Hauskuuksia

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Notreal » 15 Touko 2011 21:12

Notreal kirjoitti:
Simon kirjoitti:Onneksi olkoon 8] ei varmasti ollut turha reissu, sano koulutusvastaavalle terveiset :)
siis kaimallesi.
Ei tosiaan turha reissu, melko mahtavat olosuhteet kaikkinen simulaattoreineen...
Hypotermia-osuuden 3 asteisessa altaassa olisin tosin mielelläni jättänyt väliin,
oli se vain niin kylmää touhua, Hrrr.
Nyt on takana tuo aikaisempi pelastautumisharjoitus takana myös autenttisissä olosuhteissa...
La-su välisenä yönä n.klo: 01.30 hetken mietin, mitähän muut ihmiset tekevät juuri nyt?
Toiset pubissa bailaamassa ja toiset omassa sängyssä.
Olin itse kellunut vajaan 5h Porkkalanselällä 8 muun hullun kanssa odotellen milloin
valokeila kertoisi pelastajien saapuvan, onneksi allokko oli alle 2,5m ( arvio ) perjantain tuulista huolimatta ( 17 / 22m/s ),
eikä ollut edes jäätä...

Kurssiviikonloppu oli jälleen kerran melko opettavainen eikä se loppujen lopuksi ole hullumpi tapa
viettää vapaa-aikaa, meressä lilluminen meinaan.
Tulipahan laulettua ajankuluksi kaikki mahdollillinen,
kansallislaulusta nykyiseen euroviisu kappaleeseen asti, ja meikäläisen äänellä.... 8-|
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Notreal » 16 Touko 2011 08:36

Kuva
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Ande » 16 Touko 2011 14:27

Olipa matsi! Sooon nyt silleen että ruottalaiset saivat persraiskauksen ilman vaseliinia :-)
E mare libertas

jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16 Maalis 2007 12:18
Paikkakunta: mustasaari

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 16 Touko 2011 19:34

Mutta eikö se ole juuri sitä mitä ruottalaiset haluaakin??Pakottaminen heteroseksiin voisi toimiakin tässä tapauksessa...

ari nieminen
Viestit: 146
Liittynyt: 16 Heinä 2008 13:35
Paikkakunta: helsinki

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja ari nieminen » 17 Touko 2011 20:51


Avatar
Pukatti
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Joulu 2008 20:52
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Pukatti » 17 Touko 2011 22:40

Moni varmaan tietää mikä se tämä on:
http://pukatti.kuvat.fi/kuvat/Pukatti%2 ... 4small.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: ei onnistunut kuvansiirto jos tuo linkki toimisi

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25 Helmi 2005 10:44

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Mile » 18 Touko 2011 16:42

Kävelykeppi johon integroitu sisääntaittuva anustappi?
Mile

Avatar
Pukatti
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Joulu 2008 20:52
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Pukatti » 18 Touko 2011 16:47

Mile kirjoitti:Kävelykeppi johon integroitu sisääntaittuva anustappi?
Aikas lähelle osu, mutta ei ihan :))

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Ande » 18 Touko 2011 20:22

Kävelykeppi ja oisko sitten vaan toi tappi tossa, että siinä voi istua.. Taitaa kyllä upota aika pahasti :-)
E mare libertas

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 19 Touko 2011 16:45

Lapsenlapsen suusta kuulunut totuus:

"No mikäs se Varjakan papan horoskooppimerkki on? - horoskooppeja harrastava äiti
Susihukka tietysti kun se on niin harmaa.. -pojanpoika Eero"
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Notreal » 19 Touko 2011 17:50

Kun aikoinaan aloitin tuon oman vaneriveneprojektin, enpä olisi arvannut minkälainen työmäärä siitä kertyykään...
Alla lista jossa olen nyt menossa suunnilleen kohdassa 5.

Vaneriveneen rakennus.
1.Päätös veneen rakentamisesta
2.Veneen tarjoussuunnittelu, tarjoaminen ja kustannuslaskenta
3.Mallisarjasuunnittelu
4.Luonnossuunnittelu suoramenetelmällä
5.Kokoaluksen design kehittyneellä alkusuunnittelu metodilla (teollinen
muotoilu ja ennakoiva laatusuunnittelu)
6.Aluksen teollinen muotoilu
7.Aluksen yleissuunnittelu
8.Aluksen pääparametrisuunnittelu ja mallinpäättäminen
9.Aluksen yksityiskohtien design (teollinen muotoilu)
10.Valmistusmateriaalien valinta
11.Pohjapaneelin rakenteen ehdotus
12.Rungon V-kulman ja pinnan kiiltoasteen päättäminen
13.Nousulistojen määrittely; pituus, leveys ja sijainti
14.Palteen muotoilumuutokset keulassa
15.Perälaudan kaltevuuden määrittäminen
16.Veneen muotoilun hyväksyminen
17.Lesti- ja muottisuunnittelu, niiden muutos- ja rakennevalvonta
18.Kölirautamenetelmän keksiminen ja valmistamismenetelmän luonti
19.Keulahinauksen suunnittelu
20.Vetoura suunnittelu
21.Moduulirakenne suunnittelu ja sen valinta veneen rakenteeksi
22.Ergonomian määrittely
23.Istuinjärjestelyn ja ohjaamon sisustuksen määrittely ja päättäminen
24.Ohjaamonäkyvyyden määrittely
25.Ajo-ominaisuuksien määrittely, ajotarkkuuden, kääntyvyyden ja pehmeyden
määrittely
26.Ilmalentoasennon määrittely (eli painopiste)
27.Veneen väritysluonnostelu
28.Pohjan liukupinnan pinta-alan määrittely
29.Liimattavien lasien soveltaminen ja muodon määrittely
30.Pulpetin kannen integroitu rakenne
31.Ydinainelevyn soveltaminen rakenteissa mm. Ohjaamo
32.Pukkipenkkien käyttö ja suunnittelu esitys
33.Perälaudan kaltevuuden päättäminen
34.Rungon muodon valinta ja parametrisuunnittelu
35.Muotin valinta rungoksi ja sen muuttaminen tulevaksi rungoksi
36.Ratkaisujen keksinnöllisyys
37.Ponttoonien mittasuhteiden määrittely
38.Ponttoonin aseman määrittely rungossa
39.Ponttoonin kiinnitysmenetelmä suunnittelu ja runko-osan pedin
suunnittelu.
40.Ponttooni materiaalin määrittely
41.Ponttooni mallin ja muodon määrittely ja muotoilu
42.Ponttoonin rakennesuunnittelu
43.Ponttoonien kaksikuorisuuden toteutus
44.Ponttooni moduulien kehittäminen
45.Ponttooni merkintöjen valmistuksen ja kiinnityksen suunnittelu
46.Kannen korkeus merenpinnasta
47.Painolaskenta
48.Uppouman määrittely ja vesilinja
49.Painopisteen sijainnin määrittely
50.Kulkuasennon määrittely
51.Hinausjärjestelyn keksinnöllisyys, kiinnitys ja muotoilu
52.Jäykistysmenetelmä rungossa ja sen yleissuunnittelu.
53.Palkiston rakennus ja valmistusmenetelmä suunnittelu
54.Konesuosittelu
55.Koneasennuksen määrittely ja suunnittelu
56.Konetehosuosittelu
57.Sähköjärjestelmien sijoittelu ja reittimäärittely
58.Sähköratasuunnittelu
59.Veneen puhtaaksi piirtäminen ja CAD piirrokset
60.Luovutusdokumenttien laadinta
61.Käyttäjänkäsikirjan laadinta
62.Valokuvaaminen
63.Lehdistö esittelyt ja käyttäjän arvioiti
64.Koeajo ohjelman laadinta, järjestely ja toteutus
65.Takuu korjaussuunnittelu ja toteutus
66.Rungon osastointi ja tyhjennysjärjestely määrittäminen
67.Ohjaamon muotoilu, moduulirakenne ja jousikiinnitys suunnittelu
68.Ohjaamon tilavuuden optimointi suunnitelma
69.Ohjaamon äänieristys
70.Istuin suunnittelu
71.Rungon äänieristys suunnitelma
72.Hinausjärjestelyn yleissuunnittelu ja lujuusmäärittely
73.Mastosuunnittelu ja varustelusijoitussuunnittelu
Sekä monia muita tärkeitä seikkoja....mm:
1.Yleisjärjestelyn muutos esitykset
2.Käyttäjä henkilöstön määrän valinta (2)
3.Turvallisuus varusteiden määrittely
4.Varustelutason määrittely
5.Valaistusmäärittely sisällä, ulkona ja pimeäkäytössä
6.Varustelaatikoiden sijoittelu ja yleisjärjestely
7.Turvalinja ja pelastusvalmius määrittely
8.Laiteasettelu määrittely
9.Lämmitys järjestelyt ohjaamossa
10.Tuulilasipyyhinten sektori parametrit ja asema ohjaamossa
11.Ponttooni varusteiden yleisjärjestely
12.Ponttooni merkintöjen määrittely
13.Ohjaamon kiinnitys ja tiivistäminen kanteen
14.Vastaanottotarkastus ja hyväksyntä
15.Ohjauspisteen puolen- ja kaltevuuden valinta
16.Rungon oleskelutilan määrittely ja varustelu (ohjaamon ohitustilan
määrittely)
17.WC määrittely (jätetään pois)
18.Koneteho määrittely ja päättäminen
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Pukatti
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Joulu 2008 20:52
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Pukatti » 20 Touko 2011 20:17

Pukatti kirjoitti:Moni varmaan tietää mikä se tämä on:
http://pukatti.kuvat.fi/kuvat/Pukatti%2 ... 4small.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: ei onnistunut kuvansiirto jos tuo linkki toimisi
150 kertaa katsottu kuvaa mutta oikeata vastausta ei tullut...aika lähelle kuitenkin. Tai ei viitsitty kertoa?
Kyseessä on kusikeppi. Vanhemmiten saattaa kaari lyhentyä ja valuu kengille. Tuota kourua apuna käyttäen saahaan valumat menemään ainakin kengistä ohi... 8]
Olen noita pari tehnyt ja vienyt 60 ja 70 vuotislahjaksi. Hauskaa oli. Kohde pitää vaan valita huolella jottei tule turpiin

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Notreal » 22 Touko 2011 20:47

Junior kipparoi kohti Porvoota...

Kuva
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 22 Touko 2011 21:42

Taitaa junioristakin tulla purjehtija isän jälkiä seuraten. Optimistijolla onkin helpompi tehdä, ei tarvitse noin pirun pitkää luetteloa pelkkään suunnitteluun kuin tuossa muutama juttu sitten, ellei nyt sitten jotain vähän vaativampaa etsittäne.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Re: Hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Notreal » 23 Touko 2011 21:16

Donna 28 kirjoitti:Taitaa junioristakin tulla purjehtija isän jälkiä seuraten. Optimistijolla onkin helpompi tehdä, ei tarvitse noin pirun pitkää luetteloa pelkkään suunnitteluun kuin tuossa muutama juttu sitten, ellei nyt sitten jotain vähän vaativampaa etsittäne.
Donna 28 :)
Jep, runaboutin tekeminen on kova työ... Alla kuva projektista josta selviää yksityiskohdat. 8|
Jos joku kohta on mennyt persiilleen, niin ihan tarkoituksella. 8-|

Kuva
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Vastaa Viestiin