"Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 06 Maalis 2009 21:02

juu hurjaa menoa! on mulla tiedossa ja tarkotus hakea vanha kilpa hydro jolla huiput on 120-140 paikkeilla kliiverista ja kuskista riippuen. koneena on 2pyttynen 250cc metanoli kone suoralla vedolla ja tehoa n.70hv. kiulua ajetaan tietysti makuulla ja oikeella kädellä ohjataan, vasemmalla hoidetaan kaasu, jalatkin on käytössä, oikeella säädetään paisarien pituutta, ja vasemmalla hoidetaan hissi/trimmi. kiulu painaa n. 80kg koneineen. pitäs kulkea!

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 06 Maalis 2009 21:19

"...pysyy kuin paavalin piki ja terva." - eipä ole moista vertausta ennen korviin sattunut ;-)

Joo pysyyhän se terveessä puussa. Ja ei tosiaankaan pysy lahossa pussa sillä muutamista kohtaa ikkunoiden kohdilla ei ole muuta kuin kusilaitua - ei edes sitä lahoa puuta.
Irroittelin äsken toisen sivun kusilaidun ehyenä irti niin ompahan sabloona ikkunoiden sijoitteluun ja varsinkin niiden aukkojen tekoon.

Kaveri väitti että joissakin noissa pienimmissä hurjimmissa thaikku longtail-veneissä on krossipyörän moottorit ja ne kiertää niin maan pirusti. Uskottavahan se väite on kun petroolin ekan linkin moottorissa on oikein paisari eli 2T jyllää...
Minkähänlainen propelli niissä on kun kiekkojakin suoralla vedolla...?

Sanoisinko että todella urheilullista touhua ja turvallista etenkin katsojille ;-)

Toivottavasti Jansix sulla on koordinaatio kunnossa ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 06 Maalis 2009 21:52

ropeli täytyy olla pikkuhalkasijanen 3-5 lapanen cleaver sopivalla nousulla.

petrooli
Viestit: 271
Liittynyt: 27 Joulu 2006 20:36

Viesti Kirjoittaja petrooli » 06 Maalis 2009 21:54

Veli-Matti kirjoitti:"

Kaveri väitti että joissakin noissa pienimmissä hurjimmissa thaikku longtail-veneissä on krossipyörän moottorit ja ne kiertää niin maan pirusti. Uskottavahan se väite on kun petroolin ekan linkin moottorissa on oikein paisari eli 2T jyllää...
Minkähänlainen propelli niissä on kun kiekkojakin suoralla vedolla...?

Sanoisinko että todella urheilullista touhua ja turvallista etenkin katsojille ;-)

Toivottavasti Jansix sulla on koordinaatio kunnossa ;-)
Juu ja thaimaassa suku on ylpiä kun on pojasta kuva lehdessä ja oikein muutamana kappaleena;)

ne potskit on hurjija kanssa siellä joissa on kasikoneet ja pituutta ehkä neljä metriä painoo muutama satku ja...ääntä niin sikana että ei voi kuvitellä että polttomoottorista sellaisen saa.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 07 Maalis 2009 09:00

Jotenkin tuntuu että noita kuvia Dejah Thoriksen ryskähommista voisi laittaa esille johonkin - niin että mikäs se on helpoin "kuvapankki" avata ja käyttää?

Ryskähommista... toki sitä jossakin vaiheessa sitten sipistelläänkin ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 07 Maalis 2009 10:36

kuvablogi.com on ainakin mun mielestä helppokäyttöinen. Muutama napin painallus ja kuvat on siellä, niillä on olemassa myös sellanen ladattava ohjelma, mistä saa sitten hieman helpommalla kuvat sinne.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 07 Maalis 2009 10:45

No, sepäs kävi äkkiä - meinaan tuo rekisteröityminen mutta...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

petrooli
Viestit: 271
Liittynyt: 27 Joulu 2006 20:36

Viesti Kirjoittaja petrooli » 07 Maalis 2009 16:15

Mää kyllä voimakkaasti suosittelen picasaa sinne saa viideotkin, ja helppokäyttönen se musta ainakin on. ja kun on gmail sähköposti niin ne toimii yksiin

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 07 Maalis 2009 18:53

Mulla on jo juutube viideoita varten, vaikkakin sen käyttö on jäänyt aika vähälle.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Elwood
Viestit: 246
Liittynyt: 23 Huhti 2007 11:58

Viesti Kirjoittaja Elwood » 07 Maalis 2009 19:49

jansix kirjoitti:juu hurjaa menoa! on mulla tiedossa ja tarkotus hakea vanha kilpa hydro jolla huiput on 120-140 paikkeilla kliiverista ja kuskista riippuen. koneena on 2pyttynen 250cc metanoli kone suoralla vedolla ja tehoa n.70hv. kiulua ajetaan tietysti makuulla ja oikeella kädellä ohjataan, vasemmalla hoidetaan kaasu, jalatkin on käytössä, oikeella säädetään paisarien pituutta, ja vasemmalla hoidetaan hissi/trimmi. kiulu painaa n. 80kg koneineen. pitäs kulkea!
Rohkenen epäillä noita vauhteja ;-) 140 =n.26 kiloa (kp/cm2)! ja kun potkuri vetoisten nopeusennätys taitaa olla tällä hetkellä n. 180.. niin ei taida 70hv riittää satasen ylitykseen, vaikka olisi tuplakokoisia hevosia :-)

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 07 Maalis 2009 22:29

taitaa olla niin että 0-250 hydrolla on kumminkin ajettu noita nopeuksia ja isomman luokan hydroilla 0-400 yli 170-180. f-4 pikku formuloilla joka painavampi 160 km nopeuksia +70hv koneilla. voin kyllä muistaa väärin. mutta kyllä potkuri vehkeillä lujempaa 180 km pitää päästä. itse olin pari kesää sitte seliön promo formulan kyydissä ja muistelen että tutkasivat nopuksia ja kalevassa oli juttukin siitä. en vain muista lukemia ja juttu on jossain leikattuna talteen.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 08 Maalis 2009 10:17

Vaikka ME olisikin potkurivetoisilla se 180 niin 130-140 nopeus on siitä niin kaukana että sen saavuttaminen ei ole kovin vaikeaa kunhan on vähän edellytyksiä hommaan. 135km/h on "vain" 75% Elwoodin ME:stä...
Eikös se Seliökin painele kisoissa jotakin 200-220km/h vauhteja ja käsittääkseni Merkun perässä on potkuri...

No leikki leikkinä ;-)

Mitä todennäköisimmin olen paikalla kun tuota nopeutta haetaan ja oikeastaan yksinkertaisin konsti todistettavan nopeuden saamiseen on pirauttaa poliisille että "taas se hurjastelija menee lauantaina 14.7 klo 19.30 merelle ajamaan ennätyksiä. Se ajaa täysillä jo 10km/h rajoitusalueella..."

Jansix voisi sitten laittaa tänne sakkolapun näytille...

Oikeastaan nopeiden kisaveneiden mestarismies Kinde olisi tässä kohtaa keskustelua mies paikallaan - KINDEEEEEEEEE!!!!!!!!
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 08 Maalis 2009 13:02

Dejah Thoris alkaa olemaan aika levällään. Sivusarjojen alimmainen n. 8m lauta on enää paikoillaan ja saa siinä nyt jonkin aika ollakin - ainakin loppuviikkoon.
Rakenteen liimaukset on tehty resoliiniliimalla ja kyllä täytyy aina vaan jaksaa ihmetellä sen pitokykyä. 30 vuotta vanhassa rakenteessa ei ole vaurioitunut yksikään liitos pl. ne kohdat joista on kuitu mennyt rymytessä rikki ja sinne on vesi päässyt väliin tekemään tuhojaan. Tietenkin kuidutus vaikuttaa osaltaan asiaan mutta myös ajohytin takaseinän, jossa ei ole kuidutusta ja lakkakin on ollut vain siellä täällä, liitokset ovat 100% kunnossa.
Suomesta resoliiniliimaa saa vain suurerissä mutta saksanmaalta kuulemma 2-3kg pakkauksissa - mutta ei ehdi tähän hätään...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 08 Maalis 2009 13:28

Siellois nyt jokunen kuva - päivämäärät on päin prinkkalaa mutta mitäs siitä...

http://kuvablogi.com/nayta/1772367/
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 08 Maalis 2009 20:02

Ei ollut muuten yhtään hyvä idea ajaa tulpattuja ruuveja irti tappiporalla.

Onnistuu kyllä mutta melkoista sähläämistä kun 25mm tappiporalle pitää ajaa ensin "alkukolo" 35mm lehtiporalla josta on keskipiikki lyhennetty sopivan lyhyeksi. Kaiken huipuksi aloitin homman "hyvällä, teknisesti hienolla ja kalliilla" Boschin pro-sarjan käsiporalla. Siinä kun on hemmetin hieno tarrautumisen esto josta ei aikaisemminkaan ole ollut kuin haittaa töitä tehdessä. Tarrautumisen esto yksinkertaisesti alkoi luistamaan kun poran laittoi käyntiin. 10€ 600W halpispora hakkasi Boschin lippulaivan 11-0. Jotenkin ihmetyttää kun tunnettu työkaluvalmistaja tuo markkinoille 800W porakoneen josta voi käyttää alle puolet tehosta hyväksi...
Huomattavasti nopeampi oli pistää multimasterilla kolmelta kantilta ruuvin ympäriltä laudan läpi ja vetää lauta sitten siitä ulos.
Ja toisaalta kannattaako muutaman pronssiruuvin takia säheltää kovin kauan tyhjäkäynnillä?

Kattokaaret menee kunnostukseen siten että vanhat ruuvin- ja naulanreiät näkyvilta sivuilta tapitetaan ja kaikki ajetaan tasohöylän läpi vaikkapa 22mm vahvuisiksi entisen 28mm sijasta. Kahteen pitää laittaa vähän paikkapalaa ja tehdä 3 uutta. Suunnitelmissa on että kun kaaret on paikoillaan niin ajan ennen katon vanerointia niihin urat sähkö- ja muille johdoille molemmille sivuille ja keskelle.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin