Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
-
Notreal
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 10 Marras 2010 15:08
Lupaan etten puhu asiasta enää mitään tällä foorumilla, tai jos puhun sehän kuuluu vain meitin olkkarissa:

Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
-
Donna 28
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 10 Marras 2010 15:10
No, enhän minä sitä tarkoittanut. 8\
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
Donna 28
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 11 Marras 2010 16:38
Tulipahan taas kuunneltua musiikkia, tykkäsin Nina Simone:sta. Karismaattinen lauluääni, jazzia.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
Donna 28
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 14 Marras 2010 21:48
Isänpäivän fiilistely alkaa olla loppusuoralla, vatsa on usemmanlaista täytekakkua täynnä. Tiramisua, marjahyytelö ja kermakakkua. Tulipa syötyä lohkopiirakkaa, joka on ehdotonta herkkuani ollut siitä lähtien kun tuli naitua karjalaiseen sukuun. Lohkopiirakka tehdään ohueen ruiskuoreen ja alustaksi ruiskannen alapäähän laitetaan silavaa, ei mitään ameriikan pekonia vaan oikea läskiä, jossa on lihaa vain näön vuoksi, siihen päälle perunalohkoja ja niiden päälle taas läskiä ja sitten kanneksi ohut ruiskuori. Tietysti tyttäret ovat saaneet perinnöksi äidiltään taikinajuuren ja näin parin tunnin matalalämpöisen paiston ja noin tunnin käärityissä liinoissa hauduteun kuoren jälkeen herkku on valmis. Ruiskuori on pehmentynyt liinojen sisällä ja sisältö on imenyt rasvan sisäänsä. Ruokajuomana maitoa. Minä en käytä minkään muun ruuan kuin riisipuuron ja tämän lohkopiirakan kanssa maitoa ruokajuomana, vaikken ole sille allerginen tai edes laktoosi-intoleranssinen. Se on kiva lähteä pöydästä kerran vuodessa kun tietää syöneensä 3 - 4000 kcal kerralla, siis kunnolla. Tietysti sain pari sotakirjaa, toisen pojalta ja toisen vaimolta. Näin meillä perinteiset menot. Muuten en hirveämmin perusta koko päivästä.
Donna 28

-
Donna 28
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 22 Joulu 2010 08:39
Vain reipas viisi kuukautta ja olen veneellä. Jos en nyt ihan vesillä, niin ainakin kevätkunnostuspuuhissa. Se on kumma juttu, miten puuveneharrastajan elämä rytmittyy veneilykauden mukaan. Ehdottomia rajapyykkejä siinä ovat talven Venemessut Helsingissä. Sieltä saatujen vaikutteiden miettiminen ja suunnittelu tulevien reissujen osalta. Jonkinmoinen vauhdin lisäys puuhastelussa täyskunnostuksessa tammi-maaliskuussa Donnan osalta. Sitten tuleekin kevätpuuhat ensin Vivanilla Suomenlinnassa ja sitten käyttöveneellä, johon ylimääräistä potkua on antamassa "uusi" vene. Suunnitelmia jälleen kerran veneilystä Saimaalla - todellisuudessa pitkiä aaltoja merellä
surffaillen koko veneilykauden ja sitten uutta kautta ennakoiva syksy. Ja Joulu - aikaa ajatella sinisiä ajatuksia.
Donna 28

-
Veli-Matti
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 22 Joulu 2010 16:18
"Vain reipas viisi kuukautta ja olen veneellä." - Donna
Kivaa eikö totta, tosin et ole ehkä optimistisin harrastaja joka odottaa "uutta, jokavuotista alkua" sillä metsästysnetissä alkaa lähes joka vuosi keskustelu seuraavasta sorsastuksen aloituksesta 22. elokuuta otsikolla "Enää 363 päivää aloitukseen - mitä suunnitelmia ja uutta".
Vuodenvaihteesta mullakin alkaa tavallaan (veneily)kausi kun verstaalle alkaa ilmestymään veneen osia korjattavaksi ja asiakkaiden veneiden kunnostustyöt pitää saada järjelliseen oortninkiin. Ja kyllä se Dejah Thoriskin on ohjelmassa mutta vapaa-aikana...
-
Donna 28
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 09 Helmi 2011 20:08
Siniset ajatukset meinaa mustentua. Huomenna, jos luoja suo, minulla on kortti vielä tallella klo 16. jälkeenkin - ellei saattaa tuntua mustalta.
Donna 28 8\
-
Donna 28
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 11 Helmi 2011 17:41
Enää 27 päivää ja saan kortin takaisin
Donna 28

-
Ana
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ana » 11 Helmi 2011 17:57
Noi siniset ajatukset saivat aivan uuden merkityksen

-
Jampe9
Viesti
Kirjoittaja Jampe9 » 13 Helmi 2011 16:06
Donna 28 kirjoitti:Siniset ajatukset meinaa mustentua. 8\
Sama täällä, -meinaa ajatukset mustentua. V--tu kun pääsisikin veneen kanssa touhuamaan tai edes meren jäälle ajattelemaan sinisiä ajatuksia mutta kun pitää aivot solmussa vääntää "diskreetin satunnaismuuttujan binomijakaumaa". 8\ (hullu lähti aikuisena opiskelemaan)
-
Notreal
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 15 Helmi 2011 10:04
Notreal
Princess OJ8834
-
Veli-Matti
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 15 Helmi 2011 11:54
Siinä on taatusti siniset(kin) ajatukset sananmukaisesti umpijäässä...
Mistä ihmeestä tuo kuva on?
-
Donna 28
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 15 Helmi 2011 18:48
Notikan venehän se on selvästi syystalvella 2010 kuvattuna, hänellähän oli niitä sinisiä ajatuksia silloin, jos oikein muistan. Toki hänellä saattaa olla tähänkin joku emävale esittää. No, ei Notikasta kyllä ota selvää, vaikka puhuisi tottakin

Luulisi, että mies on Savosta kotoisin, kun siellä sanotaan, että vastuu on kuulijalla - tässä tapauksessa lukijalla

Sorry, Notikka, taisin olla häijy, kadun jo.
Donna 28

-
Simon
Viesti
Kirjoittaja Simon » 15 Helmi 2011 19:27
No ei toki Notikan, sillä tuo kaunotar on tuontitavaraa, suoraan ameriikasta. Kuulin juuri messuilla, että maahantuoja on vaatinut tilaamiensa alusten toimitukset pakastettuina ja siinähän tuo yksilö odottaa Lauttasaaren rannassa uutta keväistä ostajaa aivan tuoreena.
Näinhän VR:kin teki, tilasi Italiasta pendoliinot pakastettuina, tosin ne eivät ole sulaneet vieläkään

8\
-
Notreal
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 15 Helmi 2011 19:46
Totuus on, että tämä on ex.presidentti Hosni Mubarakin vene jonka varat on nykyisin jäädytetty.
Kuten huomaatte kuvasta, muut jatkavat veneilyä mukavan kesäsään säestämänä...
Notreal
Princess OJ8834