Piti oikein lukea, mitä olen tänne viimeksi kirjoittanut. Kun olen ollut kuin lumiukko tai lähes pelkkä kasvis jo yli toista kuukautta. Luin siis, onko järkeä ollut hitustakaan päässä.
En sano, että sitä nyt niin kummasesti olisi muutenkaan.
Donnassa on kuitenkin alkanut tapahtumaan sairaudestani huolimatta vai pitäisikö mahdollisesti sanoa, sen johdosta. Neliosaista tuulilasia tehdään parasta aikaa, samoin moottorin huoltoluukuksi tulevaa skylettiä. Halusin neliosaisen tuulilasin ja siitähän on kuva, siis mallista tuolla jossain kauempana takanapäin sen vuoksi, että etenevä tuulilasi toisi keskelle enemmän tilaa sisälle ja toisaalta siksi, että styrpurin puoleinen lasi tuli avattavaksi ja että avattavan lasin paino ei tulisi kohtuuttomaksi siirrettäessä se viereisen päälle aukiasentoon. Minua ei miellyttänyt ajatus, että keskiosa tuulilasista liukuisi eteen päin ja kulku kannelle olisi ollut sitä kautta mahdollista. Päädyin pieneen tulilasin pätkään joka avautuu aivan laidasta ja mahdollistaa etenemisen sitä kautta keulaan. Skyletti ratkaisu moottoritilan ja moottorin huoltamiseksi osoittautui ainoaksi järkeväksi, koska se antaa valoa myös keulahyttiin ja kokonaan eteen keulaan taittuvana kaasujousten varassa antaa mhdollisuuden vaikka ottaa koneen kokonaisuudessaan pois luukun kautta. Toki öljynvaihdot ja suodattimien vaihdot ovat isossa tilassa helpompi suorittaa kuin pirun ahtaassa loukussa. Skyletin harjalle saranoituvat molemmmin puolin ikkunat, jotka ovat siis myös avattavissa sisältä päin.
Ja mikäli moottorin eteen tai osin sivulle mahtuu vielä tuo varapunkka, niin sillekin saadaan valoa skyletin kautta.
Ainut virhe, minkä koen kirjoittaneeni silloin, kun tulehdusarvot kipusivat yli neljänsadan, on tämä potkurijuttu. Oikeastaan se on merivahteen välitys. Minulla oleva Velvetin vaihde ei käy, koska sen välitys on 2,5:1. Sellaista potkuria ei mahdu alle, millä
tavoitenopeudet tuolla välityksellä saavutettasiin, 2,0:1 on varmasti oikea välitys, sillä silloin alle mahtuu vielä 17 tuuman potkuri. Toivottavaa myös olisi, että vene etenisi hiljaisimmillaan nopeusrajoituksia noudattaen, joista ainakin Kaakon kulmalla pienimmät ovat jossain 6 - 7 km tunnissa luokaa. Pakettini huutaa siis edelleen merikytkintä, jonka tehon kestävyys pitäisi ola n- 130 hv. Otan tarjouksia vastaan, ei ole väliä onko kytkin mekaaninen tai hydraalinen, muttei sen hinta tarttisi olla tuhansissa,
sillä käytettykin käy.
Terv. Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua