Donna nousee siivilleen

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Northling
Viesti:

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Northling » 27 Helmi 2013 23:12

Donna

->
8]
8\
8|
8o
8-|
!!!
???
8}

Nortti odottaa malttamattomanan niitä kuvia!

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 28 Helmi 2013 19:08

Nortti, et voi olla tosissasi; noin malttamaton :-) :-) 8o 8o !!! Kunhan löydän johdon pätkän, millä saan sen koneelle ensin.
Salongin pituus on noin 240 cm. Sohvia lyhennettiin 195 cm mittaan, jotta pieni pentry saataisiin johonkin kulmaan sekä toiselle puolelle vaatekaappi ja mahdollisesti laatikostoja.
Tänään ystäväni Harry teki merkittävän lahjoituksen. Hän antoi pienen pesualtaan. Kun kysyin, millä tämä maksaa, vastasi, ettei minulta löydy sellaista rahaa. Kiitin pesualtaasta
varusteineen. Pesuallas on kooltaan noin 40 cm pitkä vajaat 20 leveä ja vielä vajaammin samat
syvä. Se ei nyt ole antiikkia, vaan Staalan teräsallas, mutta ehkä se jää levyn alle.
Viikonloppuna on tarkoitus suunnitella muu interiör näiden "vapaiden" tilojen osalta. Toimivuuttahan haen. Olisi tietysti mukavaa, jos jollakin teistä olisi näyttää kuvaa n. 45 cm leveästä omasta tai vieraasta pentry -ratkaisusta |+|
Norttikin saisi nähdä kuvia :-) !!!
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 03 Maalis 2013 07:31

Iski se flunssa minuunkin sitten, kun se oli kiertänyt lähes kaikki perheenjäsenet ja tuttavat.
Kurjaa.
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 05 Maalis 2013 14:55

Uskoisin, että huomenna voin lähettää kuvia etenpäin, jos vaikka Viinamäen miäs olisi hereillä. Pyydän häneltä näin julkisesti apua jälleen kerran.

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 05 Maalis 2013 15:47

Niitä odotellessa... 8o
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 05 Maalis 2013 20:00

Veli-Matti se osaa olla aina niin kannustava 8o
Donna 28 8}

Simon

Viesti Kirjoittaja Simon » 05 Maalis 2013 22:19

Niin ja huomasikko? silloli nimensä färiki tärvääntyny aiva punaaseksi 8-|

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 06 Maalis 2013 09:45

;-)

Juu, kyllä se punaväri nousee naamalle puhumattakaan nimestä kun perxesilmä ruvella joutuu kusilaituveneiden sisustoja sepittämään ja tekemään niihin verstaalla kalusteita... 8}
No onneksi ne hommat on tältä vuodelta tehty.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 06 Maalis 2013 20:39

Kyll ol aiva punaane, olisko pakkane nipistäänn !!! y. Mitä se höpisee kusilaituveneistä, missä se niitä on nähäny, ei ainakaan omassa pihassaan, eikä vajassaan. Mutta hyvä, että miäs on henkissä !!!
Kuvia ei nyt ainakaan tänään tuu, kun en saanut niitä koneelle tai jos sainkin, en löytänyt. Vinamäenmiäs ottaa nyt vain rauhassa, etsiskelen huomenna, jos vaikka...
:-)
Kävin veistämöllä tänään. Venemestari on lähdössä viikonloppuna Ruotsiin ruottalaasia veneitä kattomaan. No oli hän saanut aikaiseksikin jotain, kuten salongin penkkien rungot ja bensatankien ympärille penkkien sarjat, avotilan ja moottorin välisen laipion ja lisäksi puuhastelleet monitoimimiehen kanssa "erikoisen" ohjausratkaisun, joka varmasti kyllä toimii.
Minä olen viikon verran metsästellyt 90 -asteen happismutkia pakoputken kuljettamista perään -varten, mutta kun jo epätoivo alkoi iskemään kintuille, kaverini
Kouvolasta meni ja tutki kaikki luettelot Onnisella ja löysi ne. Onnisen miehet möivät
reipas viikko sitten samaiselle miehelle eijoota. No, ne minun purkupurkaamolta löytämäni osat olivat liian rajuja, eihän niitä jaksanut kunnolla huonokuntoinen kantaa ja mikä tärkeintä, veistäjä ei kelpuuttanut niitä. Tänään sitten kyllä selvisi
Vetukselta, että heillä olisi ollut 102 mm halkaisijaltaan olevaa taipuisaa pakoputkea,
mutta kun olin ostanut sitä Marine -putkena Etrasta 7 m, niin ei tullut mieleen ostaa toista putkea. Tänään sain myös hydraaliletkujen tekijän - totta kai edullisen
- Kotkan Etrasta, lupaamaan tehdä minulle letkut, kun monitoimimies saapuu niitä teettämään. Sovin Kouvolassa hinnan, sillä kokemus on osoittanut, että hinta on halvempi täällä sisämaassa, varsinkin kun on tuttu myyjä. !!! :-)

Viinamäenmiäs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 11 Maalis 2013 18:51

Yleisön ja Donnan pyynnöstä! Osa 3.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viinamäenmiäs

Viinamäenmiäs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 11 Maalis 2013 18:52

Yleisön ja Donnan pyynnöstä! Osa 4.
Viinamäenmiäs

Viinamäenmiäs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 11 Maalis 2013 18:54

Yleisön ja Donnan pyynnöstä! Osa 5.
Viinamäenmiäs

Viinamäenmiäs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 11 Maalis 2013 18:54

Yleisön ja Donnan pyynnöstä! Osa 6.
Viinamäenmiäs

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 12 Maalis 2013 15:49

Vein pakoputkikäyrät ja putken pätkät veistäjälle tänään. Mutkia putkeen tulee 5 kpl, jotta se ei haittaisi ahtaiden tilojen käyttöä kohtuuttomasti. Päätettiin myös niin, että mittaristo kätketään veneen laitaan, josta se vedetään esiin aivan samalla tavalla kuin entisaikojen puuhellojen puulatikko. Samanlainen järjestelmä tehdään ahtaaseen pentry -tilaan. Sen taakse mahtuu altaan ja vesihanan putket hyvin. Vaikka olen ollut keinonahan kanssa tekemisissä yli 30 -vuotta, en ole siitä nähnyt sellaista pehmeämpää versiota, jolla voisi päällystää ruoritilan penkit, samoin takana olevan avotilan. Kangasvaihtoehtona näihin paikkoihin on vanha kunnon markiisikangas, joka sekään ei päästä vettä läpi. Kuitenkin tuo keinonahka, vaikkei muuta "keinoa" olekaan koko veneessä tuntuisi varteenotettavalta, sillä oikea nahka tuskin kestää vesisadetta, tiedä häntä. Tyynyjä kun ei viitsisi ahtasiin tiloihin nostaa jokaisen sadekuuron eteen sattuessa. Veneeseen olen suunnitellut katoksia niin taakse kuin eteen, jotka yöpyessä olisi mahdollisuus sulkea erillisillä seinäkankailla. Jotenkin perinteinen kuomutyyppi sattuu silmään, varsinkin silloin kun tavoitellaan seisomakorkeutta. Edessä se vielä menettelee, muttei takana.
Näistä tänään. Olisi mukavaa, jos kommentoisitte noita Viinamäenmiähen ansiokkaasti pienentämien kuvien sisältöä. Jotenkin ymmärsin muutamien juttujen rivien välistä, että ainakin jotkut kaipasivat kuvia. Ja jos niistä löytyy jotain kehnoa, olisin myös tyytyväinen sellaisista arvioista, sillä niitä voitaisiin ehkä vielä muuttaa - pitkän harkinnan jälkeen.
Itse olen tähän astiseeen tyytyväinen ja samalla voin sanoa, että sokeakin oman veneen ratkaisuille. ;-) Näytin venettäni vaimolleni viikonloppuna, hän oli tyytyväinen, vaikkei rohjennut katsoa sisään. Hän on myös antanut veneelle nimen, se paljastettaneen siinä vaiheessa kun se perälautaan ilmestyy.

Oqu

Viesti Kirjoittaja Oqu » 12 Maalis 2013 19:37

Kyllä näyttää komealta, upea vene ja hienoa työtä! Siinähän sitä on aikanaan venemessuille vietävää..

Kuinka pitkä tuo akseli on vaihteelta vannasputkeen? Miten aiot moottorin äänieristyksen hoitaa?
Kaikki paitsi hyvä kyllästys on turhaa.

Vastaa Viestiin