Kevätväsymys

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
TeddyDiver
Viestit: 430
Liittynyt: 09.04.2007 15:12
Paikkakunta: Jäämeri

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja TeddyDiver » 13.03.2011 11:11

Jotain maailmanlopun virusta.. ei jaksa ees kylkee kääntää ilman että hengästys. Mutta kuumetta ei ole, mitä ny nokka vähän vuotaa ja korvat tukossa ja päätä särkee ja..

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja Jude » 13.03.2011 12:22

laitinenp kirjoitti:Hoidamme tätä ongelmaa työkavereiden kesken liikunnalla: käymme pari kertaa viikossa pelaamassa sulkapalloa työpäivän päätteeksi. Siihen päälle vielä iltakävelyt ja keväiset hiihtolenkit.
Vuosia sitten eräässä työpaikassa meillä oli tapana pelata ruokatunnilla sulkapalloa ja pöytätennistä. Nykyisessä työssäni ei ole sellaisia tiloja eikä välineitä. Ruokatunnilla tuskin ehdin syödä rauhassa. Reilu vuosi sitten otin sikainfluessarokotuksen ja syksyllä rokotuksen kausi-influenssaa vastaan. Nuhalta ja yskältä olen säästynyt. Tänään aamulla kiersin kävellen 7 km lenkin. Siinä kävellessä muistin parikymmentä vuotta taaksepäin juokseneeni samaa reittiä iltaisin.

Avatar
laitinenp
Viestit: 383
Liittynyt: 11.01.2004 0:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja laitinenp » 13.03.2011 17:46

Vuosia sitten eräässä työpaikassa meillä oli tapana pelata ruokatunnilla sulkapalloa ja pöytätennistä. Nykyisessä työssäni ei ole sellaisia tiloja eikä välineitä. Ruokatunnilla tuskin ehdin syödä rauhassa.
Olen joskus kuullut/lukenut jossain työpaikasta, jossa urheilu oli sallittu myös työaikana. En tosin muista yhtään mistä tämä tarina oli peräisin. Mutta niinhän ne väittää että kolmannes työajasta käytetään muuhun kuin työntekoon muutenkin.
- Petri

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 13.03.2011 20:47

Pekkaniska Oy.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 13.03.2011 22:38

Joo, joka päivä puolen tunnin tirsat, siis ettonet, kello viiden jälkeen. Munakelloherätys.
Sitten jaksaa taas tehdä mitä lystää, jos lystää.
Olin tänä viikonloppuna synttäreillä Hyvinkäällä ja siellä oli eräs rouva ja herra. Herra oli aivan muissa maailmoissa ja rouva kertoi vievänsä miehensä Kellokoskelle maanantaina uudelleen lataukseen, hänen mukaansa miehen merkit olivat sellaiset apaattiset. Toistuu kuulema joka kevät ja sen pari viikkoisen Kellokoskikuurin jälkeen mies pelaa kuulema ihan normaalisti taas vuoden. En tiedä, olisiko tämä jotenkin suositeltavaa ;-) :-)
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

matti
Viestit: 2173
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja matti » 23.03.2011 12:27

TeddyDiver kirjoitti:Jotain maailmanlopun virusta.. ei jaksa ees kylkee kääntää ilman että hengästys. Mutta kuumetta ei ole, mitä ny nokka vähän vuotaa ja korvat tukossa ja päätä särkee ja..
Eikä saa mitään aikaiseksi, tällä viikolla ei oo tullut ees yritettyä.
Toivottavasti loppuisi mahd. pian.

Matti

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 23.03.2011 14:31

Laittaako ne Donna sen sun tutun oikein latauspiuhoihin pariksi viikoksi? Silloinhan kyseessä on jonkinsortin cyborgi eikä ihminen. Oikeastaan aika kätevää; 2 viikkoa latausta ja 50 viikkoa kone käynnissä 8-|
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

meikkis
Viestit: 13
Liittynyt: 17.03.2011 17:43

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja meikkis » 24.03.2011 17:58

Donna 28 kirjoitti:Joo, joka päivä puolen tunnin tirsat, siis ettonet, kello viiden jälkeen. Munakelloherätys.
Sitten jaksaa taas tehdä mitä lystää, jos lystää.
Olin tänä viikonloppuna synttäreillä Hyvinkäällä ja siellä oli eräs rouva ja herra. Herra oli aivan muissa maailmoissa ja rouva kertoi vievänsä miehensä Kellokoskelle maanantaina uudelleen lataukseen, hänen mukaansa miehen merkit olivat sellaiset apaattiset. Toistuu kuulema joka kevät ja sen pari viikkoisen Kellokoskikuurin jälkeen mies pelaa kuulema ihan normaalisti taas vuoden. En tiedä, olisiko tämä jotenkin suositeltavaa ;-) :-)
Donna 28 :)
Minkähänlainen tuo Kellokosken kuuri mahtaa olla? Kuulostaa hieman epäilyttävältä... Mutta kai se on pääasia että lopputulos on hyvä ;)

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Re: Aiheeseen liittyen

Viesti Kirjoittaja Jude » 25.03.2011 17:03

Tarinan mukaan Mika Waltari ja Frans Emil Sillanpää olivat samanaikaisesti mielisairaalassa. Siellä Sillanpää kiusoitteli Waltaria sanomalla olevansa hoidossa koska sai Nobelin kirjallisuuden palkinnon. Waltarin hän arveli olevan hoidossa koska ei sitä saanut.

On kuulema tositarina. En tiedä oliko paikkana Kellokoski.

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25.02.2005 11:44

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja Mile » 25.03.2011 18:03

Mä leikin ennen öisin vapaasukellusta kun hengitys pysähteli kesken unien aina vähän väliä yli minuutin pituisiksi pätkiksi.. päivisin väsytti eikä mikään jaksanut kiinnostaa. päätäkin särki, ja verenpaineet kohollaan.
Lopulta yksi lekuri keksi kysyä että kuorsaanko öisin, kun olin toistuvan tai kroonisen keuhkoputken tulehduksen takia lääkkeitä hakemassa ... siitä se lähti. Nykyisin leikin öisin elefanttia, nenästä lähtee turboahtimeen letku joka pakottaa ilmaa sisään.
Nielurisat poistettu ja nenästä kanavat avarrettu ..... vanhasta 200D nokivasarasta tuli kertaheitolla uuden veroinen korkealle viritetty turbokone. Taas jaksaa.
Diagnoosi oli uniapnea. Pikkuvika, helpolla korjattavissa, mutta meinasi viedä hengen ennen kuin kukaan lukuisista lääkäreistä osasi kysyä tuota avainkysymystä.

Enää ei keuhkotkaan valita, öiset närästyksetkin loppuivat.

Tavalliseen kevätväsymykseen juon Beroccaa ja syön D-vitamiinia ( D-tä siksikin kun mun luilla on ollut tapana välillä rusahdella poikki).
Mile

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja Jude » 30.03.2011 8:33

matti kirjoitti:
TeddyDiver kirjoitti:Jotain maailmanlopun virusta.. ei jaksa ees kylkee kääntää ilman että hengästys. Mutta kuumetta ei ole, mitä ny nokka vähän vuotaa ja korvat tukossa ja päätä särkee ja..
Eikä saa mitään aikaiseksi, tällä viikolla ei oo tullut ees yritettyä.
Toivottavasti loppuisi mahd. pian.

Matti
Minä jo ehdin iloita, että sika- ja kausi-influenssarokotteet olisivat säästäneet minut räkätaudeilta. Ei ne säästäneet. Tänään olen toista päivää sairaana kotona. Kolme päivää sain sairaslomaa. Tuli antibioottikuuri ja hengitysteitä avaavaa yskänlääkettä.

TeddyDiver
Viestit: 430
Liittynyt: 09.04.2007 15:12
Paikkakunta: Jäämeri

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja TeddyDiver » 02.04.2011 8:30

Ei vaan helpota.. mittaillu lämpöjä sillon tällön, ja nyt on kahtena aamuna ollu aika vähäsen eli 34,8... että oon aika "cool" :)

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07.03.2005 19:05

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja Jude » 02.04.2011 8:52

TeddyDiver kirjoitti:Ei vaan helpota.. mittaillu lämpöjä sillon tällön, ja nyt on kahtena aamuna ollu aika vähäsen eli 34,8... että oon aika "cool" :)
Minä ole yhtä kylmäverinen tyyppi. Kuumemittari näyttää samanlaisia lukemia.

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja Notreal » 02.04.2011 9:52

Jude kirjoitti:
TeddyDiver kirjoitti:Ei vaan helpota.. mittaillu lämpöjä sillon tällön, ja nyt on kahtena aamuna ollu aika vähäsen eli 34,8... että oon aika "cool" :)
Minä ole yhtä kylmäverinen tyyppi. Kuumemittari näyttää samanlaisia lukemia.
Eikö noissa lämpötiloissa käytetä ennenminkin peiliä jolla huurtumisesta näkee hengittääkö 8-|
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Kevätväsymys

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 02.04.2011 10:24

Nyt kun olen noin 4 1/2 -viikoa potenut flunssaa, niin tänä aamuna tuntui ensimmäisen kerran, että se taitaa sittenkin mennä ohi. Tänään on tuntunut kaikki asiat valoisemmilta. Taidan lähteä katsomaan, miten Koitto-veneeni on Haminassa talvehtinut. Siihen on tehtävä jotain remonttia, todennäköisesti joudun vaihtamaan siihen keulasteevin, koska se on sen verran lahonnut, ettei sille montaa elinvuotta voi antaa, kun katsastajatkin vähän siitä syystä sitä hyljeksivät, perskuta.
Työnähän se on jonkin verran mittava, mutta kun siitä on kokemusta Donnan kanssa, niin eiköhän se kenttäolosuhteissakin onnistune. Ajattelin laittaa sen irokosta, kun se sellaista valmiiksi rasvaista puuta, joka tuskin lahoaa niin kuin mänty, tarvinneeko kylläsystäkään rasavaisuutensa puolesta. Siis tämän toimeliaisuuden takana syyt; flunssa helpottaa ja kevään aurinko vähentää väsymystä - intoa riittää. :)
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Vastaa Viestiin