Poresaippua

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 12.11.2010 19:48

Poresaippualla on nimikin, sen oikea nimi on Sinbad. Sitä en tiedä onko se alkupeäinen vai ei.
:) Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 23.03.2007 0:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Simon » 12.11.2010 22:59

Sinbad on hieno nimi, tarkoittaa merenkulkijaa 8] Kuitenkin fiktiivinen Arabialainen merimies jonka matkoista kerrotaan satukokoelmissa tuhannen ja... tarinoissa 8]

Sanoisinko, että sulla on hienoa ja historiallista :)

Niin ja vielä, onhan se kiva kun saadaan bysattilaista eksotiikka sivuille, ettei olla pelkästään viikingien tahi varjaakien varassa :-)

Odessa
Viestit: 90
Liittynyt: 23.02.2007 23:52

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Odessa » 13.11.2010 22:22

Sinbad-ruotsalainen... Hänen kylpynsä? :))
Kuva

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Northling » 14.11.2010 1:04

Moro

Kirjoitetaanko se nimi Sinbad? Meidän edellinen Scylla oli Sindbad, nimen antanut alkuperäinen omistaja oli tarkka tuosta kirjoituasusta että se on oikein, Siis Sindbad, kuten tuhannen ja yhden yön tarinoissa kuulemma.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 14.11.2010 17:45

Sitä myytiin nimellä Luotsivene Sinbad. Ei siis mikään Sindbad tai Sinttipaatti, mutta en todellakaan tiedä, kuka nimen on antanut, selvinnee sitten ajallaan.
Sen myös tiedän, että vene on rakennettu Ruotsissa Luulajassa 30 -luvulla. Siis ukko iässä, jos se oli jo silloin nimeltään merenkävijänä tunnettu Sinbad.
Nimi lienee yhtä yleinen kuin Donnakin Suomen venerekisterissä, jos se ei ole alkuperäinen nimi ja sitä ei ole tiedossa, todennäköistä on, että minäkin vaihdan sen jollakin tapaa tai ainakon osin.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 14.11.2010 18:04

Eiköhän tuo Sinbad ja Sindbad ole saman nimen erimuotoinen kirjoitusasu joka on muotoutunut molempiin, sinänsä yhtä oikeisiin muotoihin kun satua on käännetty eri kielille muinaisarabiasta ja/tai - kreikasta... Ja taitaapa niitä olla vielä käännöksenkäännöksenkäännöksenkäännöksiäkin joihin on vieläpä vaikuttanut käännösajankohdan kielimuoto joka sekin muuttuu vuosikymmenien kuluessa...

Sinbad tai Sindbad - yhtälailla sama sankari ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja eklu » 14.11.2010 18:24

Pari kuukautta sitten multa lähti Sindbad II ja kolmosta ei sitten tulekkaan, kirja jossa nuo seikkailut on seisoo kirjahyllyssä. Oikea nimi kirjoitetaan juuri noin, puuhun en enään koske kuin saunan lämmityksessä. Sanoi Buster mies.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 08.12.2010 14:41

No, tuon veneen nimi on kuitenkin Sinbad, siis se on oikea. !!! Jos merenkulkijan nimi oikeasti on Sindbad, niin olkoon. !!! Mutta jos osoittautuu tämän Sinbad -veneen nimi alkuperäiseksi, niin muista Sinbadeista erotuksena voisin käyttää pituutta jalkoina tai vesillelaskuvuotta erotuksena muista Suomen rekisterissä olevista Sinbadeista. Näinhän tulee käytännössä olemaan Donnankin nimi. Mutta empä nyt kuitenkaan kerro sen enempää siitä. :-)
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26.07.2006 13:09
Paikkakunta: Pori

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 08.12.2010 16:46

Moi,

Sain isäinpäivä lahjaksi puuvenelehden. Ja sitä on tullut aina välillä juttu kerrallaan selailtua.

Sitten havahduin kun näin sinbad:in kuvan 8o.

Ostitko veneen kyseisetä ilmoituksesta ? Sain kyllä käsityksen ilmoituksesta että vene olisi suomessa. Et kai ole myymässä poresaippuaa ?

-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 08.12.2010 21:48

Minulle tulee ko. lehti - sieltähän minä. 8o :) Enhän ole väittänytkään, että vene olisi Ruotsista, ainoastaan, että se on tehty Ruotsissa. Vene on niin kuin siinä kerrottiinkin Suomessa. !!!
Kyllä minä sen ilmoituksen perusteella tein päätökset, soitettuani ensin myyjälle ja sen jälkeen tuttavalleni ko. paikkakunnalle, joka veneilijäystävänsä kanssa kävi katsomassa ohjeideni mukaan veneen. Sen jälkeen tein sopimuksen myyjän kanssa. Kuten olen muutaman kerran jo tämänkin jutun sivuilla kirjoittanut, en vielä tänäkään päivänä ole nähnyt venettä sen enempää kuin Sinäkään !!! , tosin tammikuussa menen
järjestelemään asioita siellä Perämeren pohjukassa saadakseni veneen kuljetettua joko Haminaan tai Lappeenrantaan - informoin kyllä täällä kuvin ja sanoin, kunhan nyt ensin käyn siellä. Asiasta toiseen ja kolmanteen; vanhojen veneiden ostoprosessi on kohdaltani ollut aina samanlainen: 1) huhu tai kuva, 2) yhteydenotto myyjään 3) esikatselmus, jonka joku tuttavani on tehnyt 4) esisopimus veneestä ja käsiraha, 5) telakointipaikkakunnalle meno ja
omat järjestelyt. Ja sen jälkeen olen ollut pis...sa enemmän 8o tai vähemmän, Donnan kanssa 8} enemmän. ;-) :-) Itseisarvoisesti en näitä veneitä haali, nyt minulla on niinsanotusti yksi liikaa ja se on myynnissä nyt ja uskon sen keväämmällä menevänkin, sen verran hyvä se on, kaunis katsella ja hyvä varustukseltaan. Sekin, jos ei nyt aivan antiikkia, niin lähes - vene on vuodelta -56. Toivottavasti Sinbad vastaa edes jotenkin odotukisani, sillä se pitäisi saada keväällä veteen !!! Odottelin jo aikaisemmin, että joku keksii veneen PuuVene -lehden ilmoituksista - mutta menikin niin pitkään, että miltei unohdin, mistä löysin sen :)
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 08.12.2010 21:52

Mites se Donna meidän Poresaippuakontrahti etenee - joko kontti tulossa...?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26.07.2006 13:09
Paikkakunta: Pori

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 08.12.2010 22:01

okki wokki.

Hyvältähän se kuvissa näytti.

Pelästyin että josko olet laittanut myyntiin ja jää yksi tarina täällä kuulematta.

-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 08.12.2010 22:05

Poresaippua tulee todennäköisesti maanantaina ja takuulla ennen Joulua Sinulle jos et malta odottaa tammikuulle, jolloin me todennäköisesti näemme 8o :-) poresaippuaa !!!
Donna 28 :-) :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 08.12.2010 22:07

No sen piti mennä yyveeksi mutta tulipahan vastaus näinkin ;-)))
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Poresaippua

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 28.12.2010 17:19

Emäntä, siis vaimoni. yllätti tänään ja osti minulle nahkajatsarit. Hiton hyvä kengät jalassa, oikein valjasrasvalla rasvatut ja mahtuu paksutkin villasukat jalkaan. Niin, mitenkä tämä nyt sitten liittyy poresaippuaan. Enää vajaa kuukausi ja sitten lähden katsastamaan Poresaippuaa. Siellä pohjoisessa kun on talvi yleensä parhaimmillaan tammikuun lopussa, niin täytyyhän veneeseen päästä lumessa kahlaten ilman että kastelee ja palelluttaa jalat heti alkuunsa. Sitähän minä vain tässä ajattelin :))
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Vastaa Viestiin