Läppärin vaihto, ongelmia.....

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Keimo
Viestit: 40
Liittynyt: 27.11.2010 11:28
Paikkakunta: Heinola

Re: Läppärin vaihto, ongelmia.....

Viesti Kirjoittaja Keimo » 21.01.2011 14:22

Yhteyden laatu paranee (kuulemma) huomattavasti, jos vaihtaa mokkulan ihan oikeaan puhelimeen. Puhelimethan saa yleensä toimimaan modeemina. Omakohtaisten kokemusten puuttuessa en valitettavasti osaa tarkemmin sanoa, miten pelkästään mokkulointiin tarkoitettu liittymä käyttäytyy puhelimessa.

Mutta tuota kannattaisi ainakin kokeilla, jos sattuu löytymään toimeton 3G-puhelin. Eihän ne puhelimet enää edes hirveitä maksa = halvepia kuin mokkula. Toisaalta se mokkula tuupataan kuitenkin siihen liittymän kylkeen..

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Läppärin vaihto, ongelmia.....

Viesti Kirjoittaja Northling » 21.01.2011 15:12

Moro

Olen käyttänyt puhelinta tiedonsiirtoon internetistä läppärille (theterointi) useita vuosia veneessä, jo ennen kuin mokkuloista tiesinkään.
Se toimii ihan hienosti 3G alueella, mutta GSM verkon siirtonopeudet ovat aivan liian pieniä, jotta edes viitsisi sähköposteja ladata.
Saaristossa 3G:tä ei joka paikassa olekaan.

Eikä siihen mitään erillistä liittymää tai puhelinta tarvita, kännykkä vain piuhalla tai blutoothilla läppäriin ja yhteys auki.
Kummallisinta on se että voit samalla puhua kännykkään ja siirtää dataa internetistä. Ilmeisesti puheyhteys toimii silloin GSM:llä ja tiedonsiirto menee 3G:llä. Täytyy sanoa että Nokian kanssa on ollut eniten vaikeuksia asetuksien kanssa yhteyden luomiseksi. Täytyy olla jonkin asteinen bittinikkari että saa kaikki asetukset kohdalleen.

Robleemia oli myös windows läppärin ja iPhonen kanssa, kun ne eivät keskustele blutoothilla. Eikä millään tuntunut yhteys muodostuvan kunnes tajusin että iTunes pitää olla päällä niin jopas kukkuu.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Läppärin vaihto, ongelmia.....

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 21.01.2011 20:29

Vaimo kokeili mokkulaa, kun oma kotitietokone välillä takkuaa niin p. Se oli Soneran mokkula, välillä se pelasi kuin Buick konsanaan ja taas välillä ei ollenkaan. Silloin kun se toimi, olivat mitkä tahansa yhteydet helppoja ja nopeita, silloin kun ei, ei onnistunut mikään. Puhelimella olen tähän saakka pääasiassa vain puhunut, ottamut kuvia, lähetellyt niitä, en muuta. Puhelimella voisi tehdä periaatteessa kaikkea sitä samaa, mitä ajan takaa nytkin, mutta eipä ole tullut vaivauduttua opiskelemaan sen käyttöä niin pitkälle - no googlessa olen käynyt, jotain tarkistamassa, jos en ole ollut jostain aivan varma; esim asennuskuvia tai jotain sellaista tosi tiukanpaikan tullen. Niin ja tietysti olen mitannut veneen nopeutta puhelimen GPS:n avulla. Puhelimeni on Nokian E 71. En tiedä olisiko tähän mahdollista asentaa esim. Tasku Loisto tai Elmeri asiasta toiseen hyvpätäkseni.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
mikke1974
Viestit: 101
Liittynyt: 20.07.2006 12:43
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Läppärin vaihto, ongelmia.....

Viesti Kirjoittaja mikke1974 » 22.01.2011 0:40

Saat siihen ozi explorerin. Sillä ja N96:lla minä menin viime kesän..
Aikainen lintu saa madon mutta vasta toinen hiiri juuston
kuvia

Vastaa Viestiin