kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
- Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08.01.2008 21:10
kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
Laskin Koiton vesille viime viikon lauantaina. Turvotus oli onnistunut täydellisesti - luulin - ei vuotanut pahemmin. Kävin sitten ajelemassa noin puolitoista tuntia, kytkin piti loistavasti säädön jälkeen Juden ja Laarssonin antamien ohjeiden mukaan. Vaihe on vähän jäykkä työntää eteen, mutta edelleen onnistuu potku eteen, potku taakse -tekniikalla kääntäminen, jolloin vene pyörähtää lähes paikoillaan. Siis tämä oli sitä onnea. Tulin rantaan kotilaituriin ja menin hytin puolelle katsomaan miltä siellä näyttää, onko pilssipummpu kunnossa ja hoitanut tehtävänsä vai onko vesi lisääntynyt
. Vettä ei ollut tullut juurikaan yhtään enempää, mutta se oli harmaata. Konekoppa pois paikoiltaan ja tarkistamaan moottorin öljyt tikusta. Mustat. Siellä ei siis vikaa. Kytkimen öljytikulle, harmaata. Turvotettaessani venettä pidin tarkkaan huolen, ettei tikun reiästä mene vettä sisään. En kuitenkaan tullut ajatelleeksi, että vaihdekepin juuren tiiviste voisi vuotaa. Näin ilmeisesti oli käynyt. Olin jo ollut lähdössä veneeltäni pois, kun nämä ikävät uutiset havaitsin. Rupesin kuitenkin siivoamaan jälkiä ja kun rättiä uitin vedessä, olin kumartuneena laidan yli, lensi Cafe cream sikariaski veteen ja sen perässä puhelimeni. Meinasi olla vitsit vähissä. Puhelimessani oli noin 400 asiakastietoa ja numeroa eikä minulla niistä ollut minkäänlaista kopiota. Sikaarilaatikko jäi onneksi kellumaan pintaan ja sain sentään hermosavut vetää. Ajelin kotikaupunkiin, menin kaverin luo kertomaan asiasta. Soiteltiin sukeltajalle tapaamatta häntä. Illalla kuitenkin sain kuulla, että Vivanin kippari Seppo tulee sunnuntai-iltapäivällä sukeltamaan puhelimeni.
Toivoin, että SIM kortilla olisi tietoja edes jonkin verran säilyneenä. Puhelin löytyi kolmen metrin syvyydestä ja 30 cm mutakerroksen alta käsillä kopeloiden etsien. SIM kortilla oli 250 yhtestietoa jäljellä, olin suhteelisen tyytyväinen sukelluksen tulokseen, vaikkakin 150 yhteystietoa olikin puhelimen muistista hävinnyt.
Donna 28
. Vettä ei ollut tullut juurikaan yhtään enempää, mutta se oli harmaata. Konekoppa pois paikoiltaan ja tarkistamaan moottorin öljyt tikusta. Mustat. Siellä ei siis vikaa. Kytkimen öljytikulle, harmaata. Turvotettaessani venettä pidin tarkkaan huolen, ettei tikun reiästä mene vettä sisään. En kuitenkaan tullut ajatelleeksi, että vaihdekepin juuren tiiviste voisi vuotaa. Näin ilmeisesti oli käynyt. Olin jo ollut lähdössä veneeltäni pois, kun nämä ikävät uutiset havaitsin. Rupesin kuitenkin siivoamaan jälkiä ja kun rättiä uitin vedessä, olin kumartuneena laidan yli, lensi Cafe cream sikariaski veteen ja sen perässä puhelimeni. Meinasi olla vitsit vähissä. Puhelimessani oli noin 400 asiakastietoa ja numeroa eikä minulla niistä ollut minkäänlaista kopiota. Sikaarilaatikko jäi onneksi kellumaan pintaan ja sain sentään hermosavut vetää. Ajelin kotikaupunkiin, menin kaverin luo kertomaan asiasta. Soiteltiin sukeltajalle tapaamatta häntä. Illalla kuitenkin sain kuulla, että Vivanin kippari Seppo tulee sunnuntai-iltapäivällä sukeltamaan puhelimeni.
Toivoin, että SIM kortilla olisi tietoja edes jonkin verran säilyneenä. Puhelin löytyi kolmen metrin syvyydestä ja 30 cm mutakerroksen alta käsillä kopeloiden etsien. SIM kortilla oli 250 yhtestietoa jäljellä, olin suhteelisen tyytyväinen sukelluksen tulokseen, vaikkakin 150 yhteystietoa olikin puhelimen muistista hävinnyt.
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
- Viestit: 430
- Liittynyt: 09.04.2007 15:12
- Paikkakunta: Jäämeri
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
Hyvä tuuri sulla.. mie menin vuosi sitten ettiin kaverin mereen tippunutta puhelinta huonolla menestyksellä.. ja sitten menin siirtään omaa venettä.. ja tiputin oman luurini mereen, eikä löytyny sitten sitäkään..
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
No kaikenlaista tuuria... 8\
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 2756
- Liittynyt: 23.04.2003 11:16
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
Moro
Kerrankin kävi silmälasien etsintä hyvin...
Kaveri oli pudottanut lasinsa paatin perästä mereen. Soitteli sitten mulle ja satuin olemaan tulossa just ko. rantaan, parin tunnin viiveellä pääsin sukeltamaan laseja. Laiskuuttani ajattelin etten viitti kastella juuri kuivaksi saamiani sukellusvarusteita, vaan kokeilen ihan uikkareissa pelkällä maskilla ja räpylöillä. Paikassa oli n 3 m syvää ja keväällä ruopattu pohja. Käskin kaverin laittaa narun päässä painon siitä kohtaa pohjaan, josta lasit tippuivat. Näkyvyys paikassa oli n 1-2 m ja aurinko oli laskemassa. Taitoin ensimmäisellä kerralla kohti pohjaa ja seurasin narua... TADAAA! siinä ne lasit köllöttivät 10 cm päässä painona olleesta sakkelista vaalealla hiekkapohjalla!
Nortti
Kerrankin kävi silmälasien etsintä hyvin...
Kaveri oli pudottanut lasinsa paatin perästä mereen. Soitteli sitten mulle ja satuin olemaan tulossa just ko. rantaan, parin tunnin viiveellä pääsin sukeltamaan laseja. Laiskuuttani ajattelin etten viitti kastella juuri kuivaksi saamiani sukellusvarusteita, vaan kokeilen ihan uikkareissa pelkällä maskilla ja räpylöillä. Paikassa oli n 3 m syvää ja keväällä ruopattu pohja. Käskin kaverin laittaa narun päässä painon siitä kohtaa pohjaan, josta lasit tippuivat. Näkyvyys paikassa oli n 1-2 m ja aurinko oli laskemassa. Taitoin ensimmäisellä kerralla kohti pohjaa ja seurasin narua... TADAAA! siinä ne lasit köllöttivät 10 cm päässä painona olleesta sakkelista vaalealla hiekkapohjalla!
Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
- S.Tuominen
- Viestit: 309
- Liittynyt: 27.04.2003 15:40
- Paikkakunta: Uusikaupunki
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
No meillä ei sitten aikanaan ollu ihan yhtä hyvä tuuri. 10 kilon ankkuri irtosi sakkelistaan parin metrin syvyyteen. Kaveri lupautui innokkaana sukeltamaan muutaman päivän jälkeen "katoamisesta". Eikä merkkiäkään ankkurista :(
Nortille; Ottiliana näytti eilen säteilevän kaupunginlahden rannassa ukkosmyräkänkin jälkeen
Nortille; Ottiliana näytti eilen säteilevän kaupunginlahden rannassa ukkosmyräkänkin jälkeen
"Kaikki paitsi Puuveneily on turhaa! ;)"
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 01.07.2011 9:18
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
Kohta varmaan kielletään puuveneet
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011072 ... 5_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011072 ... 5_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: 22.06.2005 16:45
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
Aamulehdessä on asiasta hiukan lisätietoa, otsikko tosin mielestäni raflaava..
Paranemisia loukkaantuneille..
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194688 ... jahti.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vieläköhän siitä saa tehtyä veneen? Mitenkähän muuten muoviveneet käyttäytyy vastaavassa tilanteessa, ehtiikö sammuttaa vai roihahtaako kuin soihtu, onko kenelläkään kokemuksia?
Paranemisia loukkaantuneille..
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194688 ... jahti.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vieläköhän siitä saa tehtyä veneen? Mitenkähän muuten muoviveneet käyttäytyy vastaavassa tilanteessa, ehtiikö sammuttaa vai roihahtaako kuin soihtu, onko kenelläkään kokemuksia?
- simo
- Viestit: 561
- Liittynyt: 16.08.2005 16:41
- Paikkakunta: Turku
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
Kysy noilta:Mitenkähän muuten muoviveneet käyttäytyy vastaavassa tilanteessa, ehtiikö sammuttaa vai roihahtaako kuin soihtu, onko kenelläkään kokemuksia?
http://www.ts.fi/online/kotimaa/242757.html
Tuolla voi muuten seurata mitä missäkin tapahtuu...
http://www.ampparit.com/
Simo,
puuveneenomistaja
Åborginal
puuveneenomistaja
Åborginal
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
Itse on tullut funtsittua joskus tuota tulipaloa veneessä ja varmimmaksi surmanloukuksi on mutulla sijoittanut katetun puisen bensiinikeskimoottorilla varustetun veneen ja kaikki muut on sitten muita joissa ei toivoisi olevansa silloin kun roihahtaa.
Väljät kaasuttimet, hapertuneet letkut, vanhat väsyneet polttoainehanat, puuttuvat konekopan tuuletukset, usein lähes umpinainen pilssi, epämääräiset sähkötyöt...
Väljät kaasuttimet, hapertuneet letkut, vanhat väsyneet polttoainehanat, puuttuvat konekopan tuuletukset, usein lähes umpinainen pilssi, epämääräiset sähkötyöt...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
Veneestä nousi savua?
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... lastettiin" onclick="window.open(this.href);return false;
Ehkä kumminkin pitäisi hieman perehtyä teknikkaan, keittää pari kertaa uudet potut kattilassa ja paistaa ainakin paketti makkaraa savuavalla notskilla ennen kuin lähtee vesille. Silloin osaa ehkä erottaa vesihöyryn ja savun toisistaan
Mutta toisaalta: "ku merellä sattuu vahinko nii om maalla heleppo olla viisas..."
Uutisesta tulee mieleen viimekesäinen "suurhälytys" Oulun edustalla kun purkkarin köli kopsahti kiveen ja paikalle hälyytettiin kaikki mahdollinen apu merivartiostosta öljyntorjuntakalustoon. Paniikkiin menneet veneilijät hinattiin hissunkissun satamaan ja vene oli täysin ilman vaurioita...
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... lastettiin" onclick="window.open(this.href);return false;
Ehkä kumminkin pitäisi hieman perehtyä teknikkaan, keittää pari kertaa uudet potut kattilassa ja paistaa ainakin paketti makkaraa savuavalla notskilla ennen kuin lähtee vesille. Silloin osaa ehkä erottaa vesihöyryn ja savun toisistaan
Mutta toisaalta: "ku merellä sattuu vahinko nii om maalla heleppo olla viisas..."
Uutisesta tulee mieleen viimekesäinen "suurhälytys" Oulun edustalla kun purkkarin köli kopsahti kiveen ja paikalle hälyytettiin kaikki mahdollinen apu merivartiostosta öljyntorjuntakalustoon. Paniikkiin menneet veneilijät hinattiin hissunkissun satamaan ja vene oli täysin ilman vaurioita...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 2173
- Liittynyt: 12.03.2005 16:31
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
Tuolla tyylillä olisi jo pari kertaa pitänyt tehdä hälyytys;Veli-Matti kirjoitti:
Uutisesta tulee mieleen viimekesäinen "suurhälytys" Oulun edustalla kun purkkarin köli kopsahti kiveen ja paikalle hälyytettiin kaikki mahdollinen apu merivartiostosta öljyntorjuntakalustoon. Paniikkiin menneet veneilijät hinattiin hissunkissun satamaan ja vene oli täysin ilman vaurioita...
Tullut löydettyä jo pari uutta kiveä Hanskin lahdelta. Luulen, että on hyvä systeemi kun painokölin kuori on teräslevyä on "liukas", eka kerta otti hieman pohjaan n. 3kn vauhtia, toinen kerta, n. 20m edellisestä itään(eka merkitty), hieman kovempi to ukkospuuskan myötä tultiin kaatosateessa myötätuuleen yli 5kn, otti "jonkin verran" kiinni , jos olisi ollut paljas lyijy, niin luulen, että olis pysähtynyt kuin seinään. Nyt liukui yli, ainoa tähän mennessä havaittu vaurio ovat tuuliviirin viikset vinossa maston huipussa.
Ko kivet jossain 1,7m joita paikkakuntalaiset "vanhat miehetkään" eivät tiedä olevankaan!
(purjehdusreissun jälkeen merkkasivat "Tilkon kiven" -0,9m), tuntuupi, että on itä-länsi suuntainen kivirivi Hanskin niemestä Haminoin luotoihin(kaiku lyö väliin pieniä lukemia 0,5 -0,7m jatkuvan 2,4m (kölin alla) sekaan samassa paikassa.
Matti
- Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08.01.2008 21:10
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
Menivät pullat ja muut suunnitelmat syksyn rentouttavista saunareissuista sekaisin ja uusiksi viime viikonloppuna, lauantain ja sunnuntain välisenä yönä klo 2 - 3.00 välillä paloi veneseuran sauna. Mielialat tipahtivat alta aikayksikön onnistuneen rantaillan jälkeen suureen suruun ja päivittelyyn. Toivottavasti seuran johdolla on rohkeutta panna asiat rullaamaan uuden saunan hankkimiseksi samoin tein, sillä Maja on ollut se kokoava voima, minkä ympärillä on toimintaa pyöritetty. Tukikohdan puute kestäessään pitempään voi heikentää merkittävästi myös veneseuran toimintaa.
Vaarana on, että odottelua voi jatkua useampiakin vuosia, mikäli omatoimisuutta ja yksituumaisuutta ei keskuudestamme löydy. Pelkästään kunnanisien päätöksiä odotellessa voi mennä useampiakin kausia ohi.
Donna 28 8\
Vaarana on, että odottelua voi jatkua useampiakin vuosia, mikäli omatoimisuutta ja yksituumaisuutta ei keskuudestamme löydy. Pelkästään kunnanisien päätöksiä odotellessa voi mennä useampiakin kausia ohi.
Donna 28 8\
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
No höh, taitaa olla Dejah Thoriksessa jokin potkurin lapa vääntynyt
Ajettiin kolmisen viikkoa sitten laivaväylän kupeessa vedessä kelluvaan n. 15mm ankkuriköyteen joka hidasti perässä raahautuessaan sotanorsun vauhdin melkein kokonaan. Onneksi oli lähes tyventä ja veneessä kamppeet ahvenheinän ja köysien poistamiseen - tosin vanhasta viikatteen terästä tehdyllä työkalulla meni kymmenisen minuuttia ennenkuin köysi oli poikki ja potkuri puhdas. Hoksasin ennen katkaisua liuttaa ankkuriköyteen apuköyden jolla sain nostettua sitä sen verran että sain pätkäistyä kaiken pinnalle ulottuvan pois haittaamasta vesiliikennettä. Köysi oli sen verran limoittunut että mitä ilmeisemmin iso "kuokka" ei noussut pinnalle vaan jäi loppujen lopuksi sinne mereen.
Nyt on sitten ilmennyt 1200-1500 rpm alueella semmoista tärinää että jotakin hämitsyä tuli potkuriin. Luulen että köysi sattui sopivasti lavan kärjelle ja ankkurin pito hoiti sitten loput raskaan veneen jatkaessa matkaa vaikka lykkäsin vaihteen heti pois päältä kun huomasin vauhdin hidastumisen.
Tärinä on jäänyt vähälle huomiolle kun haverin jälkeen on tullut ajettua aika vähän ja nekin vähät sitten kuoppaisella kelillä perävene perässä.
Ei kait tässä auta muu kuin ajaa vene joku ilta pankille ja pukea sukelluskamppeet ja lähteä tutkimaan asiaa...
Ajettiin kolmisen viikkoa sitten laivaväylän kupeessa vedessä kelluvaan n. 15mm ankkuriköyteen joka hidasti perässä raahautuessaan sotanorsun vauhdin melkein kokonaan. Onneksi oli lähes tyventä ja veneessä kamppeet ahvenheinän ja köysien poistamiseen - tosin vanhasta viikatteen terästä tehdyllä työkalulla meni kymmenisen minuuttia ennenkuin köysi oli poikki ja potkuri puhdas. Hoksasin ennen katkaisua liuttaa ankkuriköyteen apuköyden jolla sain nostettua sitä sen verran että sain pätkäistyä kaiken pinnalle ulottuvan pois haittaamasta vesiliikennettä. Köysi oli sen verran limoittunut että mitä ilmeisemmin iso "kuokka" ei noussut pinnalle vaan jäi loppujen lopuksi sinne mereen.
Nyt on sitten ilmennyt 1200-1500 rpm alueella semmoista tärinää että jotakin hämitsyä tuli potkuriin. Luulen että köysi sattui sopivasti lavan kärjelle ja ankkurin pito hoiti sitten loput raskaan veneen jatkaessa matkaa vaikka lykkäsin vaihteen heti pois päältä kun huomasin vauhdin hidastumisen.
Tärinä on jäänyt vähälle huomiolle kun haverin jälkeen on tullut ajettua aika vähän ja nekin vähät sitten kuoppaisella kelillä perävene perässä.
Ei kait tässä auta muu kuin ajaa vene joku ilta pankille ja pukea sukelluskamppeet ja lähteä tutkimaan asiaa...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22.04.2008 0:10
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
Mulla meni Princess myynti-välitykseen jo kesällä...
Siinä kiusasi ylimääräinen koneiden aiheuttama resonansi-tärinä jolle ihan tarkkaa syytä ei kuitenkaan löytynyt.
Muutaman ostajan /esittelyn jälkeen alkoi toisen koneen putkesta tupruta myös sinistä savua... 8\
Tarkistin syötön ruiskutuksen määrän ja ajankohdan ilman muutosta.
Pakoputkesta tosin alkoi kuulua lievä mutta havaittava uusi äänä?
Irroitin "putken" imukanavan ja välijäähdyttimen välistä, jolloin tämä uusi ääni kuuluii kanadaan asti.
Epäillys- venttiili paskana.
Kansi irti, havaittu kannentiivisteen rikkoontuminen 3-4 pytyn välistä.
Koneiistamolla lisähavainto, pakoventtiilit osuneet mäntään ja hieman vinot,
syynä ylikierrokset ( ruiskutuksen määrä / ajoituksen muutos ).
Kansi korjattu ja paikoilleen.
30 mailin ajelun jälkeen kurkkaus pilssiin ja hip hei, öljyä niin että tuntuu.
Venttiilikopan korkkitiiviste huonosti paikoillaan jne.
Uusi tiiviste paikoilleen ja pilssin pesu.
Kone käyntiin ja ....mikäs tuhina tuo nyt on?
Pakosarjan tiiviste vuotaa.
Yksi pakosarjan pulteista korkannut kierteet kannesta. AAaarrg
Pako- ja imusarja irti kanteen helicoil irtokierre ja uudet tiivisteet ja sarjat paikoilleen.
Nyt toimii.
Ei juurikaan tärise eikä savuta
Mutta jotta kaikki ei menisi kuin elokuviassa.
Autoni autom.vaihdelaatikko ( Chryrler Grand Voyage rLX vm.2001) paukahti n. 3viikkoa sitten.
korjaus alveineen n. 5000€
Paripäivää sitten samainen auto hyytyi Lahden motarille, koiran, peräkärryn , vaimon ja vieran kanssa.
Taksilla kotiin.
Diaknoosi korjaamolta, kone paskana.
Huumorintaju loppui, sanoi että raapase kilvet irti ja hinauta kaatopaikalle.
Tai tee siitä mun puolesta vaikka komposti.
Siinä kiusasi ylimääräinen koneiden aiheuttama resonansi-tärinä jolle ihan tarkkaa syytä ei kuitenkaan löytynyt.
Muutaman ostajan /esittelyn jälkeen alkoi toisen koneen putkesta tupruta myös sinistä savua... 8\
Tarkistin syötön ruiskutuksen määrän ja ajankohdan ilman muutosta.
Pakoputkesta tosin alkoi kuulua lievä mutta havaittava uusi äänä?
Irroitin "putken" imukanavan ja välijäähdyttimen välistä, jolloin tämä uusi ääni kuuluii kanadaan asti.
Epäillys- venttiili paskana.
Kansi irti, havaittu kannentiivisteen rikkoontuminen 3-4 pytyn välistä.
Koneiistamolla lisähavainto, pakoventtiilit osuneet mäntään ja hieman vinot,
syynä ylikierrokset ( ruiskutuksen määrä / ajoituksen muutos ).
Kansi korjattu ja paikoilleen.
30 mailin ajelun jälkeen kurkkaus pilssiin ja hip hei, öljyä niin että tuntuu.
Venttiilikopan korkkitiiviste huonosti paikoillaan jne.
Uusi tiiviste paikoilleen ja pilssin pesu.
Kone käyntiin ja ....mikäs tuhina tuo nyt on?
Pakosarjan tiiviste vuotaa.
Yksi pakosarjan pulteista korkannut kierteet kannesta. AAaarrg
Pako- ja imusarja irti kanteen helicoil irtokierre ja uudet tiivisteet ja sarjat paikoilleen.
Nyt toimii.
Ei juurikaan tärise eikä savuta
Mutta jotta kaikki ei menisi kuin elokuviassa.
Autoni autom.vaihdelaatikko ( Chryrler Grand Voyage rLX vm.2001) paukahti n. 3viikkoa sitten.
korjaus alveineen n. 5000€
Paripäivää sitten samainen auto hyytyi Lahden motarille, koiran, peräkärryn , vaimon ja vieran kanssa.
Taksilla kotiin.
Diaknoosi korjaamolta, kone paskana.
Huumorintaju loppui, sanoi että raapase kilvet irti ja hinauta kaatopaikalle.
Tai tee siitä mun puolesta vaikka komposti.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
- Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08.01.2008 21:10
Re: kaikenlaista onnettomuutta ja onnea
Kyllä vanhat kärrit fitittää. Viime syksynä meni paketticitkastani Berlingosta kone hajalle.
Korjaamolla arveltiin korjauskustannusten olevan n. 1600 luokkaa. Loppuenlopuksi osottautui että kone on täysin hajalla, joku palotila oli tipahtanut (keraaminen) männän päälle ja hajoittanut kaiken, myös kampiakselin. Korjaamo löysi 120 tkm ajetun Berlingon koneen, laittoivat sen paikoilleen ja kas kummaa, se ei suostunut käymään, etsivät vikaa noin kuukauden, kunnes selvisi, että vanhan berlingon koneen ajonestolaite ei ole samanlainen ja vanhasta vaihdettiin siis kaikki rojut uuden koneen ympärille. Kustannukset
hyppäsivät neljääntuhanteen viiteensataan ja takuutakin tuli kokonaista 3 kk. Koko se kolme kuukautta etsittiin käyntihäriön aiheuttajaa kylmäkännistyksessä. Sanoivat löytäneensä sen ja sanoivat koneen olevan nyt kunnossa. Silloin olikin jo kevät ja lämmintä
aamuisin. Katsotaan nyt onko talvella kaikki kunnossa, kun on pakkasta. Joka tapauksessa olisin saanut puolta nuoremman Berlingon näillä korjauskustannuksilla. Täytyy koputtaa puuta, Citroen Jumpperillamme kun on ajettu nyt 220 tkm, eikä siinä ole vielä ollut minkäänlaista vikaa, vaikkakin kavereiden Jumppereissa sitäkin enemmän, niin että toivottavasti se kestää seuraavat neljä vuotta ja toiset reippaat 200 tkm, jolloinka nämä vehkeet alkavat olla ajotiensä päässä yleensä. Vitjat kun olisi rahaa, ostaisi isokoneisia Mersuja tai sitten Toytotan Hiaceja, ne kun kestävät lähes miljoona kilometriä kovassakin käytössä.
Sillä koneremontit ovat aina ikäviä, koska ne maksavat pientä peltiremonttia monin verroin enemmän.
Donna 28
Korjaamolla arveltiin korjauskustannusten olevan n. 1600 luokkaa. Loppuenlopuksi osottautui että kone on täysin hajalla, joku palotila oli tipahtanut (keraaminen) männän päälle ja hajoittanut kaiken, myös kampiakselin. Korjaamo löysi 120 tkm ajetun Berlingon koneen, laittoivat sen paikoilleen ja kas kummaa, se ei suostunut käymään, etsivät vikaa noin kuukauden, kunnes selvisi, että vanhan berlingon koneen ajonestolaite ei ole samanlainen ja vanhasta vaihdettiin siis kaikki rojut uuden koneen ympärille. Kustannukset
hyppäsivät neljääntuhanteen viiteensataan ja takuutakin tuli kokonaista 3 kk. Koko se kolme kuukautta etsittiin käyntihäriön aiheuttajaa kylmäkännistyksessä. Sanoivat löytäneensä sen ja sanoivat koneen olevan nyt kunnossa. Silloin olikin jo kevät ja lämmintä
aamuisin. Katsotaan nyt onko talvella kaikki kunnossa, kun on pakkasta. Joka tapauksessa olisin saanut puolta nuoremman Berlingon näillä korjauskustannuksilla. Täytyy koputtaa puuta, Citroen Jumpperillamme kun on ajettu nyt 220 tkm, eikä siinä ole vielä ollut minkäänlaista vikaa, vaikkakin kavereiden Jumppereissa sitäkin enemmän, niin että toivottavasti se kestää seuraavat neljä vuotta ja toiset reippaat 200 tkm, jolloinka nämä vehkeet alkavat olla ajotiensä päässä yleensä. Vitjat kun olisi rahaa, ostaisi isokoneisia Mersuja tai sitten Toytotan Hiaceja, ne kun kestävät lähes miljoona kilometriä kovassakin käytössä.
Sillä koneremontit ovat aina ikäviä, koska ne maksavat pientä peltiremonttia monin verroin enemmän.
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua