Donna nousee siivilleen

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Donna 28

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 13 Huhti 2012 15:03

No, ilmankos en tuntenut moista, olen vasta jonkin aikaa viihtynyt tällä palstalla, en siis siinä suhteessa ole vielä fossiili, niin kuin eräät ;-) :-) :-) Veikkasin ensin kuitenkin johonkin valtakunnan TV-sarjoihin viittaavasta henkilöstä, mutta tässä suhteessa erehdyin. Siksi onkin todettava, ettei tässä suhteessa yleissivistyksessäni ole siis aukkoa !!! ;-)
Aika hiljaistahan täällä on viime aikoina ollut yleensä sattumusten ja varsinkin hjuumorin osalta, kun Notikkakin, jolla oli pilke silmäkulmassa hiljeni tai oikeammin alkoi ottaa vakavasti keppiveneilyn. En valita, sillä muutama hjuumorin viljelijä apulantoineen on vielä jäljellä.
Asiasta kolmanteen, siis Donnaan, olen pikkasen ollut huolimaton valvoessani töitä,
pari liimasaumaa kaivelee partaassa, niitä ei saa hyviksi ellei pura osaa rakenteista.
Perskuta rallaa hieman keljuttaa. Eikä muuta selitystä voi olla asialle kuin että olisi pitänyt huomauttaa heti, mutta huomasin sen vasta tänään, kun siitä työvaiheesta oli
jo ehtinyt kulua ainakin kaksi viikkoa. Fitti.
Donna 28 :)
Viimeksi muokannut Donna 28, 20 Huhti 2012 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 15 Huhti 2012 17:48

Olen pojan kanssa tehnyt neljää pukkia viime päivien aikana ja tänään lähinnä fundeerannut, miten veneen hiilaus pari metriä eteenpäin hyllysillan alta onnistuísi, jotta vene voitaisiin maanantaina tai tiistaina kaataa höyläystä ja kyllästystä varten.
Suunnitelmat alkavat olla selvät, operaatio vaatinee noin 3 -tuntia ja vene on nurin niskoin. Tähän on siis tultu. Ensi viikonloppuna haen Porista koneen ja ohjauksen hydraaliset osat, päivä lienee perjantai, sillä illalla pitäisi vielä ajaa Suomenlinnaan Helsinkiin Vivanin joka keväisiin katoksenpurkutalkoisiin.
Eilen siellä talkoiltiin yhden lankun pasutuksen ja sitten lekalla paikoilleen laiton kanssa,
tunkkiakin käytettiin hyväksi. Lankku vain ehti jäähtyä loppua kohti liikaa. Mikähän siinä on joka vuosi, että lankun laitossa on kyllä kiitettävästi porukkaa paikalla, mutta työkaluista ei ole oikein tietoakaan. No, hyvin se meni.
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 16 Huhti 2012 18:59

Pukit ja ruoteet veneen kaatamiseksi saatiin valmiiksi. Tehtiin sen verran leveämmät ja tukevammat etupäästä, jotta voidaan nostaa myös kone samoilta sijoilta ylös ja laskea etuluukusta se sisään. Koneen lasku tapahtunee toukokuun ensimmäisellä viikolla.
Sitä ennen pitäsi viedä kaasarit huoltoon ja varata mies tekemään koneen sähkötyöt. Saattaapi olla, ettei vene vielä ui tänä vuona Meri Viaporiin. |+| !!!

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 20 Huhti 2012 22:19

Nimeä olen ajankulukseni edelleen miettinyt. Itse asiassa olen sen jo aika päiviä sitten päättänyt tai oikeammin tullut siihen tulokseen. Vaihtoehdoista päällimmäisenä ovat olleet Ensin Donna ja sitten seuraavana nimenä Donnan perässä; Aina`, Aina, Venla,Varvara, Vehka, Astrid, Astrida, Iida, Iita, Ida, Ada, Eda, Amalia, Vaapukka, Lapukka, Di lilah, T, D ja Varvara. Nimi ei kuitenkaan ole mikään näistä ja minähän olen sitä paitsi Jaska. Niin ja murteellisesti lausuttuna nimi päättyy A -kirjaimeen.
Donna 28 :-) :-) :-)

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 21 Huhti 2012 07:26

Varvara????? Kerroppa tuosta nimiehdokkaasta...

Siinä on jotakin tuttua
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 21 Huhti 2012 16:53

Haminassa on Varvaran patsas. Varvara oli nainen, joka möi kärryistä haminailaisille RUK: sotilaspojille rinkeleitä. Hän lienee ollut venäläistä syntyperää.
Sittemmin Resekoffit perustivat oman rinkelimyymälänsä ja leipomonsa Haminaan, joka lakkautettiin vastìkään kun jatkajia työlle ei enää löytynyt. Tämä Resenkoffin rinkelileipomokin ehti toimia yli sata vuotta. Sitä ennen oli Varvara. Varvara ei ollut sukua näille Resenkoffelle. Nyttemmin Haminassa on leipomokahvila, jonka nimi on Varvara. Sen leivokset ovat suussa sulavia, minäkin käyn vähintäin kerran kuussa Varvarassa, varsinkin jos haluan tavata silmän ilosta ja sanavalmiista naisesta pitävää erästä erästä asiakastani.
Haminassa oli 1800 - 1900 luvun välissä enemmän venäläissyntyperäisiä asukkaita kuin suomalaisia, joka johtui siitä, että Haminassa oli merkittävä varuskunta. RUK:stahan Hamina vieläkin tunnetaan ja noilta ajoilta siitä, että Mannerheimikin aloitti silloin tappisen sotilasuransa Haminan kadettikoulusta, josta hän tosin sai potkut. Lienee myös tavannut Varvaran kärreineen, saattapa olla ostanutkin Varvaralta rinkeleitä.
Niin ja onhan siellä vielä tällainen Indierock yhtye, jonka nimi on tietysti Varvara.
Sitähän Sinä tarkoitit. 8o :-)
Donna 28 :-(

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 21 Huhti 2012 18:18

Valitettavasti täytyy sanoa suoraan että kyllä nyt oli kysymys jostain toisesta wumanista nimeltään varvara...
Veli-Matti

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 21 Huhti 2012 21:30

Hurjasta nuoruudestasi, joku ??? :-)
Donna 28 :-)

Viinamäenmiäs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 22 Huhti 2012 09:30

Veli-Matti kirjoitti:Varvara????? Kerroppa tuosta nimiehdokkaasta...

Siinä on jotakin tuttua
Varvara ja Barbara ovat variaatioita samasta nimestä. (Kenttä)tykistön punaisia laattoja kantaneena muistelin, että Varvara olisi saattanut olla aselajin suojelupyhimys, mutta kyseessä olikin Pyhä-Barbara. Artikkeli aiheesta löytyy hakusanalla Pyhä-Barbara. Oli neidolla kova kohtalo.

Sitten on tietysti tämä ruotsalainenkin versio Barbarasta, mutta Donnan salonki ei ole mikään ribbi.
Viinamäenmiäs

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 22 Huhti 2012 20:28

No, ei !!!

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 22 Huhti 2012 22:59

Voi kun nössinä olisikin ollut joku niinkin eksoottinen misu kuin Varvara - oli vaan tyydyttävä Vuokkoon, Päiviin, Riittaan, Paulaan....
Isompana sitten totesi kun tutustuin Yvonneen, Ljubaan, Elianaan, Kristynaan jne että Vuokko jne kumppaneineen onkin parasta mitä suomalaiselle nuorelle miehelle maailma voi tarjota ;-) :))
Veli-Matti

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 24 Huhti 2012 13:51

Veli-Matti, olet käynyt valinnoissasi samat asiat läpi, mitä meistä miehistä suurin osa. :) :) !!!
Donna 28 :) :)

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 25 Huhti 2012 20:46

Donna on nyt sitten nurinniskoin. Tapitus, höyläys, hiominen ja kyllästämien voi alkaa kuin myös näiden jälkeen kalaruodon asennus. Moottorin haen Vapun jälkeisenä keskiviikkona Porista. Aikatalu alkaa taas pitää, tosin emännän uutta harrastusta, tulevaa ravihevosta pitää käydä katsomassa viikonloppuna Maaningalla, onneksi hänellä on vain pieni osuus tästä tammasta 8-| , mutta Vapun päivän saan ainakin harrastaa omiani. ;-) :-) :-)

Simon

Viesti Kirjoittaja Simon » 25 Huhti 2012 22:40

Aivan kivalta kuulostaa :) aivan kun tuo vapunjälkeinen aika harrastuksellekin, mutta tuota vaimoasi et tietenkään osaomistukseen anna ;-) :P

Northling
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Northling » 26 Huhti 2012 09:15

Donna: Kuvia!

N
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Vastaa Viestiin