne!!!!
Ja kestoa läheisillenne, sitä he tarvivat..
T: nimim. Kokemusta on.
samaan virtaan ei voi astua kahdesti,vesi jossa seisoit on jo mennyt

venho
Viestit: 75
Liittynyt: 04.06.2010 10:40

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja venho » 30.11.2011 19:35

Toivottavasti nimim."tikkavintti".n kirjoituksen lukee mahdollisimman monin kessuttelia. Uskoisin, että voisi auttaa harkitsemaan lopettamista.

Itselläni on kohta kolme savutonta kuukautta takana. Pakko myöntää, että joskus tupakansavu haisee tosi herkulliselle nenään, mutta pintani olen pitänyt, enkä ole polttanut kuin pari kertaa unissani.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 01.12.2011 17:02

Minä olen parinkolmen viimeviikon aikana erikoistunut lakkoiluun - joka viikko on tullut tehtyä 4-6 sikarilakkoa :P

Ajattelin että harjoitus tekee mestarin :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
tikkavintti
Viestit: 104
Liittynyt: 08.03.2007 12:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja tikkavintti » 01.12.2011 17:32

Noin se meni minullakin, ensin lopetin tupakanpolton ja selitin ittelleni että ruuan ja kahvin päälle vaan yksi sikari. No, yli kaskyt kuppii kahvia päivässä.
Totuushan on että ihminen kusettaa parhaiten itteään.Tämän kun tunnusti ja kaksi vuotta söi nicorettea ihmetellen että milläs sen sitten lopettaa niin jo onnistui. Tulihan tuokin selväks että miten se huumekoira toimii. Töihin kävellessä oli sellanen muutaman sadan metrin alamäki, ja kerran pakkasella näin mäen päältä kun kaveri pössäytti tupakkia mäen alla. Kun tulin reilun viiden minuutin päästä samalle kohdalle niin imin sieraimet väristen sitä aavistuksenomaista ilmassa leijuvaa röökinhajua
Olis vaan pitänyt jättä se tupakanpolton lopettamisen jälkeinen yli kymmenen vuoden sigen sauhuttelu väliin
Mut, mut, parasta mitä ihminen voi itelleen ja ympäristölleen tehdä on tumpata.
samaan virtaan ei voi astua kahdesti,vesi jossa seisoit on jo mennyt

Avatar
tikkavintti
Viestit: 104
Liittynyt: 08.03.2007 12:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja tikkavintti » 05.12.2011 17:32

Olen tässä noita keuhkopiippuja imeskellessä miettiny kaikenlaisii.
Ei niin kaunkaan sitten olin ihan kelpo mies, olen ollut kilpasotujengissä, Tuusulanjärven ympärisouduissa , Hesassa kilpasoutukauden päättävässä Kaisaniemen ympärisoudussa. Sulkavat on käyty.
Olen soutuneuvos
Mulla, h******i soikoon, on mitaleita saunan puolipaneloinnin päällinen väärällään
Ja nyt , vain muutaman vuoden päästä ei löydy muuta kuin piipitystä keuhkoista.
Jos teistä yksikin uskoisi että sen lopullisen tumppaamisen vaikutus on muutakin kuin vitsi niin silloin kaikki tämä kirjoiitaminen on kannattanut.
Tehkää vaikka sellainen hernepyssytesti: Paatte pillin suuhun ja puhallatte niin nopsaan niin paljon ilmaa kuin ikinä pystytte; jos ei vingu tai yskitä niin onneksi olkoon
Teille muille;tervetuloa joukkoon, ajat vähenee...
samaan virtaan ei voi astua kahdesti,vesi jossa seisoit on jo mennyt

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja eklu » 05.12.2011 19:08

Kyllä mulla loppu ne ykkösvaihteen mäet rantaan mennessä ja tullessa. reilu 3kk kesti ennenkuin huomasi tulokset ja nyt yli vuosi savutta niin on ihan sama poltellaanko vieressä. Nikotiinipurkasta nyt pitäis päästä eroon, tutin aatellu ostaa ja kattoa kehtaako mennä se suussa ulos. Kyllä tossa tuli Tikkavintiltä niin rajua factaa että panee miettimään.

Avatar
tikkavintti
Viestit: 104
Liittynyt: 08.03.2007 12:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja tikkavintti » 05.12.2011 21:01

Eklulle tiedoksi että eikös se telkkarin poliisipäällikkä imeskele tuttia, ja fakta on että se on vähemmän tyhmää kuin se tupakin polttelu, kun astuu askeleen kauemmaksi niin kuva muuttuu...
samaan virtaan ei voi astua kahdesti,vesi jossa seisoit on jo mennyt

venho
Viestit: 75
Liittynyt: 04.06.2010 10:40

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja venho » 29.12.2011 19:07

Onko kellään kokemuksia "sähkötupakasta", näyttää olevan sellanen villitys menossa. On niitä ollut jo muutaman vuoden myynnissä, mutta nyt on muutama tuttava kokeillut. En ole vielä kuullut heidän kokemuksiaan, mutta muutamalla keskustelufoorumilla käväsin ja jotkut ovat olleet tyytyväisiä, jotkut sitten ei oikein ollenkaan.
Ilmeisesti niissäkin jotain halppisversioita jotka huonoja, ei kestä akku tms.

Miten sitten tällä palstalla löytyykö sähkötupakkaa maistaneita?

Vastaa Viestiin